LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online spellen van Plinga via hyves

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mirjam-43

Online spellen van Plinga via hyves

Ongelezen bericht door Mirjam-43 »

Ik speel graag online spelletjes via Hyves. Nu heb ik ruim 3 weken geleden voor 1 van die spelletjes speelmunten gekocht. Deze heb ik betaald via i-deal en dat bedrag is dus meteen van mijn rekening verdwenen. Ik heb tot op de dag van vandaag die speelmunten niet gekregen. Ik heb een keer of 4 :!: alle gegevens waar ze me om vroegen gemaild naar Plinga en naar Hyves, maar je krijgt vage mailtjes terug, geen bevredigende antwoorden, kortom, er word niets mee gedaan!!
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt (dat weet ik wel zeker eigenlijk, want ik ken er al zat) en wat er aan te doen is.
Ben erg benieuwd naar de reacties!

Guardian72
Contacteer:

Re: Online spellen van Plinga via hyves

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Algemeen: Ga er maar van uit dat spelletjes waar je voor 'items' moet betalen, iets mis mee is.

Wat kan je doen?
Op zoek gaan naar een postadres van de game ontwikkelaar / beheerder (Plinga) EN naar een adres van Hyves.

op de plinga.com site alleen mail adressen
Customer Support: [email protected]
Partner Inquiries & Others: [email protected]

Via de WHOIS wel een adres:
http://www.networksolutions.com/whois-search/plinga.com
Alleen, het zit in duitsland - dat word dus mischien wat moeilijker.

Voor hyves.nl via SIDN:
Domeinnaam hyves.nl
Houder Startphone Ltd
Administratieve contactpersoon [email protected]

Ook al geen 'nederlands' bedrijf (ltd is Engeland)
Maar, via hyves.net vind je ze wel - met adres in Nederland:
http://www.networksolutions.com/whois-search/hyves.net

Aan Hyves zou ik schrijven dat ze je oplichten, en ze verzoeken de Plinga games te verwijderen.
Aan Plinga zou ik nogmaals het verzoek tot uitkeren van de speelmunten doen, of anders terugbetaling van het geld, en wel binnen 10 dagen omdat anders aangifte volgt.

Omdat het Social Games zijn - is er natuurlijk ook nog de optie om je hele verhaal op hyves zelf te zetten, en mensen vragen het bekend(er) te maken. Gevolg - reputatie van plinga weg - inkomsten weg - en ze houden er mee op. Doe dit als men alsnog geen gehoor geeft aan je formele brief.

Houd er wel rekening mee in beide berichten formeel en beleefd te blijven.
Aan plinga kan je aangeven dat je reeds meerdere malen contact hebt gezocht, maar dat men je tot op heden niet heeft willen helpen.

Mirjam-43

Ongelezen bericht door Mirjam-43 »

Alvast bedankt voor de tips! Ik hoop dat het effect heeft. :D

Enne, ik ben in alle mails naar Plinga en Hyves beleefd en formeel gebleven, dus dat gaat wel goed komen! :wink:

Martina50

Ongelezen bericht door Martina50 »

Inmiddels heel wat mailtjes later en ik krijg geen reactie niet van hyves en al helemaal niet van Plinga.
Ik vind het steeds meer gaan lijken op oplichting is hier nu niets aan te doen.

Vr Groet

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook ik heb regelmatig problemen met de uitbetalingen van couns en cach van plinga spelen,in het verleden veel problemen met niet leveren van betaalde producten,na veel brieven en mails uiteindelijk in orde gekomen.
Nu weer het zelfde met smulboerderij.
ik heb via de telefoon totaal 18€ voor ranch couins en ranch cach betaald,maar niets ontvangen
Op mails bij payment en spilgames komen geen reacties,ik heb nu officieel per post een brief gestuurd aan spilgames
Arendstraat 23,,,1223 RE Hilversum,,ben benieuwd of er reactie komt
Zij innen wel ons geld maar voldoen niet aan de verplichtingen om producten die ze zelf aanbieden te leveren
Ineke

Moho-Ad

Ongelezen bericht door Moho-Ad »

Ik heb diezelfde klacht. Vaak gaat het over en weer.

City of Wonder; Een en al ellende! Uitbetalingen worden niet gedaan, beheerders geven niet thuis en veel heel veel gedupeerde spelers. Stuur je talloze mails, betreffende problemen met het spel dat niet laadt, laten ze je in de kou staan.

Betalingen worden niet goed uitgevoerd en je krijgt geen bevredigend antwoord.

Vandaag weer een mail gestuurd, heb niets bij hen gekocht, maar mis wel credits en kijken of ze nu wel binnen 24 uur reageren. Een test als het ware. Maar mijn vertrouwen in Plinga is echt waar compleet weg.

linda120

Ongelezen bericht door linda120 »

ik speel altijd texas holdem op hyves van plinga
Een maand geleden log ik in en mijn 30 miljoen punten allemaal weg.
ik ben nu een maand verder en heb 3x 1 miljoen punten terug gekregen terwijl er 30 miljoen weg zijn ik ben blijven mailen en vandaag mailen ze je bent al een paar keer gecompenseerd dus je krijgt niks meer.
En dan nog nie te spreken van alle fouten die er in het spel zitten waardoor heel veel mensen al miljoennen zijn kwijt geraakt ik heb een aantal keer gekocht maar als je door een fout van plinga alles kwijt bent doen ze dus niks nada noppes.
vind dit echt niet kunnen

doameisje

Ongelezen bericht door doameisje »

Al 9 maanden lang wachten we op een update van dragons of atlantis op hyves.. onze spelletjes host plinga..

Het spel functioneerd totaal niet en hoewel er op 10 januari een bericht uit is gegaan dat het spel niet offline gaat en de update er "nu echt" aan zit te komen, krijgen we alleen nog maar automatisch verzonden mailtje terug van plinga. Geen persoonlijke reacties of niet.

Hyves heb ik al meerdere malen gemailt hierover.. Maar ook hun werken niet mee. Ze vinden het schijnbaar niet erg dat hun klanten opgelicht worden in zo'n formaat, want het gaat inderdaad niet alleen om doa. Ik hoor geluiden vanuit vele andere spellen waar spelers gewoon duidelijk opgelicht worden.

Ze zeggen dat je de producten koopt en dat van dat geld het spel verbeterd wordt en geupdate, maar bij doa is dat dus in ieder geval niet zo.
Ik vind het heel erg dat hyves hier zomaar in mee speelt en dat we uiteindelijk niets kunnen doen hiermee.
Dat ik mijn centjes kwijt ben, het zij zo.. Maar ik zou zo ontzettend graag willen dat de media ons te hulp zou schieten (we praten over honderden gedupeerde hier) en hyves en plinga het "verhaal geven" wat ze verdienen.

Gesloten