Ik denk dat je inderdaad pech hebt.
Otto wacht op jou vooruitbetaling, en dat is in principe ook tevens jou bedenktijd.
Bedenktijd van 7 werkdagen gaat in op de dag nadat het product is ontvangen
Want er staat in de brief bij de vooruitbetaling dat als je de vooruitbetaling niet doet, de bestelling automatisch vervalt.
Dit houdt in, dat jou bestelling pas officieel ingaat op het moment dat jou vooruitbetaling bij otto binnen is!
Wat heeft dit met het originele probleem te maken?
Ondertussen hoeven zij de bestelde artikelen dus niet vast te houden.
Waarschijnlijk, en eigenlijk is dat zeker is het zo dat jou bestelling nog wel in voorraad was, maar tussen de tijd van jou bestelling en de vooruitbetaling de laatste laptops zijn verkocht.
Een normale winkel houdt een artikel natuurlijk vast voor mensen die eerder hebben besteld. Wanneer Otto een aanbod doet (op de website) en de klant geeft aan dat hij er mee akkoord gaat (aanbod en aanvaarding), is de overeenkomst al tot stand gekomen, de orderbevestiging van Otto is leuk meegenomen maar strikt genomen niet noodzakelijk. De betaling heeft er verder niets mee te maken.
Otto gaat immers geen artikelen vasthouden voor het geval dat.
Want als jij besluit om niet vooruit te betalen en eerst waar voor je geld wilt zien, dan hebben zij voor niets de artikelen vast gehouden!
Ondernemersrisico wordt dit ook wel genoemd en het is heel normaal.
Naast jou zijn er nog duizenden mensen die zo'n vooruitbetaling moeten doen, dit voor de wet bescherming schuldrecht.
Laat mij eens weten wat de wet bescherming schuldrecht is en wat die inhoudt, ik jen deze wet namelijk niet
Als zij dus voor iedereen artikelen vast moeten houden, is het einde zoek, en kunnen zij niks meer verkopen omdat alles in de wacht staat!
Denk dus dat je pech hebt...
Hopelijk snap je de beweegredenen van otto, en kun je ze dus helaas nergens voor aanspreken.
Otto aanschrijven, zoals eerder gemeld, en daarna voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (bv via
http://www.sgc.nl)