Hallo,
Graag wil ik de volgende vraag stellen. Ik wil van een overeenkomst af, omdat het produkt niet voldoet aan mijn wensen. Mijn handtekening staat op een kontrakt waarmee men verwijst naar de algemene voorwaarden die op de site van de verkoper staan. Dus mijn handtekening staat niet op een kontrakt waar de algemene voorwaarden ook vermeld worden. Deze voorwaarden kan de verkoper op zijn site ieder moment veranderen, toch?
Wie weet hoe ik kan handelen? Alvast bedankt voor uw reaktie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overeenkomst en Alg. Voorwaarden
Re: Overeenkomst en Alg. Voorwaarden
Nee de algemene voorwaarden die op het moment dat u de koop overeenkomst sloot gelden.Deze voorwaarden kan de verkoper op zijn site ieder moment veranderen, toch?
U kunt een overeenkomst die op afstand is gesloten uit indien u dit binnen zeven werkdagen (zondag is meestal geen werkdag) heeft gemeld aan het het bedrijf. Onder bepaalde omstandigheden worden de zeven werkdagen, drie maanden.Wie weet hoe ik kan handelen?
De veiligste methode is om dit via een aangetekende brief bekent te maken bij het bedrijf. Een e-mail waarin u duidelijk maakt de koop te annuleren kan voldoende zijn. De reactie kunt u als bewijs gebruiken, mocht het bedrijf dwars liggen. U heeft recht op volledige kosten minus de transport kosten naar een vestiging in het land waar u het product heeft gekocht.. U bent wel verantwoordelijk voor de verzending: dus doe dit verzekerd.
Zie voor meer informatie het artikel over koop op afstand bij iusmentis.
De algemene voorwaarden staan alleen op de site van de verkoper. Op de overeenkomst staat alleen dat ik akkoord ga met die algemene voorwaarden, echter worden deze niet vermeld op de overeenkomst, alleen maar een verwijzing naar de site. Dit kan de beheerder van zo'n website toch iedere keer veranderen of aanpassen buiten mij om?
De maker kan altijd een andere versie hanteren, maar deze is niet geldig op uw overeenkomst. U kunt een kopie lokaal opslaan.
-
ikbenik
Als je het artikel via internet gekocht hebt, dan heb je 7 dagen na ontvangst de tijd om het artikel terug te sturen.Graag wil ik de volgende vraag stellen. Ik wil van een overeenkomst af, omdat het produkt niet voldoet aan mijn wensen. Mijn handtekening staat op een kontrakt waarmee men verwijst naar de algemene voorwaarden die op de site van de verkoper staan. Dus mijn handtekening staat niet op een kontrakt waar de algemene voorwaarden ook vermeld worden. Deze voorwaarden kan de verkoper op zijn site ieder moment veranderen, toch?
Wie weet hoe ik kan handelen? Alvast bedankt voor uw reaktie
Dan geldt de wet koop op afstand.
Heb je het artikel in de winkel gekocht dan heb je nergens recht op.
Als het artikel in orde is en er is niets mis mee, dan kun je nergens op beroepen. Of het artikel naar wens is of niet doet er niet toe.
Als er iets mis is met het artikel, dan is het een hele andere verhaal.
Over de AV het volgende:
De verkoper is altijd verplicht om je te informeren over de AV.
Op aanvraag moet hij deze kunnen overhandigen.
Het is niet zo dat jouw handtekening op de AV moet staan. Een doorverwijzing is al voldoende.
Zo te merken ben je over een product niet tevreden en heb je een miskoop gedaan. Je bent achteraf niet blij met het artikel, terwijl met deze niets mis mee is.
Tja, neem je verlies en vergeet het artikel.