LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
Mijn zoon is al geruime tijd klant bij Otto b.v. Vorig maand (11 juni 2013) heeft 4 trainingspakken bij Otto besteld waarvan 1 na 3 weken geleverd zou worden, derest was direct leverbaar volgens de site.
Een paar dagen later ontvangt hij 1 van de 4 bestelde trainingspakken (64,95€+5,99€=70,94€), maar deze heeft hij retour verzonden omdat het te klein was.
Die andere 3 trainingspakken heeft hij niet ontvangen en ook geen bericht van Otto ontvangen dat die uitverkocht waren en niet meer leverbaar zouden zijn.
Daar kwam hij pas achter nadat hij op MijnOtto had gemerkt dat Otto het aankoopbedrag (64,95€) van de door hem geroutirneerde trainingspak wel heeft afgeboekt maar niet de verzendkosten.
Hij heeft hier omtrent tig emails naar Otto klantenservice gestuurd om de verzendkosten van deze bestelling af te boeken omdat op de site van Otto duidelijk staat vermeld dat als een klant besluit een bestelling in z'n geheel terug te sturen, er GEEN verzendkosten in rekening wordt gebracht.
Het is niet de eerste keer hij een bestelling retour zend. Die verzendkosten die vooraf in rekening waren gebracht werden altijd door Otto ook netjes afgeboekt.
Maar nu weigert Otto bij deze bestelling vooralsnog en tot nu toe de verzendkosten van deze bestelling af te boeken.
Wat kan hij doen???
Een paar dagen later ontvangt hij 1 van de 4 bestelde trainingspakken (64,95€+5,99€=70,94€), maar deze heeft hij retour verzonden omdat het te klein was.
Die andere 3 trainingspakken heeft hij niet ontvangen en ook geen bericht van Otto ontvangen dat die uitverkocht waren en niet meer leverbaar zouden zijn.
Daar kwam hij pas achter nadat hij op MijnOtto had gemerkt dat Otto het aankoopbedrag (64,95€) van de door hem geroutirneerde trainingspak wel heeft afgeboekt maar niet de verzendkosten.
Hij heeft hier omtrent tig emails naar Otto klantenservice gestuurd om de verzendkosten van deze bestelling af te boeken omdat op de site van Otto duidelijk staat vermeld dat als een klant besluit een bestelling in z'n geheel terug te sturen, er GEEN verzendkosten in rekening wordt gebracht.
Het is niet de eerste keer hij een bestelling retour zend. Die verzendkosten die vooraf in rekening waren gebracht werden altijd door Otto ook netjes afgeboekt.
Maar nu weigert Otto bij deze bestelling vooralsnog en tot nu toe de verzendkosten van deze bestelling af te boeken.
Wat kan hij doen???
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
U heeft niet de hele bestelling geretourneerd. U had beter kunnen ruilen ipv retourneren. Dan waren de bezorgkosten niet nogmaals gerekend
-
- Berichten: 4400
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
olaf79 schreef:U heeft niet de hele bestelling geretourneerd. U had beter kunnen ruilen ipv retourneren. Dan waren de bezorgkosten niet nogmaals gerekend
Kan ook niet want de "hele" bestelling was nog niet compleet uitgeleverd en zelfs blijkelijk niet meer leverbaar waardoor het ene kledingstuk als 1 hele bestelling kan worden gezien.
Ts, zou Otto nogmaals berichten dat je niet mee eens bent ivm het niet meer kunnen leveren van de bestelde kleding.
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
Er is maar 1 artikel van de hele bestelling geleverd. Ruilen kon niet omdat de rest van de bestelling was uitverkocht en niet meer leverbaar. Op de site en in de voorwaarde staat vermeld dat er geen verzendkosten in rekening wordt gebracht als de klant besluit om de gehele bestelling retour te zenden.olaf79 schreef:U heeft niet de hele bestelling geretourneerd. U had beter kunnen ruilen ipv retourneren. Dan waren de bezorgkosten niet nogmaals gerekend
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
Wij proberen al weken otto duidelijk te maken dat mijn zoon het niet mee eens is en nu laat otto weten dat ze uit coulance de vorige verzendkosten hebben afgeboekt en niet van plan zijn deze keer de verzendkosten af te boeken. Wat kan mijn zoon als klant nog doen om het verzendkosten alsnog afgeboekt te krijgen?Teunbosseman schreef:olaf79 schreef:U heeft niet de hele bestelling geretourneerd. U had beter kunnen ruilen ipv retourneren. Dan waren de bezorgkosten niet nogmaals gerekend
Kan ook niet want de "hele" bestelling was nog niet compleet uitgeleverd en zelfs blijkelijk niet meer leverbaar waardoor het ene kledingstuk als 1 hele bestelling kan worden gezien.
Ts, zou Otto nogmaals berichten dat je niet mee eens bent ivm het niet meer kunnen leveren van de bestelde kleding.
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
Staat de rest van de bestelling nog steeds bij het overzicht?
Als die wordt geannuleerd/afgeboekt/weet ik veel, worden de verzendkosten misschien ook afgeboekt.
Als die wordt geannuleerd/afgeboekt/weet ik veel, worden de verzendkosten misschien ook afgeboekt.
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
als u een bestelling gedeeltelijk retourneert, worden verzendkosten niet vergoed!
als u de hele bestelling retourneert door een defect aan het artikel of zo, dat betalen zij de verzendkosten.
als u de bestelling voor andere redenen retourneert (verkeerde kleur besteld), dan moet u wel de verzendkosten betalen, terwijl zij de retourkosten betalen.
als u de hele bestelling retourneert door een defect aan het artikel of zo, dat betalen zij de verzendkosten.
als u de bestelling voor andere redenen retourneert (verkeerde kleur besteld), dan moet u wel de verzendkosten betalen, terwijl zij de retourkosten betalen.
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
david13 schreef:als u een bestelling gedeeltelijk retourneert, worden verzendkosten niet vergoed!
als u de hele bestelling retourneert door een defect aan het artikel of zo, dat betalen zij de verzendkosten.
als u de bestelling voor andere redenen retourneert (verkeerde kleur besteld), dan moet u wel de verzendkosten betalen, terwijl zij de retourkosten betalen.
Nogmaals; op de site en in de algemene voorwaarden staat dat bij gehele retourzendingen geen kosten aan verbonden zijn. Het vooraf afgeboekte verzendkosten van de bestelling wordt dan afgeboekt. Maar otto weigert tot nu toe de verzendkosten af te boeken. Dat is het probleem nu.
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
Jolijn » 19 jul 2013 11:07sandra56 schreef:david13 schreef:als u een bestelling gedeeltelijk retourneert, worden verzendkosten niet vergoed!
als u de hele bestelling retourneert door een defect aan het artikel of zo, dat betalen zij de verzendkosten.
als u de bestelling voor andere redenen retourneert (verkeerde kleur besteld), dan moet u wel de verzendkosten betalen, terwijl zij de retourkosten betalen.
Nogmaals; op de site en in de algemene voorwaarden staat dat bij gehele retourzendingen geen kosten aan verbonden zijn. Het vooraf afgeboekte verzendkosten van de bestelling wordt dan afgeboekt. Maar otto weigert tot nu toe de verzendkosten af te boeken. Dat is het probleem nu.
Staat de rest van de bestelling nog steeds bij het overzicht?
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
U kunt een no-cure no-pay incassobureau inschakelen. Let op: bij een cure moet u een vergoeding betalen. Dit verschilt per incassobureau. Het maximumbedrag is 48,40 euro. U kunt ook naar de rechter of de geschillencommissie.sandra56 schreef:Wat kan hij doen???
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
TS, is er vooraf betaald? Of is er gekozen voor acceptgiro?
-
- Berichten: 4400
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
sandra56 schreef:Wij proberen al weken otto duidelijk te maken dat mijn zoon het niet mee eens is en nu laat otto weten dat ze uit coulance de vorige verzendkosten hebben afgeboekt en niet van plan zijn deze keer de verzendkosten af te boeken. Wat kan mijn zoon als klant nog doen om het verzendkosten alsnog afgeboekt te krijgen?Teunbosseman schreef:olaf79 schreef:U heeft niet de hele bestelling geretourneerd. U had beter kunnen ruilen ipv retourneren. Dan waren de bezorgkosten niet nogmaals gerekend
Kan ook niet want de "hele" bestelling was nog niet compleet uitgeleverd en zelfs blijkelijk niet meer leverbaar waardoor het ene kledingstuk als 1 hele bestelling kan worden gezien.
Ts, zou Otto nogmaals berichten dat je niet mee eens bent ivm het niet meer kunnen leveren van de bestelde kleding.
Welke vorige verzendkosten ? Die snap ik niet.
Als otto blijft volharden ( en daar kunnen ze goed in zijn, maar ik was beter destijds ) dan zeggen dat dan maar de juridische weg belopen moet gaan worden.
Ik ben met je eens dat als aanvullende kledingstukken niet meer te leveren zijn, het wel geleverde stuk als 1 bestelling kan worden gezien.
S6
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
Mijn zoon is al ruim 2 jaar klant bij otto en betaald elke maand netjes een vast bedrag. Bij alle vorige retourzendingen heeft otto de verzendkosten netjes afgeboekt, maar deze keer weigert otto dat te doen terwijl het op de site en in de voorwaarde vermeld staat dat "als de klant besluit de bestelling in zijn geheel retour te zenden", dat kosteloos gebeurd en de verzendkosten worden dan afgeboekt.
Re: Otto b.v weigert verzendkosten na retour af te boeken
Jolijn » 19 jul 2013 11:07sandra56 schreef:Mijn zoon is al ruim 2 jaar klant bij otto en betaald elke maand netjes een vast bedrag. Bij alle vorige retourzendingen heeft otto de verzendkosten netjes afgeboekt, maar deze keer weigert otto dat te doen terwijl het op de site en in de voorwaarde vermeld staat dat "als de klant besluit de bestelling in zijn geheel retour te zenden", dat kosteloos gebeurd en de verzendkosten worden dan afgeboekt.
Staat de rest van de bestelling nog steeds bij het overzicht?
Als die wordt geannuleerd/afgeboekt/weet ik veel, worden de verzendkosten misschien ook afgeboekt.