LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht door Sjoez.nl?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Chris1972

Opgelicht door Sjoez.nl?

Ongelezen bericht door Chris1972 »

Omdat we dit jaar geen vuurwerk wilden kopen zouden mijn vrouw en ik onszelf blij maken met nieuwe schoenen. Eventjes ge- googled en we kwamen terecht op de site van sjoez.nl. Er stond bij dat je nog extra 20% korting zou krijgen. Omdat de naam ons heel bekend in de oren klonk en de website er betrouwbaar uitzag, hebben we in ons enthousiasme gelijk voor ieder een paar nieuwe schoenen besteld.
Vandaag toch nog wat beter ge- googled en kwamen we erachter dat sjoez.nl failliet is en dat de telefoon niet wordt opgenomen en ook op de e-mails niet wordt gereageerd. Toen we nog wat dieper gingen graven, lazen we de recensies van verschillende mensen die nooit hun schoenen hebben ontvangen. Nou wil ik morgen ochtend gelijk mijn bank bellen om het geld te laten storneren en ook een aangifte bij de politie gaan doen. Wel ben ik bang dat ik naar mijn geld kan gaan fluiten, omdat ik ook heb gelezen dat de betalingen met iDeal niet kunnen worden gestorneerd. Klopt dat?
Nou vind ik het wel vreemd dat een failliet bedrijf nog een jaar online kan blijven en ook nog betalingen van iDeal kan ontvangen. Is hier geen Wet voor gemaakt? Dat mag toch niet?
Wat zouden wij kunnen doen om ons geld terug te kunnen krijgen want het gaat om bijna 200 Euro, waarvoor we hard hebben gewerkt? Met de webshop konden wij tot nu toe niet in contact komen :(

berndv

Re: Opgelicht door Sjoez.nl?

Ongelezen bericht door berndv »

Sjoez is inderdaad failliet. Was ook vrij makkelijk te vinden op internet, dat terzijde. Het feit dat de webshop nig steeds online is, is inderdaad raar, en ook nog eens een economisch delict, nadat een rechter een faillisement heeft uitgesproken.

De betaling via ideal kunt u inderdaad niet storneren.

Mogelijk kunt u zich tot de curator wenden met deze vragen. Mogelijk is er inmiddels iemand gevonden voor een doorstart en is er helemaal niets aan de hand. Hoewel ik dat wel ten zeerste betwijfel.

Chris1972

Vanochtend contact gehad met Ardenhouse B.V., waarvan Sjoez.nl een onderdeel van is en de persoon die erover gaat was niet aanwezig. Zij zou binnen 3 dagen contact met me opnemen.
Wat ik uit het gesprek heb begrepen is dat Sjoez.nl ongeveer 2 maanden geleden een doorstart heeft gemaakt. Dit is voor mij wel een lichtpuntje. Hopelijk gaat alles goedkomen. Wordt vervolgd.......

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Chris1972 schreef:Omdat de naam ons heel bekend in de oren klonk en de website er betrouwbaar uitzag...
En zo beginnen de meeste verhalen...spijtig maar misschien een goede les. Opgelicht zou ik het niet willen noemen, het geld gaat immers naar de curator en die zou ook kunnen vaststellen dat het geld naar u terug moet aangezien een bedrijf na een faillissement geen aktiviteiten meer mag hebben. Je recht hebben is echter één ding, het krijgen...

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

newmikey schreef: Opgelicht zou ik het niet willen noemen, het geld gaat immers naar de curator en die zou ook kunnen vaststellen dat het geld naar u terug moet aangezien een bedrijf na een faillissement geen aktiviteiten meer mag hebben. Je recht hebben is echter één ding, het krijgen...
Ik zou het ook geen opgelicht meer noemen als ik het hele topic had gelezen.
Chris1972 schreef:Vanochtend contact gehad met Ardenhouse B.V., waarvan Sjoez.nl een onderdeel van is en de persoon die erover gaat was niet aanwezig. Zij zou binnen 3 dagen contact met me opnemen.
Wat ik uit het gesprek heb begrepen is dat Sjoez.nl ongeveer 2 maanden geleden een doorstart heeft gemaakt. Dit is voor mij wel een lichtpuntje. Hopelijk gaat alles goedkomen. Wordt vervolgd.......

Chris1972

Ik geeft toe dat het woord opgelicht wat voorbarig is, maar voel me wel een beetje zo, aangezien ik het niet gewend ben om de webwinkel (of iemand van die webwinkel) niet te pakken kan krijgen en ook geen reactie op mijn e-mail heb ontvangen en ik ook veel recensies heb gelezen van mensen die hun schoenen nooit hebben ontvangen. Als de curator mij een bericht stuurt dat de webwinkel weer een doorstart heeft gemaakt en ik geen reacties krijg, maak ik me juist nog meer zorgen, omdat ik dan niet zou weten bij wie ik dan aan zou kunnen kloppen als het wel helemaal misgaat. Ik ben in ieder geval van plan om deze week nog af te wachten voor ik definitieve conclusies kan gaan trekken.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nou wil ik niet zeuren,maar als je googled?wat je zegt dat je gedaan hebt....
op sjoez...

dan komt als eerste de site bovenaan en daaronder de drek?kijk je niet verder dan....op een pagina staan??10 onderwerpen maar nee de bovenste en net daar onder staat...kopje onder etc...

sorry maar?..staat er nog groot ook..

hoop voor je dat het goed afloopt.

Chris1972

Vandaag ben ik gebeld en de schoenen zouden morgen worden geleverd. Ben benieuwd....

Chris1972

Na enkele telefoontjes heb ik 1 paar schoenen netjes afgeleverd gekregen. De tweede paar heb ik niet ontvangen. Daarna weer gebeld en me laten vertellen dat deze niet meer leverbaar waren. Vandaag netjes mijn geld teruggestort gekregen.
Nou is het mij nog steeds onduidelijk of Sjoez.nl nog steeds bestaat, omdat ze telefoon opnemen met een andere bedrijfsnaam en omdat je er schoenen kan bestellen die ze niet meer hebben. Op e-mails wordt er ook niet gereageerd.
Als de winkel verder gaat met het verkopen zou ik ze adviseren om zich aan te sluiten bij een Webshop Keurmerk en er producten te verkopen die ze wel kunnen leveren.
Al met al ben ik blij dat ik NIET ben opgelicht. Mijn excuses aan Sjoez.nl voor de voorbarige conclusies. Dit heeft ook gelegen aan de recensies en aan (geen) communicatie.
In principe mag dit topic van mij op slot.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou gelukkig goed afgelopen!!!

Leer je van :wink: voortaan ff goed research doen :wink: maar ben blij voor je dat het goed afgelopen is!!!

Plezier ermee!

sjaak1966

Ongelezen bericht door sjaak1966 »

Helaas kan dit topic nog niet worden afgesloten :(

Ik heb vorige week 2 paar schoenen besteld bij Sjoez.nl voor € 140,- Het geld was verbazend snel van mijn rekening, maar geen bevestiging van de bestelling en/of betaling via de mail ontvangen. Daarna nog een mail gestuurd naar [email protected] maar tot op heden geen reactie*

*Ik zag net dat ik 1 uur geleden antwoord heb gehad met het bericht dat de schoenen verstuurd zijn.

Dus wie weet loopt het toch nog met een sisser af...

We blijven nog maar even positief en ik laat nog even weten of de schoenen daadwerkelijk zijn afgeleverd.

sjaak1966

Ongelezen bericht door sjaak1966 »

Vandaag 1 paar schoenen binnen van Sjoez.nl

Hopelijk wordt het tweede paar nog nageleverd...

EllenSO

Ongelezen bericht door EllenSO »

Op 28 februari een paar sneakers besteld bij Sjoez.nl, welke enige dagen later ook werden afgeleverd. Echter de maat was niet goed, dus gemaild dat ik ze terug zou sturen, met opgaaf van reden, en het retourformulier ingevuld en in de doos gedaan. Nu, enige tijd later, nog steeds geen andere maat schoenen ontvangen. Op mijn mails wordt niet gereageerd, een telefoonnummer kan ik nergens vinden. Ik ben heel benieuwd of ik de schoenen nog binnenkrijg, en anders of ik het aankoopbedrag teruggestort krijg.

Ik bestel regelmatig via webshops, nooit problemen mee gehad, vandaar ook niet op google gekeken naar berichten over dit bedrijf.

EllenSO

Ongelezen bericht door EllenSO »

Ik heb inmiddels het aankoopbedrag teruggestort gekregen.

Gesloten