LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] occidentbooks schrijft zo maar geld af

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
grieze

occidentbooks schrijft zo maar geld af

Ongelezen bericht door grieze »

er is door het bedrijf occidentbooks zo maar 98 euro van mijn rekening afgeschreven.
Het is een eenmalige machtiging , dus kan het bedrag ook niet storneren.

Krijg telefonisch geen contact en op mail en fax word niet gereageerd.
Ik heb vandaag aangifte gedaan van internetoplichting.

Ben benieuwd maar denk dat ik mijn geld kwijt ben.
Heeft er iemand dezelfde ervaring?

electomonteur

Re: occidentbooks schrijft zo maar geld af

Ongelezen bericht door electomonteur »

via de bank terug laten boeken
kan altijd
of bank laten vragen naar het bewijs van de machtiging

zonder handtekening van u is het waardeloos dus niet rechtsgeldig

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Grieze,

als je geen machtiging, eenmalig of anderszins, hebt afgegeven MOET de bank het terughalen.
Het kan wel wat langer duren - maar zonder jouw toestemming mag niet geincasseerd worden door een commercieel bedrijf.

Wel zal je persoonlijk bij de bank langs moeten gaan - en vraag dan gelijk een selectieve blokkade aan op dat rekeningnummer wegens incassofraude.
Als de bank niet mee wil werken (wat ze wel moeten) dan aangifte doen tegen occident EN de bank omdat zij niet willen meewerken om het terug te halen, en omdat zij een incassofraudeur ondersteunen.

Welke bank is het trouwens?
En, wat voor omschrijving stond bij de incasso?

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@

Wanneer je een machtiging voor een automatische incasso hebt afgegeven, heb je een aantal rechten. Zo kun je bij een doorlopende automatische incasso iedere betaling binnen 56 dagen laten terugboeken door je eigen bank. Een vrijwel onbekende regel is dat je bij een onterechte automatische incasso (bijvoorbeeld als je helemaal geen machtiging hebt gegeven) de eigen bank binnen 13 maanden na de betreffende incasso kunt vragen die incasso ongedaan te maken: de zogenoemde 13maandenregeling. Je kunt dan een formulier “melding onterechte incasso” (MOI) invullen. Sommige banken hebben de neiging om deze regel zogenaamd niet te kennen. Zij zijn echter wettelijk verplicht hieraan mee te werken!

Maxiem.

Note: in de praktijk duurt de MOI-procedure ongeveer 3 maanden.

grieze

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb jullie antwoorden uitgeprint en ben hiermee naar de Rabobank gegaan.
Ik had eerst contact gehad per telefoon en toen zeiden ze meteen dat terugvorderen niet mogelijk was, toen ik zei dat er een regeling MOI bestond en dat ze verplicht waren het geld terug te halen, werd er gezegd o ja dat klopt.
Later werd verteld dat ze dit zo veel mogelijk probeerden af te houden omdat dit via Rabobank Nederland moest lopen en nogal veel papierwerk was.

Hopelijk krijg ik binnen 2 weken bericht :D

Guardian72
Contacteer:

grieze schreef: Later werd verteld dat ze dit zo veel mogelijk probeerden af te houden omdat dit via Rabobank Nederland moest lopen en nogal veel papierwerk was.

Hopelijk krijg ik binnen 2 weken bericht :D
Je kan ze een tip geven - zorg dat ze machtigingen controleren voordat ze incasso toestaan.
Want nu kan elke jojo zomaar incasseren, totdat mensen aan de bel trekken.

Maak er een klein bedrag van met een algemene / vage omschrijving - en 99% van de mensen ziet het niet eens...

grieze

Het is nu 23 augustus, en na 1 maand ongeveer is het geld terug op mijn rekening
gestort door de bank.
dus eind goed al goed, ik vind het alleen raar dat de bank in eerste instantie zo moeilijk deed om die procedure op te starten. :lol:

Guardian72
Contacteer:

grieze schreef:Het is nu 23 augustus, en na 1 maand ongeveer is het geld terug op mijn rekening
gestort door de bank.
dus eind goed al goed, ik vind het alleen raar dat de bank in eerste instantie zo moeilijk deed om die procedure op te starten. :lol:
Ja, hallo.
Dan moeten ze voor de klant werken in plaats van voor zichzelf.

Maar, belangrijkste is - je geld is terug.

Ooit nog wat van occident gehoord?

grieze

Helemaal niets meer vernomen van Occident.

Gesloten