LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door ECI

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Emma21

Opgelicht door ECI

Ongelezen bericht door Emma21 »

Ongeveer 1 tot 2 jaar geleden kwam er een enquete in mijn beeldscherm waarbij ik een gratis DVD van "Er komt een vrouw bij de dokter" kon krijgen, als ik de enquete in zou vullen. Dat deed ik en een week later ontving ik inderdaad die DVD.
Niks aan het handje.
Inmiddels heb ik 2 brieven gehad van Inkasso Unie. Met de vraag of ik 99,54 wilde betalen. Ik had nog nooit van Inkasso unie gehoord en aangezien ik mijn zaken altijd op orde heb begreep ik er niets van!
Ik besloot te bellen, een aantal keren, maar dan moest ik erg lang wachten.
Dus er ging een week overheen. Totdat ik wéér een brief kreeg met de melding als ik binnen 2 dagen niet zou betalen, er een hoger bedrag zou komen.
Toen heb ik ze te pakken gekregen. Een dame van de Inkasso Unie vertelde mij dat ik fout zat en dat ik lid was van ECI. Dus ik vroeg haar wat is ECI?????
Zij vertelde mij dat ik toen ik de enquete had ingevuld, ik automatisch lid werd van ECI. En dat dat bij de algemene voorwaarden stond van de enquete. Die heb ik niet gelezen. Ik dacht OH wat leuk een gratis DVDtje en hup ik heb binnen no-time die enquete ingevuld. Ik wil helemaal geen lid zijn van ECI. Ik haat lezen.
Maargoed, als je een jaar lid bent, schijnt het dus dat je een bon krijgt van 25 euro en dat je die MOET besteden. Ik heb nooit geen bon gezien, dus ik wist van niks, ook niet dat ik dus al een jaar lid was.
Het schijnt dat ze mailtjes hebben gestuurd, maar die heb ik ook nooit gehad.
Doordat ik die 25 euro niet heb besteed, krijg je dus een rekening van 99,54!!!
Ik voel me echt opgelicht. Als ik had geweten dat ik lid zou zijn, had ik het opgezegd, en als ik die 25 euro bon zou hebben gehad, had ik die wel besteed, want 99,54 ga en wil ik natuurlijk niet betalen voor iets wat ik niet wist!
Je wordt genaaid waar je bij staat.
Ook vertelde ze mij dat ik een lidmaatschapkaart?? zou hebben gehad. Nooit gezien. Ik vind dit zo vervelend. Ik ga hier zeker werk van maken.
Ik heb op deze site precies hetzelfde verhaal gelezen en ik vind dat dit aangepakt moet worden.
De dame van Inkasso Unie vertelde dat zij er niets aan konden doen en dat ik bij ECI moest zijn. Die heb ik gebeld. Daar deden ze nog vervelender.
Hoe kun je mensen zo behandelen? Vraag ik me echt af.
De dame van ECI zei; Als u niet betaald, dan nemen we juridische maatregelen.
Dan nemen ze dat maar. Ze deed ook nog eens alsof ik doorverbonden kon worden met één of andere afdeling, maar die waren er niet. Toevallig zeg.
Ik ben erg kwaad. Want die 99,54 wil ik niet aan iets betalen waar ik niets van af wist.

sephora30

Re: Opgelicht door ECI

Ongelezen bericht door sephora30 »

Weer zo`n gevalletje van iets gratis willen hebben maar niet de voorwaarden lezen.
Ik geloof ook niet echt dat je nooit iets van ze ontvangen hebt. Dat zal je wel gewoon ongezien in de prullenbak gegooid hebben (misschien dacht je dat het reclame was).

Je zult gewoon moeten betalen.

Nicole1971

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

sephora30 schreef:Weer zo`n gevalletje van iets gratis willen hebben maar niet de voorwaarden lezen.
Ik geloof ook niet echt dat je nooit iets van ze ontvangen hebt. Dat zal je wel gewoon ongezien in de prullenbak gegooid hebben (misschien dacht je dat het reclame was).

Je zult gewoon moeten betalen.
Daar ben ik ook bang voor.
Tegenwoordig "verbergen" ze lidmaatschappen in allerlei mails en acties, en daarom is het erg belangrijk dat je de algemene voorwaarden goed leest voordat je ergens aan mee doet.
Gratis dingen zijn meestal niet zo gratis als je denkt.
Dus opgelicht lijkt me niet aan de orde hier, hoe vervelend dat ook voor je is.
Wellicht een goeie les voor een volgende keer.

bianca82

Ongelezen bericht door bianca82 »

moet zeggen ben ooit bewust lid geweest van ECI en ik zou ook van dat soort bonnen krijgen die ik dan moest inzilveren.. bonnen nooit gehad.. ze stuurde gewoon boeken op en die moest ik dan betalen (ze waren altijd duurder dan die 25 gulden want zolang geleden is het ondertussen)

maar dan zou je boeken moeten hebben gekregen.

ECI Webcare
Contacteer:

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

@emma21 Ik heb het bericht op deze site gelezen. Graag ontvang ik jouw adresgegevens of klantnummer om de klacht te kunnen bekijken. Stuur deze naar [email protected] Naar aanleiding van de mail kan ik contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

Kathinka
ECI Webcare

Emma21

Ongelezen bericht door Emma21 »

Ach...
wat moet ik hier nou nog op zeggen?
Goh sephora en nicole, waarom reageren jullie uberhaupt hier op om me alleen te vertellen dat ik de voorwaarden moest lezen?
Heb ik geen reet aan natuurlijk.
Dit soort reacties hoef ik dan ook echt niet.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Tuurlijk heb je daar niks aan, komt niet in je straatje.
Jammer voor je maar is wel de waarheid.

We zullen zien hoe coulant ECI is.

Nicole1971

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Emma21 schreef:Ach...
wat moet ik hier nou nog op zeggen?
Goh sephora en nicole, waarom reageren jullie uberhaupt hier op om me alleen te vertellen dat ik de voorwaarden moest lezen?
Heb ik geen reet aan natuurlijk.
Dit soort reacties hoef ik dan ook echt niet.
Als je dit soort reacties niet wenst, dan moet je hier niet zo'n bericht plaatsen.
Het is overduidelijk dat jij een fout hebt gemaakt, al dan niet bewust.
Het woordje Gratis is magisch, maar je zult vast niet zó naïef zijn om te denken dat bedrijven écht spullen voor niets weg gaan geven, natuurlijk zit daar een voorwaarde aan vast.
Nogmaals, het is een goeie les voor een eventuele volgende keer.

Ga gewoon op het voorstel van Kathinka (ECI Webcare) in, zij zal het voor je uitzoeken en dan hoop ik nog te horen wat daar de uitkomst van is geweest.

Gesloten