LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onjuiste levering product

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Niels1985

Onjuiste levering product

Ongelezen bericht door Niels1985 »

Dag mensen,

Afgelopen week heb ik een laptop besteld bij een webshop. Na lang zoeken had deze de specificaties die ik zocht voor een redelijke prijs. Ik heb de laptop idd de volgende dag al thuis bezorgt gekregen zoals afgesproken, daar is verder niets op aan te merken. Wel kwam ik er al snel achter dat er niet 1tb geheugen in zat (1000gb) maar 500gb, terwijl op de site stond dat dit er wel in zat. Maar voor ik hier op kon reageren kreeg ik al een mail van het bedrijf waarin ze hun excuses aanboden dat er een fout was gemaakt op de website, het moest dus geen 1tb zijn maar 500gb zoals ik deze ontvangen heb.

Ze bieden mij dan ook een kortingsbon aan van 25 euro bij hun webshop of een accessoiresbundel met tas, muis en virusscanner. Maar om eerlijk te zijn zit ik hier helemaal niet op te wachten. Accessoires heb ik niet nodig en ook ben ik niet van plan om binnenkort nog iets aan elektronica te kopen, dus die 25 euro heb ik ook niet veel aan. Waar ik nog het meest over in zit is dat ik tijdens de koop van de laptop in de veronderstelling was dat ik 1tb aan geheugen zou krijgen, dit heb ik mee laten wegen in mijn beslissing en nu blijkt dus dat het niet klopt.

Het liefst zou ik gewoon die 1tb hardeschijf willen hebben, dat ze het opsturen ofzo, en dan stuur ik deze hdd wel terug naar hun (als zij de verzend kosten betalen). En dan zet ik de hdd er zelf wel in, maar is dit redelijk om te vragen? Of is er een andere/betere manier om dit aan te pakken?

Groet niels1985

Nicky_The

Re: Onjuiste levering product

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Niels1985 schreef:Dag mensen,

Afgelopen week heb ik een laptop besteld bij een webshop. Na lang zoeken had deze de specificaties die ik zocht voor een redelijke prijs. Ik heb de laptop idd de volgende dag al thuis bezorgt gekregen zoals afgesproken, daar is verder niets op aan te merken. Wel kwam ik er al snel achter dat er niet 1tb geheugen in zat (1000gb) maar 500gb, terwijl op de site stond dat dit er wel in zat. Maar voor ik hier op kon reageren kreeg ik al een mail van het bedrijf waarin ze hun excuses aanboden dat er een fout was gemaakt op de website, het moest dus geen 1tb zijn maar 500gb zoals ik deze ontvangen heb.

Ze bieden mij dan ook een kortingsbon aan van 25 euro bij hun webshop of een accessoiresbundel met tas, muis en virusscanner. Maar om eerlijk te zijn zit ik hier helemaal niet op te wachten. Accessoires heb ik niet nodig en ook ben ik niet van plan om binnenkort nog iets aan elektronica te kopen, dus die 25 euro heb ik ook niet veel aan. Waar ik nog het meest over in zit is dat ik tijdens de koop van de laptop in de veronderstelling was dat ik 1tb aan geheugen zou krijgen, dit heb ik mee laten wegen in mijn beslissing en nu blijkt dus dat het niet klopt.

Het liefst zou ik gewoon die 1tb hardeschijf willen hebben, dat ze het opsturen ofzo, en dan stuur ik deze hdd wel terug naar hun (als zij de verzend kosten betalen). En dan zet ik de hdd er zelf wel in, maar is dit redelijk om te vragen? Of is er een andere/betere manier om dit aan te pakken?

Groet niels1985
Ik zou de laptop retour sturen en elders een nieuwe kopen (in een normale winkel).

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

De verkoper moet een product leveren conform de overeenkomst (art. 7:17 BW). Zoals je hebt aangegeven moet de laptop volgens de overeenkomst een harde schijf van 1 TB bevatten, de koopovereenkomst is immers gesloten op basis van het aanbod in de webshop. Op grond van art. 7:21 BW kan de koper dan eisen (de koper kiest de optie, niet de verkoper):
- aflevering van wat ontbreekt;
- herstel, als dat redelijkerwijs mogelijk is;
- vervanging, tenzij dit onredelijk is om te eisen.
Hoewel je in feite 500 GB mist lijkt het mij i.c. onlogisch om aflevering van de ontbrekende 500 GB te eisen. Blijft over herstel door wisselen van de 500 GB HDD voor een 1 TB exemplaar of vervanging van de hele laptop. De verkoper moet herstel, vervanging of aflevering van het ontbrekende zonder noemenswaardige overlast voor de koper doen, binnen een redelijke termijn (geef de verkoper dan ook een duidelijke termijn) en zonder kosten voor de koper.
Een consument kan daarnaast ook de overeenkomst ontbinden of kiezen voor prijsvermindering (art. 7:22 BW), maar die 2 opties zijn alleen beschikbaar als de verkoper niet ingaat op een van de drie mogelijkheden uit art. 7:21 BW.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Niels1985 schreef:Dag mensen,

Groet niels1985
Waarom vraag je het niet gewoon ? De webshop zit niet te wachten op een retour gekomen -en gebruikte- laptop dus enige coulance mag je van hun kant wel verwachten.

Misschien willen ze ook nog wel alle data voor je overzetten wanneer jij jouw HD eerst opstuurt.

Het gaat niet over een onoverkomelijk probleem en de kosten vallen ook allemaal wel mee, dat moet wel op te lossen zijn lijkt mij.

Gesloten