Ik heb bij de kijkshop een printer gekocht. Ik had deze eerst getest en na ongeveer een maand ging ik deze gebruiken.
Toen deed deze het niet. Dus heb ik de klantenservice opgebeld . Ik kreeg vrolijk te horen dat ik deze naar een shop moest brengen.
Maar dan moet ik een behoorlijke tijd rijden naar een stad waar ik ook nog is parkeerkosten moet betalen.
Ik vind dit onredelijk dus ik vroeg of het toch opgestuurd kan worden. Dit werd geweigerd!
Ik stelde voor dat zij dat de benzine zouden betalen en de parkeerkosten die ik maak.
Vrolijk vertelde ze dat dit waarschijnlijk niet betaald zou worden.
Ook ben werd er terwijl ik iets vertelde door mij heen gepraat. Dus ik heb een tip voor iedereen.Koop niet bij de kijkshop!
Ze geven je een ondeugdelijk product en laten jou vrolijk voor de kosten opdraaien.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ondeugdelijk product Kijkshop; ik draai op voor retourkosten
Re: Ondeugdelijk product Kijkshop; ik draai op voor retourkosten
Hoe en waar is de printer gekocht?Bart-1984 schreef:Ik heb bij de kijkshop een printer gekocht. Ik had deze eerst getest en na ongeveer een maand ging ik deze gebruiken.
Toen deed deze het niet. Dus heb ik de klantenservice opgebeld . Ik kreeg vrolijk te horen dat ik deze naar een shop moest brengen.
Maar dan moet ik een behoorlijke tijd rijden naar een stad waar ik ook nog is parkeerkosten moet betalen.
Ik vind dit onredelijk dus ik vroeg of het toch opgestuurd kan worden. Dit werd geweigerd!
Ik stelde voor dat zij dat de benzine zouden betalen en de parkeerkosten die ik maak.
Ook ben werd er terwijl ik iets vertelde door mij heen gepraat. Dus ik heb een tip voor iedereen.Koop niet bij de kijkshop!
Ze geven je een ondeugdelijk product en laten jou vrolijk voor de kosten opdraaien.
Je kan proberen contact op te nemen met fabrikant. Maar grote kans dat ze jou doorsturen naar de verkoper.
-
De printer is niet ondeugdelijk, deze heeft immers gewerkt. U geeft zelf aan dat u deze getest heeft en dat die werkte. Inkt wellicht ingedroogd, software probleem? Het enige dat u nu nog kunt doen is ter reparatie aanbieden. Geen idee of u de printer online of in de winkel gekocht heeft, maar via de winkel kan zoiets sneller opgelost worden.
Niet zo hoog van de toren blazen, dit is echt geen reden om Kijkshop te mijden.
Niet zo hoog van de toren blazen, dit is echt geen reden om Kijkshop te mijden.
Onjuist. Een product is ondeugdelijk indien het niet over de eigenschappen bezit die de koper mocht verwachten. Dat een product op dag 1 werkt betekent niet dat het over alle eigenschappen bezit die de koper mag verwachten. Zo mag de koper verwachten dat een product beschikt over de kwaliteit en prestaties als soortgelijke producten. En daaruit vloeit een zekere levensverwachting. Bovendien geldt dat wettelijk wordt vermoed dat een product ondeugdelijk is indien er zich binnen 6 maanden iets voordoet dat de koper niet hoefde te verwachten. Het is dan aan de verkoper om daadwerkelijk bewijs van het tegendeel te leveren.NeoDutchio schreef:De printer is niet ondeugdelijk, deze heeft immers gewerkt.
Deze kosten zijn wettelijk gezien voor de verkoper. Ik zou me overigens wenden tot de verkoper, omdat de wettelijke garantie in de eerste zes maanden altijd sterker is dan de fabrieksgarantie.Bart-1984 schreef:Maar dan moet ik een behoorlijke tijd rijden naar een stad waar ik ook nog is parkeerkosten moet betalen.