LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opus.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
henk
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:58

opus.nl

Ongelezen bericht door henk »

Ik heb bij een bestelling via opus.nl een bestelling twee maal gedaan. (in eerste instantie via een overschrijving, waarna de bestelling onder rembours kwam) na een email beloofde ze mij het teveel betaalde bedrag terug te sturen; doch na ruim een maand nooit meer wat van ze gehoord.
De telefoon nemen ze niet op en ook de emails beantwoorden ze niet

Wie heeft ook deze ervaring met Opus.nl

b.v.d.
henk


p.s. de bestelling was overigens wel goed !

Wouter
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:55

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Wouter »

Heb alleen maar goeie ervaringen met Opus.nl.......zal wel een foutje zijn! Mail ze nog eens!

Gast

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Leveringen gaan altijd prima bij opus.nl maar ben benieuwd hoe ze ons probleem van 8 niet werken cds op een spindle van 25 gaan oplossen want dat zijn wel erg veel niet werkende cds.

TheMek

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door TheMek »

Ik heb zelf hele goed ervaringen met opus. Levering binnen 24 uur. Je kunt sowieso beter onder rembours laten leveren, omdat je dan minder risico loopt.
Heb je al geprobeerd om op de site via 'Klantenservice' in te loggen met je klantnummer en daar een vraag te stellen?
Succes!

Gast

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Gast »

We mogen ze terug sturen met 2 nog niet gebruikte zodat ze kunnen testen wat het probleem is. Maar was nu als zij net wel 2 goede treffen dan zit ik nog steeds met die 8 die op 75% bleven steken.

Gast

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Gast »

http://www.opus.nl is altijd goed en erg snel. Nog nooit een probleem mee gehad !!!!! :D

Gast

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Gast »

We hebben keurig nieuw cds gehad. Allemaal geen probleem daar.

Mister J.

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Mister J. »

Nooit problemen mee, super snelle afhandeling, ik werk altijd met vooruitbetaling, via internet bankieren overmaken, is het de volgende dag binnen.

Gast

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn aangesloten bij thuiswinkel.org. Als je dreigt vast te lopen kun je de zaak voorleggen bij de (onafhankelijke) geschillencommissie Thuiswinkel, bijv. via http://www.sgc.nl

Vullis

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Vullis »

Ik kan ook alleen maar vertellen dat ikalleen maar goede arvaringen heb met opus. Ik heb daar nu een keer of 6 besteld en nergens problemen mee. Ik heb al wel vaer gelzen dat ze meilik te bereiken zijn.

Ook hier zijn http://www.tweakers.net/shopsurvey/1067 de meeste beoordelingen goed. Je zal wel net het pechgeval zijn

Suc6

Patries

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Patries »

Wij hebben nu 2 x besteld bij Opus. De eerste keer hebben we vooruit betaald en duurde het leveren meer dan 2 weken. En dat terwijl volgens de site en het bevestigingsmailtje alle artikelen op voorraad waren.
Telefonisch waren ze niet bereikbaar door drukte :? , en op emailtjes reageerden ze pas na een dag of 4.
Uiteindelijk kregen we de spullen dan toch thuis. Helaas, er ontbrak een artikel. Wel afgevinkt op hun pakbon, wel betaald door ons, maar niet in de doos. Gebeld, het zou direct worden nagestuurd. Na 1 week nog niets ontvangen, maar weer gebeld. Het bleek niet op voorraad te zijn, maar het komt eraan. Inderdaad, na 2 dagen lag het in de bus.
De tweede keer hebben we de spullen onder rembours laten komen, maar ook nu duurde het langer dan de beloofde 2-3 werkdagen. Nl. 1 1/2 week.
Vind het toch wel vaag dat ze zo slecht bereikbaar zijn, slecht reageren en zich niet houden aan wat ze beloven.
Weet niet of ik ze nog een kans geef. :?:

ronaldw
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 aug 2005 21:42

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door ronaldw »

Ben erg tevreden over Opus. Heb een keer een pakket gekregen waarin het een en ander beschadigd was. Geen probleem, is kosteloos vervangen. Super!

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: opus.nl

Ongelezen bericht door Sjors_B »

In een persbericht laat Stichting De Thuiskopie weten dat het een proces tegen internetwinkel Opus Supplies aanspant. Opus, een in Duitsland gevestigde webwinkel die vooral bekend staat om het assortiment blanco cd's en dvd's, bedient de Nederlandse markt zonder de thuiskopievergoeding over de (re)writable media af te dragen. Het bedrijf laat de afdracht over aan de klanten, die volgens de voorwaarden van Opus zelf als importeur optreden. Het niet voorshands innen van de heffing - veertig cent voor een DVD+R en zestig cent voor een DVD-R - zorgt ervoor dat de Nederlandse consument in Duitsland aanzienlijk goedkoper uit is dan wanneer in eigen land beschrijfbare schijfjes worden gekocht.

Stichting De Thuiskopie noemt deze handelswijze een 'schijnconstructie' en stelt dat Opus de feitelijke importeur is, en voor de invoer van de schijfjes verantwoordelijkheid moet dragen. De stichting wil dan ook dat Opus over de verkopen in Nederland de thuiskopieheffing gaat betalen. Volgens De Thuiskopie is de werkwijze van Opus vergelijkbaar met die van Arenca en Storpro; de rechter verbood die bedrijven eerder om met een - volgens de stichting - soortgelijke constructie het innen van de heffing op hun klanten 'af te wentelen'.

Opus wilde geen commentaar op de aanklacht geven. Woordvoerder H. van der Lee schreef ons dat Opus 'het kort geding met vertrouwen tegemoet ziet' maar dat het bedrijf in overleg met zijn advocaat heeft besloten om af te zien van mededelingen tot na de zitting. Ook Stichting De Thuiskopie heeft tot dusverre niet gereageerd op onze vraag of deze wijze van heffen niet op gespannen voet staat met het vrije verkeer van goederen in de Europese Unie

Overgenomen van http://www.tweakers.net/nieuws/38519?

Gesloten