LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Oliebollen niet op tijd geleverd, en nu?
Oliebollen niet op tijd geleverd, en nu?
Wie kan mij hierbij helpen?
Op 22 december heb ik via http://www.vakantieveilingen.nl een veiling gewonnen voor 50 oliebollen van http://www.oliebollenkoerier.nl
Ik heb hiervoor 21 euro voor de veiling en 5 euro administratiekosten betaald.
Als afleverdatum heb ik 31 december gekozen, lijkt me logisch, je wilt met oud en nieuw graag verse oliebollen.
Ik zag helaas achteraf pas dat de pakketten bezorgd zouden worden met PostNL (dus snap ik hun naam ook niet goed, want een koerier zijn ze immers niet), maar ik wachtte netjes het pakket af wat op 31 december tussen 10.30 en 12.30 geleverd zou worden.
Toen er om 12 uur nog geen bezorger was, ben ik eens op de site gaan kijken.
Helaas bleek toen dat er al van alles mis was. De pakketten van 30 december waren in de meeste gevallen namelijk niet bezorgd. Ik begon er dan ook een steeds harder hoofd in te krijgen dat ik mijn oliebollen wel op tijd zou krijgen.
En dat kwam helaas uit. Om 12.30 nog geen oliebollen, en zelfs om 15.30 nog niets.
De hele dag heb ik op oliebollen zitten wachten, maar helaas er is niets bezorgd en wij moesten onze oud en nieuw doorbrengen zonder oliebollen. Want ja, waar haal je op dat tijdstip (heb gewacht tot 18.00u toen moesten we echt weg) nou nog oliebollen vandaan?
Ondertussen communiceert de oliebollenkoerier verschrikkelijk slecht. Mails worden niet beantwoord en de telefoon wordt niet opgenomen. Op facebook plaatsen zij enkele reacties, maar doen dit niet in officiele berichten, maar als antwoord tussen neus en lippen door op berichten die mensen op hun facebook geplaatst hebben.
Mijn geduld raakt zo langzamerhand op, zeker nu ik lees dat velen hun geld teruggestort krijgen (de klanten van 30 december) en ze zojuist gepost hebben (ook weer in een antwoord, niet in een centraal bericht), dat de mensen die op 31 december hun oliebollen niet gekregen hebben (ZE WERDEN OP 2 JANUARI BEZORGD!!) naar hun geld kunnen fluiten, omdat er nou eenmaal in hun leveringsvoorwaarden staat dat een te late bezorging overmacht is.
Heeft iemand enig idee of zij nu in hun recht staan, en ik dus inderdaad naar mijn geld kan fluiten?
Een ding is duidelijk, dit was eens, maar nooit meer via de oliebollenkoerier, en ze krijgen van mij dan ook géén goede mond tot mond reclame.
Op 22 december heb ik via http://www.vakantieveilingen.nl een veiling gewonnen voor 50 oliebollen van http://www.oliebollenkoerier.nl
Als afleverdatum heb ik 31 december gekozen, lijkt me logisch, je wilt met oud en nieuw graag verse oliebollen.
Ik zag helaas achteraf pas dat de pakketten bezorgd zouden worden met PostNL (dus snap ik hun naam ook niet goed, want een koerier zijn ze immers niet), maar ik wachtte netjes het pakket af wat op 31 december tussen 10.30 en 12.30 geleverd zou worden.
Toen er om 12 uur nog geen bezorger was, ben ik eens op de site gaan kijken.
Helaas bleek toen dat er al van alles mis was. De pakketten van 30 december waren in de meeste gevallen namelijk niet bezorgd. Ik begon er dan ook een steeds harder hoofd in te krijgen dat ik mijn oliebollen wel op tijd zou krijgen.
En dat kwam helaas uit. Om 12.30 nog geen oliebollen, en zelfs om 15.30 nog niets.
De hele dag heb ik op oliebollen zitten wachten, maar helaas er is niets bezorgd en wij moesten onze oud en nieuw doorbrengen zonder oliebollen. Want ja, waar haal je op dat tijdstip (heb gewacht tot 18.00u toen moesten we echt weg) nou nog oliebollen vandaan?
Ondertussen communiceert de oliebollenkoerier verschrikkelijk slecht. Mails worden niet beantwoord en de telefoon wordt niet opgenomen. Op facebook plaatsen zij enkele reacties, maar doen dit niet in officiele berichten, maar als antwoord tussen neus en lippen door op berichten die mensen op hun facebook geplaatst hebben.
Mijn geduld raakt zo langzamerhand op, zeker nu ik lees dat velen hun geld teruggestort krijgen (de klanten van 30 december) en ze zojuist gepost hebben (ook weer in een antwoord, niet in een centraal bericht), dat de mensen die op 31 december hun oliebollen niet gekregen hebben (ZE WERDEN OP 2 JANUARI BEZORGD!!) naar hun geld kunnen fluiten, omdat er nou eenmaal in hun leveringsvoorwaarden staat dat een te late bezorging overmacht is.
Heeft iemand enig idee of zij nu in hun recht staan, en ik dus inderdaad naar mijn geld kan fluiten?
Een ding is duidelijk, dit was eens, maar nooit meer via de oliebollenkoerier, en ze krijgen van mij dan ook géén goede mond tot mond reclame.
Re: Oliebollen niet op tijd geleverd, en nu?
Overigens beweren ze nu (in ook weer een tussen neus en lippen door bericht), dat de bezorger hier geweest is op de 31e en dat ik niet thuis was.
Nou 1: Dat klopt niet, dat was ik dus wel
2: Ik heb geen briefje gevonden in de brievenbus dat er een pakketje bezorgd zou zijn en ik niet thuis was
en 3: ook op de PostNL site heeft geen berichtje gestaan dat de bezorger geweest is en ik niet thuis was, het tijdvak is gewoon ineens versprongen naar 2 januari.
Nou 1: Dat klopt niet, dat was ik dus wel
2: Ik heb geen briefje gevonden in de brievenbus dat er een pakketje bezorgd zou zijn en ik niet thuis was
en 3: ook op de PostNL site heeft geen berichtje gestaan dat de bezorger geweest is en ik niet thuis was, het tijdvak is gewoon ineens versprongen naar 2 januari.
-
Invriezen tot einde 31 december 2014.
Trouwens ff rekensommetje....50 oliebollen voor 26 euro....wat een geweldige prijs. Met zo'n prijs zou ik niet klagen
Trouwens ff rekensommetje....50 oliebollen voor 26 euro....wat een geweldige prijs. Met zo'n prijs zou ik niet klagen
Koop ontbinden. Er is een fatale termijn overeengekomen en de verkoper is blijvend tekortgeschoten in zijn verplichtingen. Jij hebt recht om je 21+5 euro plus verzendkosten terug te krijgen en zij moeten hun oliebollen terugkrijgen. Je had overigens niet alles vooruit hoeven te betalen.
Zijn de algemene voorwaarden wel verstrekt voordat je het aanbod hebt gedaan? Zo, nee dit als verweer opgeven. En sowieso aangegeven dat deze voorwaarden onredelijk bezwarend is op basis van de zwarte en/of grijze lijst. Als de datum niet gegarandeerd kan worden dan moet men geen fatale termijn afspraken, maar bijvoorbeeld 10 tot 15 werkdagen. In het laatste geval moet je eerst een ingebrekestelling versturen voordat verzuim zijn inwerking doet.
Dat klinkt als iets dat niet door de beugel kan.Leonievd schreef:Mijn geduld raakt zo langzamerhand op, zeker nu ik lees dat velen hun geld teruggestort krijgen (de klanten van 30 december) en ze zojuist gepost hebben (ook weer in een antwoord, niet in een centraal bericht), dat de mensen die op 31 december hun oliebollen niet gekregen hebben (ZE WERDEN OP 2 JANUARI BEZORGD!!) naar hun geld kunnen fluiten, omdat er nou eenmaal in hun leveringsvoorwaarden staat dat een te late bezorging overmacht is.
Zijn de algemene voorwaarden wel verstrekt voordat je het aanbod hebt gedaan? Zo, nee dit als verweer opgeven. En sowieso aangegeven dat deze voorwaarden onredelijk bezwarend is op basis van de zwarte en/of grijze lijst. Als de datum niet gegarandeerd kan worden dan moet men geen fatale termijn afspraken, maar bijvoorbeeld 10 tot 15 werkdagen. In het laatste geval moet je eerst een ingebrekestelling versturen voordat verzuim zijn inwerking doet.
Het moet toch niet gekker worden! Lijkt me een verhaal van het onderste uit de kan en dus deksel op de neus. Welke malloot gaat er nu oliebollen op een veiling kopen? Strikt gesproken heeft u gewoon pech, een aflevergarantie is gewoon niet hard te maken - u heeft voor oliebollen betaald en heeft ze (uiteindelijk) gekregen. U snapt toch zelf eigenlijk ook wel dat je oliebollen gewoon zelf even haalt en ze niet op een veiling aanschaft?Leonievd schreef: Op 22 december heb ik ... een veiling gewonnen voor 50 oliebollen van ...
Net de nieuwe reaktie van onze huisjurist gelezen en hij heeft helemaal gelijk...aanklagen die hap!
Alfatrion, toen de oliebollen bezorgd werden op 2 januari heb ik ze geweigerd, ze zijn dus weer terug gegaan naar de oliebollenkoerier.
Vakantieveilingen verwijst naar de site van de aanbieder, hierop zijn de levervoorwaarden wel te vinden maar alleen als je bij het bestelformulier uitkomt.
Ik heb hier (en dat is mijn fout, dat weet ik), dus niet eerder naar gekeken dan vandaag.
Wat bedoel je met op basis van de zwarte/grijze lijst?
En newMikey, wat een onzin. Verder zeg ik er niets over.
Vakantieveilingen verwijst naar de site van de aanbieder, hierop zijn de levervoorwaarden wel te vinden maar alleen als je bij het bestelformulier uitkomt.
Ik heb hier (en dat is mijn fout, dat weet ik), dus niet eerder naar gekeken dan vandaag.
En newMikey, wat een onzin. Verder zeg ik er niets over.
Dat had ik ook zeker niet gedaan, als ik ook netjes de oliebollen gekregen hadJosephien12 schreef:Invriezen tot einde 31 december 2014.
-
Oliebollen via internet? Die zullen lekker vers zijn, tegen dat ze bij je zijn...
Als ze gewoon bezorgd waren zoals de bedoeling was, zijn de prima vers.witte angora schreef:Oliebollen via internet? Die zullen lekker vers zijn, tegen dat ze bij je zijn...
Al las ik helaas ook berichten dat ze niet gaar waren.
Nooit zo vers als bij de oliebollenkraam in de buurt... En wat is er eigenlijk mis om bij lokale bedrijven spullen te kopen?
GJvdZ schreef:Nooit zo vers als bij de oliebollenkraam in de buurt... En wat is er eigenlijk mis om bij lokale bedrijven spullen te kopen?
God zeg..
Helemaal niets, maar kwam deze aanbieding/veiling tegen en aangezien ik altijd goed slaag via vakantieveilingen vond ik het wel handig.
Daar gaat mijn vraag dan ook helemaal niet om.
Overigens vind ik de oliebollen van de kraam hier in de buurt niet lekker.
Dat moet je bij vakantieveiling altijd !alfatrion schreef:Koop ontbinden. Er is een fatale termijn overeengekomen en de verkoper is blijvend tekortgeschoten in zijn verplichtingen. Jij hebt recht om je 21+5 euro plus verzendkosten terug te krijgen en zij moeten hun oliebollen terugkrijgen. Je had overigens niet alles vooruit hoeven te betalen.
-
Je kan ze ook bewaren voor 31 december a.s.
Dan weet je zeker dat je ze op tijd in huis hebt.
Dan weet je zeker dat je ze op tijd in huis hebt.
Helder.Leonievd schreef:Alfatrion, toen de oliebollen bezorgd werden op 2 januari heb ik ze geweigerd, ze zijn dus weer terug gegaan naar de oliebollenkoerier.
Voldoende is een link naar de algemene voorwaarden. Onvoldoende is een link naar een website, want dan moet je als nog gaan zoeken en dat is niet de bedoeling.Leonievd schreef:Vakantieveilingen verwijst naar de site van de aanbieder, hierop zijn de levervoorwaarden wel te vinden maar alleen als je bij het bestelformulier uitkomt.
In Burgerlijk Wetboek, boek 6 is een afdeling over algemene voorwaarden. Art. 6:233 BW zegt dat voorwaarden niet onredelijk bezwarend mogen zijn. De zwarte lijst (art. 6:236 BW) geeft aan welke bedingen altijd onredelijk bezwarend is. En de grijze lijst (art. 6:237 BW) geeft aan welke bedingen vermoedelijk onredelijk bezwarend zijn. De ondernemer moet dan bewijzen dat het beding toch redelijk is. Met name onder a en b zijn interessant (zo uit mijn hoofd).Leonievd schreef:Ik heb hier (en dat is mijn fout, dat weet ik), dus niet eerder naar gekeken dan vandaag.
Dat is dan onrechtmatig. Het gaat hier gewoon om een koop zoals bedoelt in titel 7.1 BW en daarvoor geldt het onredelijk bezwarend is om via algemene voorwaarden vooruitbetaling te verlangen (art. 7:26 jo 7:6 BW).Chocomelk schreef:Dat moet je bij vakantieveiling altijd !alfatrion schreef:Koop ontbinden. Er is een fatale termijn overeengekomen en de verkoper is blijvend tekortgeschoten in zijn verplichtingen. Jij hebt recht om je 21+5 euro plus verzendkosten terug te krijgen en zij moeten hun oliebollen terugkrijgen. Je had overigens niet alles vooruit hoeven te betalen.
Ohh ik heb hier echt te weinig kaas van gegeten om het goed te kunnen begrijpen!
Bedankt in ieder geval voor je informatie.
Ik hou het in mijn achterhoofd als ze moeilijk gaan doen.
Bedankt in ieder geval voor je informatie.
Ik hou het in mijn achterhoofd als ze moeilijk gaan doen.
Hoe betaal ik de veiling die ik gewonnen heb?alfatrion schreef:Dat is dan onrechtmatig. Het gaat hier gewoon om een koop zoals bedoelt in titel 7.1 BW en daarvoor geldt het onredelijk bezwarend is om via algemene voorwaarden vooruitbetaling te verlangen (art. 7:26 jo 7:6 BW).Chocomelk schreef:Dat moet je bij vakantieveiling altijd !alfatrion schreef:Koop ontbinden. Er is een fatale termijn overeengekomen en de verkoper is blijvend tekortgeschoten in zijn verplichtingen. Jij hebt recht om je 21+5 euro plus verzendkosten terug te krijgen en zij moeten hun oliebollen terugkrijgen. Je had overigens niet alles vooruit hoeven te betalen.
Als je een veiling heb gewonnen, ontvang je van ons een e-mail met een link naar betaalopties
- Je kunt kiezen om te betalen met iDeal, creditcard of via eenmalige machting
- Bij betaling via eenmalige machtiging brengen wij €2,50 euro extra in rekening en duurt de verwerking 9 dagen langer.
- Als je niet binnen 5 dagen betaalt, gaan we over tot automatische incasso. In dit geval brengen wij €2,50 euro extra in rekening.
Als je betaalt via iDeal of creditcard is je waardebon direct beschikbaar. Bij een machtiging of automatische incasso is je waardebon pas 9 dagen ná de betaling beschikbaar.
Sommige banken, Rabobank bijvoorbeeld, kun je er voor kiezen om ook bij een creditcardbetaling je cardreader te gebruiken voor extra veiligheid.
Het bedrijf dat de betalingen aan VakantieVeilingen.nl technisch mogelijk maakt is Adyen BV.
NB: iDEAL, eenmalige machtiging en automatische incasso zijn NIET grensoverschrijdend. Staat uw account geregistreerd in een land anders dan Nederland, dan gelden voor u andere betaalopties (bankoverschrijving (let op, dit kost een paar dagen) of credit card).
Betaling met de Webshop Giftcard is tijdelijk niet mogelijk.
bron: https://www.vakantieveilingen.nl/service.html
Je koopt op dat moment een 'gewonnen' veiling, en je kan een 'gewonnen' veiling om meteen gebruiken als je wilt als je betaald hebt.alfatrion schreef:Dat is dan onrechtmatig. Het gaat hier gewoon om een koop zoals bedoelt in titel 7.1 BW en daarvoor geldt het onredelijk bezwarend is om via algemene voorwaarden vooruitbetaling te verlangen (art. 7:26 jo 7:6 BW).
Achteraf betalen of betalen bij ontvangst van een eventueel produkt kan niet bij vakantie veiling.
Ik geloof je wel. Het punt is alleen dat het nog steeds een koop is en het daarmee onrechtmatig is om volledige vooruitbetaling af te dwingen. De overeenkomst betreft niet de levering van een waardebon van een bepaald bedrag dat vrij besteedbaar is in een groot aantal winkels, zoals een VVV waardebon, maar om de levering van een bepaalde hoeveelheid oliebollen. Rechters prikken door truukjes heen.
art. 7:1 BW schreef:Koop is de overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen.
art. 7:26 lid 2 BW schreef:De betaling moet geschieden ten tijde en ter plaatse van de aflevering. Bij een consumentenkoop kan de koper tot vooruitbetaling van ten hoogste de helft van de koopprijs worden verplicht.
art. 7:6 lid 1 BW schreef:Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de verkoper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten.
art. 7:6 lid 2 BW schreef:Lid 1 is niet van toepassing op de artikelen 11, 12, 13, 26 en 35, doch bedingen in algemene voorwaarden waarbij ten nadele van de koper wordt afgeweken van die artikelen, worden als onredelijk bezwarend aangemerkt.
art. 6:162 lid 2 BW schreef:Als onrechtmatige daad worden aangemerkt een inbreuk op een recht en een doen of nalaten in strijd met een wettelijke plicht of met hetgeen volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt, een en ander behoudens de aanwezigheid van een rechtvaardigingsgrond.