LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paradigit komt belofte niet na

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nikolaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2012 12:47

Paradigit komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Nikolaas »

Op 8 jan 2012 heb ik bij de Paradigit webwinkel een Asus Notebook (199,-) besteld voor een vriend. Laptop bij hem laten afleveren via de website. Deze bleek defect, geen geluid. Paradigit bied 2 mogelijkheden voor reparatie: via Paradigit of de fabrikant. Hij koos voor fabrikant (Asus). Na enkele weken wachten belde ik Paradigit hoe lang het ging duren want vriend moest op reis. Mij werd verteld dat computers nooit werden gerepareerd maar vervangen. Omdat dit het laatste exemplaar was van dit type kon dat lang gaan duren. Hij adviseerde te crediteren en ander type te kopen. Dat heb ik gedaan. Helaas geen naam opgeschreven van deze persoon!! Na paar weken is computer toch gerepareerd en wordt dus niet gecrediteerd!!! Ik belde Paradigit want ik wil mijn geld terug. Zij zeiden dat ik klacht moest indienen per email. Heb ik gedaan. Als antwoord kreeg ik dat Paradigit hier niets mee te maken heeft omdat de laptop bij Asus ter reparatie aangeboden is. Deze procedure ging tergend traag. Ik kreeg slechts 1 antwoord per week. Toevallig vond ik iemand die de laptop wilde kopen, dus gingen wij hem uitproberen. Na 5 minuten crashte de laptop. Na een herstart crashte hij na 5 minuten weer. Laptop is dus nog steeds defect. Ik gebeld naar hoofdkantoor en verteld dat hij nog steeds defect is en dat ik mijn geld terug wil. Paradigit geeft niet toe en zegt dat ik hem nogmaals moet laten repareren (tot 3 maal toe!!!). Als hij dan nog ondeugdelijk is wordt hij vervangen. Dus ik krijg NOOIT mijn geld terug!!! Ik zit nu opgezadeld met een ongewenste laptop die defect is en wordt door de directie(meneer Bau) als leugenaar weggezet omdat het volgens hem niet zo kan zijn dat een medewerker van hem gezegd heeft dat de laptop gecrediteerd werd. Maar feit blijft dat Ik natuurlijk nooit een 2e laptop gekocht had als dat niet het geval was geweest!!!

berndv
Berichten: 9026
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paradigit komt belofte niet na

Ongelezen bericht door berndv »

U kiest dus eerst om het te laten repareren door de fabrikant, vervolgens wilt u van paradigit uw geld terug?

Daarnaast komt het wel vaak voor dat laptops vervangen worden als repareren goedkoper is. Ook de regel van 3x repareren klopt. En zelfs na 3 keer hoeven ze u uw geld nog niet terug te geven, ze kunnen u bij de 3e keer ook een gelijkwaardig nieuwe laptop toe sturen. Recht hebben op uw geld terug heeft u in dezen niet.

Neemt natuurlijk niet weg dat de communicatie beter kan. Maar dat geld voor bijna ieder groot bedrijf.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Paradigit komt belofte niet na

Ongelezen bericht door newmikey »

Tip: elke notebook en PC heeft een ENTER toets. Probeer die eens! Dan to the point.
Nikolaas schreef:Deze bleek defect, geen geluid.

Heeft u dit geconstateerd of uw vriend? Stond bijv. het volume wel aan en waren de correcte drivers geinstalleerd? U nam aan dat de notebook defect was maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Even onder de arm en naar de winkel ermee zou voor de hand liggen.
Na enkele weken wachten belde ik Paradigit hoe lang het ging duren want vriend moest op reis.
Ik zie niet in waar de reis van uw vriend, die géén klant van Paradigit iw/was, relevant zou kunnen zijn.
Hij adviseerde te crediteren en ander type te kopen. Dat heb ik gedaan.
Nee, U heeft het omgedraaid: u heeft eerst een ander type gekocht om vervolgens de creditering te gaan regelen.
Toevallig vond ik iemand die de laptop wilde kopen, dus gingen wij hem uitproberen. Na 5 minuten crashte de laptop. Na een herstart crashte hij na 5 minuten weer. Laptop is dus nog steeds defect.
En weer: wie heeft dat vastgesteld? Kan ook een gevolg zijn van bijv. slecht/niet geinstalleerde drivers, een virus etc. lijkt in ieder geval een ander probleem dan het oorspronkelijke.
Paradigit geeft niet toe en zegt dat ik hem nogmaals moet laten repareren (tot 3 maal toe!!!). Als hij dan nog ondeugdelijk is wordt hij vervangen. Dus ik krijg NOOIT mijn geld terug!!!
U moet in alle redelijkheid wel Paradigit een kans geven het probleem op te lossen.
Maar feit blijft dat Ik natuurlijk nooit een 2e laptop gekocht had als dat niet het geval was geweest!!!
Dat ontgaat mij een beetje maar ja. Niemand heeft u gezegd om meteen een andere te kopen ... het advies was "crediteren en vervangen", niet andersom.

Kortom, ik begrijp uw frustratie maar u sleept er een hoop dingen bij. Probeer het eerst eens op te lossen. Paradigit lijkt dat wel te willen maar u maakt het uzelf onnodig moeilijk en waarschijnlijk beinvloedt dat ook de communicatie. Dat verbetert de situatie in ieder geval niet.

Nikolaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2012 12:47

Re: Paradigit komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Nikolaas »

Beste mensen,

Voor alle duidelijkheid:

Op de website kan je producten laten afleveren op een ander adres. Ik heb hem dus bij een vriend af laten leveren (als cadeau).

Deze heeft na twee weken uitproberen met hulp van een IT specialist die echt wel iets van computers weet geconstateerd dat het geluid het echt niet deed.

Voor reparatie heeft hij gekozen voor Asus... dat wist ik dus niet!!!

Omdat deze vriend op reis ging en niet meer terug zou komen was het van belang dat hij de laptop op tijd terug zou hebben (is dat niet relevant?).

Ik belde naar Paradigit (niet wetende dat de laptop naar Asus was gestuurd) om te vragen hoelang het ging duren. De medewerker vertelde dat hij niet gerepareerd werd maar vervangen. Aangezien dit het laatste exemplaar was van dit type kon dat lang gaan duren. Vandaar het advies om een andere te kopen en de defecte te crediteren. Hij beloofde mij dat dat geregeld was !!! Ik heb dus niets omgedraaid zoals "newmikey" beweert.
En weer: wie heeft dat vastgesteld? Kan ook een gevolg zijn van bijv. slecht/niet geinstalleerde drivers, een virus etc. lijkt in ieder geval een ander probleem dan het oorspronkelijke.
Hij kwam dus direct terug van Asus als zijnde gerepareerd. Je hoeft helemaal geen drivers te installeren zoals jij beweert en een virus? als hij nog helemaal niet op internet geweest is? Lijkt me stug... (misschien een Paradigitvirus haha)

En "newmikey"
U moet in alle redelijkheid wel Paradigit een kans geven het probleem op te lossen.
De enige kans die Paradigit heeft om dit probleem op te lossen is mijn geld terug te geven zoals zij beloofd hebben. Ik zit opgescheept met een ongewenste defecte computer!! Wat nou probleem oplossen?

Paradigit heeft mij belooft geld terug te geven. Niet dus...

alfatrion
Berichten: 22622
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Paradigit komt belofte niet na

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nikolaas schreef:Paradigit bied 2 mogelijkheden voor reparatie: via Paradigit of de fabrikant. Hij koos voor fabrikant (Asus).
Ben je goed informeert over de gevolgen?
Nikolaas schreef:Hij adviseerde te crediteren en ander type te kopen. Dat heb ik gedaan. Helaas geen naam opgeschreven van deze persoon!! Na paar weken is computer toch gerepareerd en wordt dus niet gecrediteerd!!!
Je hebt dus geen officiële toezegging? En nu erkennen ze dit niet? Dus het is jouw woord tegen die van hen?
Nikolaas schreef:Ik gebeld naar hoofdkantoor en verteld dat hij nog steeds defect is en dat ik mijn geld terug wil. Paradigit geeft niet toe en zegt dat ik hem nogmaals moet laten repareren (tot 3 maal toe!!!). Als hij dan nog ondeugdelijk is wordt hij vervangen.
De wettelijke garantie geeft je vanaf het allereerste moment recht op vervanging, tenzij de kosten van verhouding buiten verhouding zijn op de kosten van een ander recht, zoals herstel. De verkoper is verplicht om deze keuze binnen een redelijk termijn en zonder ernstige overlast uit te voeren. Gebeurt dat niet of kan dat niet dan heb je recht op je geld terug. Dat brengt me tot de vraag hoelang de reparatie heeft geduurd?

Nikolaas
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2012 12:47

Re: Paradigit komt belofte niet na

Ongelezen bericht door Nikolaas »

Momenteel wacht ik de hele dag thuis op de TNT die hem op moeten komen halen voor reparatie. Dus ik weet niet hoe lang ik ga wachten en of dit apparaat straks wel deugdelijk is. De laptop is gekocht op 8 jan. We zijn nu bijna 11 weken en een hoop gezeur verder voor iets waar ik niet om gevraagd heb.

Tip: Neem het gesprek op als u belt met Paradigit.

Gesloten