LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderzoekskosten bij retour electronica

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
geomitra

Onderzoekskosten bij retour electronica

Ongelezen bericht door geomitra »

Bij een webshop een schakelaar voor een AEG wasemkap besteld, maar toen het pakket geleverd werd was ik er inmiddels achter gekomen dat dit niet het euvel was.
Het bleek een los stekkertje te zijn in de schakelaar van de frontklep.
De zelfde dag heb ik de schakelaar met een begeleidend schrijven terug gestuurd.
Twee dagen later al een reactie van de leverancier dat ik wel de onderzoekskosten moest betalen van 35,- euro. Dit is nodig om aan te tonen of het inderdaad de nieuwe schakelaar is en of de schakelaar niet beschadigd is door mij of tijdens transport.
Volgens de leverancier is dit de normale gang van zaken voor elektronica onderdelen.
Ik had hier nog nooit van gehoord. Wie kan mij hier meer over zeggen ?

Henk

alfatrion

Re: Onderzoekskosten bij retour electronica

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit is niet toegestaan.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Inderdaad, zoals al aangegeven door in de vorige reacties kan de verkoper lekker ophoepelen met zijn onderzoekskosten.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

geomitra

Als je een KOA-produkt voor eigen rekening binnen de wettelijke bedenkingstermijn (7 werkdagen) terugstuurt, dan mogen er geen (onderzoeks)kosten in rekening worden gebracht.

Artikel 46d lid 1 e.v.:

1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien []

2. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 kan de verkoper, behoudens ten hoogste de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak, aan de koper geen vergoeding in rekening brengen.

3. In geval van ontbinding overeenkomstig lid 1 heeft de koper recht op kosteloze teruggave van het door hem aan de verkoper betaalde. De teruggave moet zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen dertig dagen na de ontbinding plaatsvinden.

Aanvullend advies: maak van dit misbruik van deze webshop in elk geval melding bij Consuwijzer.

Sukses, Maxiem.

Note: er zijn wel uitzonderingen, maar die zijn op dit produkt zeker niet van toepassing.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Bovendien is het misschien niet heel verstandig van de shop om toe te geven dat het voor hen gewoonte is de wet te overtreden :P.

geomitra

Ik heb dit geval gemeld bij Consuwijzer en bij Thuiswinkel waarborg, waarbij deze ondernemer is aangesloten. Ik ben benieuwd.

Henk

MAXIEM

@

'k zou het toch ook even melden bij dit bedrijfje zelf.

Maxiem.

geomitra

Inmiddels heb ik het volledige bedrag minus de verzendkosten terug ontvangen.
Bedankt voor de reacties.

Henk

MAXIEM

geomitra

Proficiat!!! maar de wijze waarop dit bedrijf opereert, verdient niet de schoonheidsprijs.

Maxiem.

Gesloten