iDeal is de oplossing voor online winkels. De klant heeft het nakijken.
Onlangs wilde ik bij de NS shop een kaartje kopen. Na dat iDeal de betaling accepteerde ging er bij de NS shop iets mis. Deze zei dat de transactie afgebroken was. Mooi niet dus. Bij de Postbank, pardon ING bank, online zie je meteen dat er afgeboekt is. Even de NS klanten service bellen zou je denken. Nou mooi niet. Die zitten in het weekend allemaal gezellig op de camping of op het strand pilsje ste bestellen van het geld van gedupeerde klanten.
Dan maar de volgende maandag afwachten. Maaru, er is alleen een 0900 nummer beschikbaar. Die doen het dus niet vanuit het buitenland. Dan maar een online formuliertje ingevuld. Nee dus. daar kan geen internationale postcode in en ook geen telefonummer in het buitenland.
Dan maar het hoofdkantoor van de NS gebeld en door de receptie laten doorverbinden. Een vriendelijk mevrouw vertelt mij dat iedereen wel kan beweren dat het kaartje niet geleverd is. (klanten die bellen zijn per definitie oplichters) Nee eerst maar afwachten of ik inderdaad het kaartje niet gebruik (even met de ICT afdeling bellen is er blijkbaar niet bij). Overigens een gesprek uit zwitserland van een uur kost ongeveer EUR16,- Terugebellen doet de NS niet ofschoon ze steeds mij telefoonnummer willen hebben; waarom is een raadsel.
De schurken wagen er dan ook nog DRIE weken over te doen om het geld te storener.
iDeal is een van de slechste uitvindingen voor de klant sinds er online betalen bestaat. Er is geen enkele garantie dat er geleverd gaat worden door schurkachtige instanties als, onder andere, de NS. Er is geen mogelijkheid verhaal te halen of te storeneren, iets wat bij kreditkaarten altijd mogelijk is. En de klant staat per definitie in de kou. En blijkbaar geloven ze er zelf ook niet zo in. Er is zelfs een speciale klachten webpagina: http://thuiswinkel.org onder het motto: als het produkt niet deugd kunnen we altijd nog de klantenservice er voor op laten springen.
Niet gebruiken. Tot dat de IT afdeling van de NS begrijpt hoe het protocol met iDeal korrekt geïmplementeerd wordt, ze fatsoenlijk met klanten communiceren, en beginnen te controleren of hun shop nog wel werkt, ook in het weekend.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NS en iDeal
Re: NS en iDeal
Ik denk niet dat het aan iDeal ligt maar meer aan het vastlopen van de site van de NS. Je betaling was toch gewoon doorgegaan.
Dat klopt maar je hebt bij ideal NUL kans het geld ooit nog weer terug te krijgen. Het beschermt de verkoper maar de klant staat in de kou als er (technisch of anders) iets mis gaat. Bij kreditkaarten transacties is dit precies omgekeerd.
Dat is toch echt duidelijk, maar je schrijft, dat IDeal de schuldige is!Na dat iDeal de betaling accepteerde ging er bij de NS shop iets mis.
Dit verhaal gaat inderdaad meer over de NS. De topictitel is daarom aangepast.