LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opgelicht - online bestelling Zoello.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Terry007

opgelicht - online bestelling Zoello.nl

Ongelezen bericht door Terry007 »

Beste lezers,

Op 10 juni 2013 omstreeks 21:23 heb ik een online bestelling geplaatst bij zoello.nl. Ik heb namelijk LED Daylight Koplampen Volkswagen Golf 6 Zwart besteld. Ik heb via iDeal 297,00 euro betaald. Het bedrag is ook afgeschreven van mijn rekening.

Ik heb in mijn mail automatisch een bevestiging ontvangen dat de bestelling is geplaatst en per iDeal is betaald. Inmiddels heb ik twee dagen later ( 12 juni 2013 ) zoello.nl gemaild ( [email protected] ) wanneer ik de bestelling mag verwachten. Helaas heb ik geen reactie ontvangen. Ook heb ik op dezelfde dag het contactformulier op de website ingevuld, echter zonder resultaat.

Op de website tref ik de volgende gegevens:

Zoello.nl
Brusselflat 85
1422VD UITHOORN
Nederland

Tel. 0652270281

[email protected]
http://www.Zoello.nl

Ik heb sinds 12 juni lopen bellen, de telefoon gaat gelijk op voicemail. Ik heb er geen goed gevoel aan over.

Zijn er meerdere mensen die dit meegemaakt hebben?

Kunnen jullie mij adviseren wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen/halen?

ArneLH
Contacteer:

Re: opgelicht - online bestelling Zoello.nl

Ongelezen bericht door ArneLH »

Terry007 schreef:Kunnen jullie mij adviseren wat ik kan doen om mijn geld terug te krijgen/halen?
Ja, de koop ontbinden/herroepen en niet zo haastig zijn. De adresgegevens, KvK en BTW-nummers kloppen trouwens.

prisma64

Ongelezen bericht door prisma64 »

ik zou zeggen lees dit eens

2. Levering

2.1 Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.

2.2 In het kader van de regels van de koop op afstand zal Zoello.nl bestellingen tenminste binnen 30 dagen uitvoeren. Indien dit niet mogelijk is (doordat het bestelde niet op voorraad is of niet meer leverbaar), of er is om andere redenen vertraging, of een bestelling kan niet dan wel slechts gedeeltelijk worden uitgevoerd, dan ontvangt de consument binnen 1 maand na plaatsing van de bestelling bericht en heeft hij in dat geval het recht de bestelling zonder kosten en ingebrekestelling te annuleren.

2.3 Aan de leveringsplicht van Zoello.nl zal, behoudens tegenbewijs, zijn voldaan zodra de door Zoello.nl geleverde zaken een keer aan de afnemer zijn aangeboden. Bij bezorging aan huis strekt het rapport van de vervoerder, inhoudende de weigering van acceptatie, tot volledig bewijs van het aanbod tot levering.

2.4 Alle op de internetsite genoemde termijnen zijn indicatief. Aan de genoemde termijnen kunnen derhalve geen rechten worden ontleend.

Terry007

Hoi ArneLH en Prisma64,

Dank voor jullie reactie, ontbinden wil ik al te graag, maar dan moet ik wel een reactie tegemoet zien van de webshop. Aan de andere kant heb jij ook gelijk Prisma64, zal ik dan maar 30 dagen afwachten in de wetenschap dat het product alsnog geleverd word? en pas na 30 dagen in paniek raken?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als jij je geld terug wilt dan moet je de koop herroepen. Anders wordt er geleverd. En als je dan wilt herroepen dan kost je dat verzendkosten.

Overigens is artikel 2.3 AV onredelijk bezwarend. De verplichting van de verkoper bestaat uit het afleveren en bezorgen van het pakket.

Terry007

Via google heb ik zojuist de volgende negatieve resultaten gevonden:

http://coshi.nl/index.php?action=printp ... ic=19362.0 en http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/v ... pagina/15/

Ook heb ik zoello.nl gemaild, maar krijg alsmaar geen reactie terug. Moet ik mij nu zorgen gaan maken? en kan ik o.b.v. hetgeen ik via google heb gevonden al aangifte doen?

Terry007

Alhoewel ik geen reacties van zoello.nl heb ontvangen, heb ik wel goed nieuws. Vandaag heb ik de zending koplampen ontvangen. Dit topic mag dan van mij op slot.

michaelvk32

Ongelezen bericht door michaelvk32 »

Ik heb ook een aankoop gedaan bij Zoello.nl op 18/08/2013. Levertermijn 4 dagen. Altijd antwoord vooraleer te bestelen maar eens besteld nooit geen antwoord meer. Er is ook geen telefoonnummer vermeld op de site. Deze vermeld op hun e-mails en factuur blijft altijd onbeantwoord. Tot heden geen enkel antwoord of levering. Zelf wanneer ik vermeld heb dat ik ging betwisten bij Pay-Pal.
Gelukkik had ik dus betaalt via Pay-Pal. Transactie laten blokkeren en geld teruggevorderd via mijn KK instelling. Deze site lijkt wel een oplichting.

devious

Ongelezen bericht door devious »

michaelvk32 schreef:..Deze site lijkt wel een oplichting.
Niks mis met het forum hoor.

Ryoma

Ongelezen bericht door Ryoma »

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Besteld op 2 september. Normaal controleer ik altijd op kvk etc maar omdat het zo vaak goed ging heb ik het dit keer niet gedaan. Helaas domme fout van mij natuurlijk ik had ook dagrijlichten besteld voor 169 euro. 4 dagen zijn voorbij wat ze aangaven als levertijd dus ik dacht ik neem een kijkje op de site. Die nu offline is wegens administratieve redenen. Nu lees ik dat een website 30 dagen de tijd heeft om iets te leveren. Maar zie ik nu dat mensen al zijn opgelicht. Een enkeling heeft wel iets geleverd gekregen.

Hierbij informatie voor degenen die kvk nummer etc zoeken. Deze heb ik ontvangen gekregen ter bevestiging bij mij "aankoop".

Zoello.nl Brusselflat 85
1422VD UITHOORN
Nederland
Tel.: 0652270281
E-mail: [email protected]
Website: http://www.Zoello.nl
Zoello Rekening: 443914206
IBAN: NL79ABNA0443914206
BIC: ABNANL2A

KvK: 55365736

Hopelijk hebben jullie iets hieraan. Ik zal er alles aan doen om mijn geld terug te krijgen of het product.

Mvg, Ryoma

devious

Ongelezen bericht door devious »

Site is tijdelijk offline, de host heeft alleen wat geld tegoed van Zoello en ja..dan is de site even niet te bekijken.

Ryoma

Ongelezen bericht door Ryoma »

@devious.. Ja nu dus al een week en geen reacties op mailtjes, telefoon e.d. Ik weet het was gewoon dom van mij om blindelings spullen te kopen op een site waarvan ik nog geen achtergrond info had. Ik hoop dat degene misschien op vakantie is en dat ik nog steeds mijn product zal krijgen zoals ik ergens heb gelezen.

Gesloten