LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongediertewinkel.nl = geen geld terug bij falend apparaat

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
FB48

Ongediertewinkel.nl = geen geld terug bij falend apparaat

Ongelezen bericht door FB48 »

Begin december 2017 een Ultrasone Muizenverjager (Pest-Stop) besteld via bol.com van € 27, 45.

https://www.bol.com/nl/p/muizenverjager ... 056489881/

Na deze een week te hebben uitgeprobeerd en de muizen letterlijk bij het apparaat te zien stilzitten alsof er niets aan de hand was wist ik genoeg, dit apparaat werkte niet.
Daarom het apparaat teruggestuurd naar bol.com

Hierop kreeg ik vervolgens een E-mail bericht van David Middelveld van Ongediertewinkel.nl (waar het apparaat kennelijk vandaan komt) dat ze mij m'n geld niet terug kunnen geven vanwege de beschadigde verpakking. Ze boden aan het apparaat kosteloos terug te sturen.

Ik heb hierop aangegeven (22-12-2016) dat ik toch graag mijn geld terug ontvang aangezien het apparaat niet werkt,
Het al dan niet beschadigd zijn van de verpakking is dan niet meer echt relevant lijkt mij.
Ik heb ze als termijn 30 dagen gegeven.

Je raadt het nooit, na 30 dagen nog steeds niets ontvangen.
Ik ze nog 1 mail gestuurd (6-2-2018) met hierin alsnog het dringende verzoek de verschuldigde € 27, 45 plus mijn geïnvesteerde tijd en moeite (toen 1 uur a 73 Euro Excl. BTW) alsnog over te maken.

Omdat ook hierop niet wordt gereageerd probeer ik nu via deze weg anderen te waarschuwen voor deze oplichtingspraktijken.
Koop niet bij ongediertewinkel.nl!

Overigens vindt ik dat bol.com hierin ook niet vrijuit gaat, het is ook stuitend dat mijn review van het apparaat na herhaaldelijke pogingen NIET op bol.com wordt getoond.
Is hier sprake van censuur? Ik ben ook wel een beetje teleurgesteld en een illusie armer m.b.t. Bol.com eerlijk gezegd.

alfatrion

Re: Ongediertewinkel.nl = geen geld terug bij falend apparaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je alleen het product teruggestuurd of ook aangegeven dat je de koop wilde ontbinden?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heeft u het product naar Bol gestuurd, of naar de afzender waar het vandaan komt? Het lijkt er meer op dat u op eigen houtje dingen aan het doen bent gegaan waardoor het nu in het honderd loopt. Op de site van bol bij het product staat dit: Bekijk je bestellingenoverzicht om artikelen van EBM BV retour te melden en naar het juiste adres te sturen. En dan durft u nog een hoog extra bedrag te eisen voor het werk dat u er mee had, maar zowel Bol als EBM kunnen u beter een factuurtje sturen omdat u zich niet aan de retourvoorwaarden hebt gehouden.

Even ter info: u beschuldigd EBM van oplichtingspraktijken. Als u het woord oplichting in de mond durft te namen zal u ook de woorden laster en smaad moeten kennen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het in rekening gaan brengen van 100 euro “voor je tijd” is niet allee; kansloos, maar helpt ook niet om tot een oplossing te komen. Als ken al genegen was je te helpen, is dat nu wel verdwenen.

[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 27 feb 2018 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reactie op (inmiddels verwijderde) off-topic bijdrage

Costnix

Ongelezen bericht door Costnix »

Als nu eerst begon om ALLE gaten en gaatjes in uw huis dicht te maken, dan komen er ook geen muizen en andere beestjes binnen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als iemand mij een factuur stuurde voor €73,00 uur excl. BTW stuurde kon hij mij ook de boom in. Waar staat in hun voorwaarden dat u dit nag factureren?

yan

Ongelezen bericht door yan »

Waarschijnlijk hebben zij het bedrag + uw factuur verrekend met hun eigen factuur van €100,- omdat ze met 4 man een kwartier hebben staan lachen om uw "domme" uren-declaratie.

Jesa H

Ongelezen bericht door Jesa H »

FB48 schreef:Begin december 2017 een Ultrasone Muizenverjager (Pest-Stop) besteld via bol.com van € 27, 45.

https://www.bol.com/nl/p/muizenverjager ... 056489881/

Na deze een week te hebben uitgeprobeerd en de muizen letterlijk bij het apparaat te zien stilzitten alsof er niets aan de hand was wist ik genoeg, dit apparaat werkte niet.
Daarom het apparaat teruggestuurd naar bol.com

Hierop kreeg ik vervolgens een E-mail bericht van David Middelveld van Ongediertewinkel.nl (waar het apparaat kennelijk vandaan komt) dat ze mij m'n geld niet terug kunnen geven vanwege de beschadigde verpakking. Ze boden aan het apparaat kosteloos terug te sturen.
Op de door jou gegeven link staat duidelijk aangegeven dat de verkoop door een derde partij wordt gedaan en dit niet een product van bol.com zelf betreft.

Wanneer heb je het product precies teruggestuurd? Is dit na de 14 dagen termijn? Dan heb je bij een defect product recht op een nieuwe; niet op je geld terug.
FB48 schreef:Ik heb hierop aangegeven (22-12-2016) dat ik toch graag mijn geld terug ontvang aangezien het apparaat niet werkt,
Het al dan niet beschadigd zijn van de verpakking is dan niet meer echt relevant lijkt mij.
Ik heb ze als termijn 30 dagen gegeven.
Als het apparaat de hoge frequentie toon afgeeft werkt het wel. Deze methode van ongediertebestrijding is nou eenmaal niet permanent effectief op alle ongedierte. De ene muis heeft hier een hogere tollerantie voor dan de andere. Zolang er eten te vinden valt en ze daarna weer buiten bereik van de pieptonen kunnen komen zal zo'n muis gewoon lekker doorgaan met rondhuppelen. Pas na een tijdje bloodgesteld te zijn aan de tonen krijgen ze er last van dus tegen die tijd gaan ze vrolijk terug naar waar ze vandaan komen buiten bereik van de pieper.
FB48 schreef:Je raadt het nooit, na 30 dagen nog steeds niets ontvangen.
Lijkt me duidelijk. Ze gaven aan dat ze niet retourneren vanwege beschadigingen.
FB48 schreef:Ik ze nog 1 mail gestuurd (6-2-2018) met hierin alsnog het dringende verzoek de verschuldigde € 27, 45 plus mijn geïnvesteerde tijd en moeite (toen 1 uur a 73 Euro Excl. BTW) alsnog over te maken.
Haha, daar zullen ze goed om hebben gelachen. En BTW vragen ook nog! Lef heb je zeker. Wel jammer dat je op deze manier je eigen glazen hebt ingegooid. Natuurlijk gaan ze je nu echt niet meer serieus nemen.
FB48 schreef:Omdat ook hierop niet wordt gereageerd probeer ik nu via deze weg anderen te waarschuwen voor deze oplichtingspraktijken.
Dit is een serieuze beschuldiging waarvoor nog geen enkel bewijs is geleverd. Kun je deze uitspraak ook onderbouwen of maak je jezelf nu schuldig aan smaad?
FB48 schreef:Overigens vindt ik dat bol.com hierin ook niet vrijuit gaat, het is ook stuitend dat mijn review van het apparaat na herhaaldelijke pogingen NIET op bol.com wordt getoond.
Is hier sprake van censuur? Ik ben ook wel een beetje teleurgesteld en een illusie armer m.b.t. Bol.com eerlijk gezegd.
Klinkt alsof de toon van jouw review misschien niet voldoet aan de voorwaarden, als ik jouw post hier zo lees.

Gesloten