LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OTTO geen geld retour
OTTO geen geld retour
In november een artikel besteld bij otto.nl en op 12 november retour gestuurd naar otto via het postkantoor.
In de algemene voorwaarden gelezen dat ik binnen 14 dagen mijn geld retour zou krijgen en uiterlijk binnen 30 dagen.
Op 4 januari nog steeds geen geld retour en besloten contact op te nemen met de klantenservice van OTTO. Deze vertelde mij dat het artikel wel retour was, maar nog niet verwerkt en dat ik binnen 5 - 10 dagen mijn geld retour zou krijgen.
Gewacht en op 21 januari nog steeds geen geld retour. Opnieuw de klantenservice van OTTO gebeld en het artikel was nog niet verwerkt, heel raar, maar binnen 5-10 dagen zou het geld er echt opstaan.
Via de website ook een klachtenformulier opgestuurd, waarop je binnen 2 dagen een antwoord krijgt, hier na ruim anderhalve week nog steeds geen reactie op.
Vandaag weer opnieuw gebeld met OTTO en het geld komt binnen 10 dagen retour. Deze keer heb ik stug volgehouden dat ik iemand wil spreken die over deze betalingen gaat. Uiteraard is hier niemand van aanwezig en zullen zij mij hetzelfde vertellen zei de mevrouw aan de telefoon.
Ik heb gezegd dit dan graag van die persoon te willen horen.
Ze had me even in de wacht gezet (ging even koffie drinken) en zei dat er niemand was en ik later terug moest bellen. Ik heb gezegd te eisen dat er iemand van hun mij terugbelt, gezien de kosten van de gesprekken. De mevrouw aan de telefoon kon dit niet beloven waar zou een notitie plaatsen bij BackOffice.
Ik heb er een hard hoofd in dat ze me vandaag gaan terugbellen.
Iemand dezelfde ervaring en wat gedaan?
In de algemene voorwaarden gelezen dat ik binnen 14 dagen mijn geld retour zou krijgen en uiterlijk binnen 30 dagen.
Op 4 januari nog steeds geen geld retour en besloten contact op te nemen met de klantenservice van OTTO. Deze vertelde mij dat het artikel wel retour was, maar nog niet verwerkt en dat ik binnen 5 - 10 dagen mijn geld retour zou krijgen.
Gewacht en op 21 januari nog steeds geen geld retour. Opnieuw de klantenservice van OTTO gebeld en het artikel was nog niet verwerkt, heel raar, maar binnen 5-10 dagen zou het geld er echt opstaan.
Via de website ook een klachtenformulier opgestuurd, waarop je binnen 2 dagen een antwoord krijgt, hier na ruim anderhalve week nog steeds geen reactie op.
Vandaag weer opnieuw gebeld met OTTO en het geld komt binnen 10 dagen retour. Deze keer heb ik stug volgehouden dat ik iemand wil spreken die over deze betalingen gaat. Uiteraard is hier niemand van aanwezig en zullen zij mij hetzelfde vertellen zei de mevrouw aan de telefoon.
Ik heb gezegd dit dan graag van die persoon te willen horen.
Ze had me even in de wacht gezet (ging even koffie drinken) en zei dat er niemand was en ik later terug moest bellen. Ik heb gezegd te eisen dat er iemand van hun mij terugbelt, gezien de kosten van de gesprekken. De mevrouw aan de telefoon kon dit niet beloven waar zou een notitie plaatsen bij BackOffice.
Ik heb er een hard hoofd in dat ze me vandaag gaan terugbellen.
Iemand dezelfde ervaring en wat gedaan?
Re: OTTO geen geld retour
Je kunt een incassobureau in de arm nemen.
-
Ja, dit heb ik ook gehad...
Maar ik heb een niet zo behulpzaam antwoord voor je.
Ik heb 2x gebeld naar Otto..belofte mijn geld terug binnen 5 werkdagen.
Maar ik had maar een halve ING rekening (bankpas, rekeningnummer maar geen internetbankieren of bankafschriften).
Die rekening heb ik opgezegd en een nieuwe aangevraagd via ING, dat was de beste oplossing volgens de medewerkster.
Dus heb nooit kunnen controleren of ik dat geld nu wel of niet had teruggekregen..
Ging ook maar om €15,- of zo..
Jammer dan.
Maar ik heb een niet zo behulpzaam antwoord voor je.
Ik heb 2x gebeld naar Otto..belofte mijn geld terug binnen 5 werkdagen.
Maar ik had maar een halve ING rekening (bankpas, rekeningnummer maar geen internetbankieren of bankafschriften).
Die rekening heb ik opgezegd en een nieuwe aangevraagd via ING, dat was de beste oplossing volgens de medewerkster.
Dus heb nooit kunnen controleren of ik dat geld nu wel of niet had teruggekregen..
Ging ook maar om €15,- of zo..
Jammer dan.
Hallo, ik heb ook onlangs een pakket retour gestuurd en wacht ook nog steeds op mijn geld, ik geef ze nog 2 dagen en anders ga ik juridische hulp zoeken en het aankaarten bij de aangesloten instanties van Otto. Telefonisch kom je er niet eens doorheen, kost veel geld en je hebt niks op papier. Waardeloze klantenservice. Ik raad iedereen af om bij de Otto te bestellen.
Wat is "onlangs"? En u weet van de wettelijke terugbetalingstermijn?
Juridische stappen lijkt me vooralsnog alleen geroeptoeter....
En ineens weet ik het...het is zondag.....
Juridische stappen lijkt me vooralsnog alleen geroeptoeter....
En ineens weet ik het...het is zondag.....
Die is zo spoedig mogelijk of onverwijld.dhc schreef:En u weet van de wettelijke terugbetalingstermijn?
Oftewel zo'n 30 dagen.
Laatst gewijzigd door Radar op 02 jul 2014 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic uitingen verwijderd
Reden: Offtopic uitingen verwijderd
Nee,
Voor 13 juni 2014: zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen. Zo spoedig mogelijk en is een zichzelf staande voor voldoening bepaalde termijn en dat is de termijn van 30 dagen ook. Het verzuim treed in nadat de kortste van de twee verlopen is.
Vanaf 13 juni 2014: onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen. Onverwijld betekent zonder uitstel. Onverwijld en is een zichzelf staande voor voldoening bepaalde termijn en dat is de termijn van 14 dagen ook. Het verzuim treed in nadat de kortste van de twee verlopen is. Als de verkoper de terugbetaling uitstelt dan is hij in verzuim; ook als er wel binnen de termijn van 14 dagen wordt terugbetaald.
De termen "zo spoedig mogelijk" en "onverwijld" zijn niet opgenomen, omdat de wetgever dit zo leuk vindt staan. Deze termen betekenen ook wat.
Voor 13 juni 2014: zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen. Zo spoedig mogelijk en is een zichzelf staande voor voldoening bepaalde termijn en dat is de termijn van 30 dagen ook. Het verzuim treed in nadat de kortste van de twee verlopen is.
Vanaf 13 juni 2014: onverwijld doch uiterlijk binnen 14 dagen. Onverwijld betekent zonder uitstel. Onverwijld en is een zichzelf staande voor voldoening bepaalde termijn en dat is de termijn van 14 dagen ook. Het verzuim treed in nadat de kortste van de twee verlopen is. Als de verkoper de terugbetaling uitstelt dan is hij in verzuim; ook als er wel binnen de termijn van 14 dagen wordt terugbetaald.
De termen "zo spoedig mogelijk" en "onverwijld" zijn niet opgenomen, omdat de wetgever dit zo leuk vindt staan. Deze termen betekenen ook wat.
Gouw heeft zijn/haar eerste bericht geplaatst op 22 juni 2014. De laatste berichten zijn hier een reactie op.
-
Heb je een bevestiging dat het pakket bij Otto is afgeleverd ?Gouw schreef:Hallo, ik heb ook onlangs een pakket retour gestuurd en wacht ook nog steeds op mijn geld, ik geef ze nog 2 dagen en anders ga ik juridische hulp zoeken en het aankaarten bij de aangesloten instanties van Otto. Telefonisch kom je er niet eens doorheen, kost veel geld en je hebt niks op papier. Waardeloze klantenservice. Ik raad iedereen af om bij de Otto te bestellen.