LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opgelicht via Marktplaats (all exlcusive car parts)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nacmlamerikx

Opgelicht via Marktplaats (all exlcusive car parts)

Ongelezen bericht door nacmlamerikx »

Hallo,
Ik zit met een vervelend probleem. 15 dagen geleden heb ik een verkoper op marktplaats gecontacteerd, genaamd All Exclusive Car Parts voor een Grill van een golf 2. Vervolgens heb ik het product gekocht en het geld overgeschreven. Ik ben zelf een Nederlander die in Belgie woont, dus ik heb ook een Belgische rekening. Uit ervaring weet ik dat het altijd 1-3 dagen duurt voordat het geld van mijn rekening op een Nederlandse rekening komt. Echter nu, 14 dagen nadat ik het geld overgeschreven heb beweert de verkoper nog geen geld te hebben gezien. Ik heb al verschillende mails gedaan, ik heb zelfs een betalingsbewijs doorgestuurd, maar volgens hem kan iedereen zoiets maken op de computer. Ik heb de rekeningnummers al 4x gecontroleerd, het klopt allemaal. Het geld wat bij mij is weggeschreven staat op de rekening die hij mij doorgestuurd heeft, geen twijfel mogelijk. Ik heb geen enkele gegevens van de man/vrouw, alleen de naam "all exlcusive car parts" en zijn rekeningnummer. Hij wil mij ook geen enkele informatie verschaffen. Ik heb zijn telefoonnummer gevraagd maar hij zegt geef jouw telefoonnummer maar. Het grote probleem is nu dat ik niet weet tot waar ik me moet wenden. Bij http://www.mijnpolitie.nl kan ik geen aangifte doen omdat ik in Belgie woon. Achteraf gezien ben ik dom geweest om geen verdere contactgegevens te vragen, maar de persoon waarmee ik mailde kwam heel vertrouwelijk over. Hebben jullie advies wat ik het beste hiermee kan doen?
mvg,
Nick

sjoegel

Re: Opgelicht via Marktplaats (all exlcusive car parts)

Ongelezen bericht door sjoegel »

Hallo,
Ik zit met een vervelend probleem. 15 dagen geleden heb ik een verkoper op marktplaats gecontacteerd, genaamd All Exclusive Car Parts voor een Grill van een golf 2. Vervolgens heb ik het product gekocht en het geld overgeschreven. Ik ben zelf een Nederlander die in Belgie woont, dus ik heb ook een Belgische rekening. Uit ervaring weet ik dat het altijd 1-3 dagen duurt voordat het geld van mijn rekening op een Nederlandse rekening komt. Echter nu, 14 dagen nadat ik het geld overgeschreven heb beweert de verkoper nog geen geld te hebben gezien. Ik heb al verschillende mails gedaan, ik heb zelfs een betalingsbewijs doorgestuurd, maar volgens hem kan iedereen zoiets maken op de computer. Ik heb de rekeningnummers al 4x gecontroleerd, het klopt allemaal. Het geld wat bij mij is weggeschreven staat op de rekening die hij mij doorgestuurd heeft, geen twijfel mogelijk. Ik heb geen enkele gegevens van de man/vrouw, alleen de naam "all exlcusive car parts" en zijn rekeningnummer. Hij wil mij ook geen enkele informatie verschaffen. Ik heb zijn telefoonnummer gevraagd maar hij zegt geef jouw telefoonnummer maar. Het grote probleem is nu dat ik niet weet tot waar ik me moet wenden. Bij http://www.mijnpolitie.nl kan ik geen aangifte doen omdat ik in Belgie woon. Achteraf gezien ben ik dom geweest om geen verdere contactgegevens te vragen, maar de persoon waarmee ik mailde kwam heel vertrouwelijk over. Hebben jullie advies wat ik het beste hiermee kan doen?
mvg,
Nick

Om hoeveel geld gaat het ?
Laatst gewijzigd door sjoegel op 25 okt 2012 21:07, 2 keer totaal gewijzigd.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik denk dat de verkoper het erom doet. Hij heeft meer dan 20 advertenties op marktplaats staan en bij geen 1 staan adres of andere gegevens. Zijn lokatie op de kaart heeft hij afgeschermd. Geen fris bedrijf.

nacmlamerikx

sjoegel schreef:
Hallo,
Ik zit met een vervelend probleem. 15 dagen geleden heb ik een verkoper op marktplaats ...hiermee kan doen?
mvg,
Nick
Om hoeveel geld gaat het ?
Het gaat om een klein bedrag, 38,70. Maar voor mij is het een principekwestie.

nacmlamerikx

Niemand die tips heeft?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ja: koop niets via MP of haal het persoonlijk op.....

AdriaanTimmers

Ongelezen bericht door AdriaanTimmers »

Van mij een tip, controleer altijd een aantal dingen voor je online besteld.

1. Contactgegevens
2. KVK gegevens
3. Rekeningnummer gegevens
4. Email
5. Algemene voorwaarden
6. Kleine lettertjes lezen, tegen de addertjes in het gras
7. leveringstermijn

Er zijn weinig webwinkels die eerlijk werken, altijd is er wel iets wat je dan achteraf ziet. Van mij een tip bestel alleen bij de grote webwinkels. www.wehkamp.nl, www.otto.nl www.arplaza.nl www.neckk.nl dit zijn de grotere ketens die het niet gezien hebben op jou €50! dan betaal je iets meer maar dan heb je ook echt wat!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

AdriaanTimmers schreef:Van mij een tip, controleer altijd een aantal dingen voor je online besteld.

1. Contactgegevens
2. KVK gegevens
3. Rekeningnummer gegevens
4. Email
5. Algemene voorwaarden
6. Kleine lettertjes lezen, tegen de addertjes in het gras
7. leveringstermijn

Er zijn weinig webwinkels die eerlijk werken, altijd is er wel iets wat je dan achteraf ziet. Van mij een tip bestel alleen bij de grote webwinkels. http://www.wehkamp.nl, http://www.otto.nl http://www.arplaza.nl http://www.neckk.nl dit zijn de grotere ketens die het niet gezien hebben op jou €50! dan betaal je iets meer maar dan heb je ook echt wat!
Hey, we hebben een nieuwe Maxiem, alleen was die checklist iets logischer en beter opgebouwd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Tja...en dan webwinkels als "arplaza" en "neckk" noemen als grote webwinkels.....

Alex400

Ongelezen bericht door Alex400 »

Je zou de www.jurofoon.nl of http://www.juridischloket.nl kunnen bellen en de zaak voorleggen. Heb zelf ooit gebruik gemaakt van Jurofoon en ze hebben keurig mij geholpen. Anders zou je kunnen informeren bij een Nederlandse juristeten bureau's (even Googlen).

Ik zou vooral naar je bank gaan om juridisch bewijs te leveren dat de betaling inderdaad is afgeschreven van je rekening en niet is gestoneerd of wat dat ook. Wat mij ooit geholpen heeft is een Nederlands Incasso bureau inschakelen bij iemand die weigerde te leveren ondanks een betaling. Neem dan wel een incasso bureau dat werkt op no cure no pay basis, dan ben je achteraf niet onnodig geld kwijt.

Ik snap heel goed dat je zonder misschien echt goed na te denken (omdat je mensen probeert te vertrouwen) iets koopt waarbij de koop dan niet gaat zoals je denkt. Dat overkomt de besten wel eens.

Succes! En als bovenstaande niets helpt zou ik adviseren je verlies te nemen. De moeite die het kost vanuit het buitenland is het niet waard. Maar goed, gewoon wel proberen natuurlijk. Niet geschoten is altijd mis!

Gesloten