LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met spaar/korting sites.

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
NeoDutchio

Re: Pas op met spaar/korting sites.

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mosterd na de maaltijd. Er wordt al maanden gewaarschuwd voor mailtjes van bv BCC, Action en AH. Deze komen helemaal niet van die bedrijven af en zijn ook niet bedoeld als spaarsite. Dit is puur misleidend bedoeld om uw gegevens te krijgen.
Iedereen die kan nadenken snapt dat je niet hoeft te betalen om korting te krijgen.

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

konijntreb schreef:NeoDutchio Geen phissing mail, maar op de BCC site tijdens afreken. Hier verwacht je zulke misleiding niet.
Dan is het beter na te gaan of dit familielid geen Adware op de computer geïnstalleerd heeft staan. De kans acht ik namelijk zeer klein dat een zaak als BCC met dit soort onzin in zee gaat. Terwijl de kans veel groter is dat Adware op de computer geïnstalleerd staat en advertenties op websites injecteert. Dan lijkt het net onderdeel van de website, maar dat is het dus niet.

Meestal vermommen zij zich als een extensie in de browser. Vaak in de vorm van een gratis downloader voor muziek en video's en worden ook niet opgemerkt door virusscanners omdat het in principe legitieme software is.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

konijntreb schreef:Familielid heeft op banner op site van BCC geklikt, tijdens een bestelling bij BCC. BCC is kennelijk een van de partners.
BCC heeft vrijwel zeker niets te maken met de banners die je ziet.

JvandeW

[email protected] schreef:
Moneyman schreef:
konijntreb schreef:Familielid heeft op banner op site van BCC geklikt, tijdens een bestelling bij BCC. BCC is kennelijk een van de partners.
BCC heeft vrijwel zeker niets te maken met de banners die je ziet.
Je bent op de site van BCC met een SSL certificaat wat de garantie geeft dat je met de BCC communiceert. Hun site toont de reclame. Als het reclame netwerk illegale misleidende content toont is BCC daar voor mede verantwoordelijk.

Dat is mijn nederige mening als ik rechter zou zijn
Maar goed dat je geen rechter bent, want zo werkt een SSL-certificaat niet. Die zorgt er vooral voor dat de communicatie tussen jouw computer en de server van BCC versleuteld is niemand die tussen die verbinding komt, die communicatie kan uitlezen. En ook een beetje dat je weet met wie je communiceert.

Maar nadat jouw computer de code ontsleuteld heeft, kan kwaadwillende software alsnog code injecteren om zo Adware te tonen. En voor die Adware ben jij en jij alleen verantwoordelijk, niet BCC.

Overigens kunnen nog wel meer verbindingen bestaan dan tussen jou en de server van BCC, zoals een verbinding met Google voor analytische gegevens die ook versleuteld zijn.

JvandeW

[email protected] schreef:JvandeW

Toevallig weet ik in detail hoe certificaten werken.

Waarom denk je dat een bank het advies geeft het SSL certificaat te controleren samen met de url. Zodat jij weet dat je met jouw eigen bank te maken hebt. Daar boven op weet je dat geen derde partij kan meekijken. Het certificaat is dus zeker niet alleen voor de communicatie.

jouw website jouw "illegale content". Daar buiten zou ik mijn bedrijfsnaam niet willen besmeuren met dat soort misleidende content.
Toch weet je blijkbaar niet voldoende hoe zo'n certificaat werkt. Ook met een SSL-versleuteling zijn derden in staat om mee te kijken. Alleen dienen deze derden zich voor het versleutelen of na het ontsleutelen te bevinden. Een keylogger op jouw computer kan bijvoorbeeld meekijken met hetgeen jij intypt, ondanks SSL-versleuteling.

Maar de SSL is hier helemaal niet van toepassing, op geen manier. Er zijn namelijk maar twee situaties mogelijk, namelijk; De server van BCC zorgt voor de vertoning van de banner en SSL speelt daarbij geen rol. Of; Adware op de computer van de kennis injecteert een stukje code op de website waardoor de banner vertoond wordt, waarbij SSL ook geen rol speelt.

De laatste situatie is veel logischer en aannemelijker en daarvoor is de eigenaar van de computer zelf verantwoordelijk, niet BCC.

JvandeW

[email protected] schreef:Voor alle duidelijkheid het gaat dus niet om hacks maar het bewust aanbieden van content.
Hoe kan je daar zo zeker van zijn? Wanner ik de website van BCC bezoek, is geen spoor van bewust aanbieden van dit soort content te vinden.
Ik ben al meer dan 20 jaar actief in de IT en al bijna 15 jaar programmeur, dus ik weet heus wel dat er mogelijkheden zijn om te hacken, maar dit topic ging niet over een gehackte computer.
Voor een "professional", lijk je er anders maar weinig van af te weten. Met het erbij halen van SSL terwijl het op geen manier iets ermee te maken heeft, maakt ook dat je nogal amateuristisch overkomt.

Tevens spreek ik helemaal niet over een hack. Voor injectie van code door Adware is helemaal geen hack nodig. Weer zoiets waarmee je niet overkomt als een professional met 20 jaar IT-ervaring.

JvandeW

[email protected] schreef:Ik zie daar wel wat persoonlijkheid stoornissen in terug.
Aldus de persoon die mij net beschuldigd van het persoonlijk maken en niet kunnen communiceren.

Als je het niet persoonlijk wilt maken, moet je er geen persoonlijke zaken bij betrekken. Als je stelt dat je ervaring hebt, moet je niet opkijken als iemand die ervaring betwist omdat hetgeen ze zeggen, niet in relatie staat met het probleem. Dan faal je als "deskundige".
Mijn verhaal gaat over bewust gebruik van een reclame netwerk waar een BCC als eigenaar van de website ook verantwoordelijk voor is.
Waar nog steeds niets van terug te vinden is op de website van BCC. Dus hoe kom je daarbij? Die vraag is je net ook al gesteld.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

JvandeW schreef:
[email protected] schreef:Ik zie daar wel wat persoonlijkheid stoornissen in terug.
Aldus de persoon die mij net beschuldigd van het persoonlijk maken en niet kunnen communiceren.

Als je het niet persoonlijk wilt maken, moet je er geen persoonlijke zaken bij betrekken. Als je stelt dat je ervaring hebt, moet je niet opkijken als iemand die ervaring betwist omdat hetgeen ze zeggen, niet in relatie staat met het probleem. Dan faal je als "deskundige".
Mijn verhaal gaat over bewust gebruik van een reclame netwerk waar een BCC als eigenaar van de website ook verantwoordelijk voor is.
Waar nog steeds niets van terug te vinden is op de website van BCC. Dus hoe kom je daarbij? Die vraag is je net ook al gesteld.
Is het mogelijk dat jullie jullie wedstrijdje 'ver plassen' even op een andere plek of via pb uitvechten?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

konijntreb schreef:Als de transactie is voltooid, krijg de vraag voorgelegd, of je bij de volgende aankoop korting wil ontvangen. Klik je op “ja”, dan wordt je door gelinkt naar een registratiesite van Winkelen en sparen.
Ik heb wat gegoogeld en kwam daarbij op een forum van ebay. Ebay geeft daarop toe, dat Winkelen en sparen een partner is, welke na het voltooien van een aankoop, de gelegenheid krijgt, om een aanbieding te doen. Op dit zelfde forum staat het volgende bericht van Winkelen en sparen:

Winkel en Sparen is een online spaarprogramma waarvoor mensen worden uitgenodigd om deel te nemen na het maken van een aankoop bij een partnerwebshop. Leden kunnen een initiële cashback ontvangen, een maandelijkse cashback bonus en tevens kunnen ze 10 % cashback terugverdienen bij meer dan 500 andere populaire webshops .
Na een 30 dagen gratis proefperiode betalen leden een maandelijks lidmaatschap. Dit lidmaatschap kan ten alle tijden worden beëindigd. Als u het lidmaatschap wilt opzeggen of andere vragen heeft kunt u contact opnemen met onze klantenservice via [email protected] of u kunt bellen naar 0800-2200026.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Winkelen en Sparen

Met andere woorden Winkelen en sparen komt pas in beeld, na het voltooien van een aankoop en BCC is ook een van hun partners.

Hoe naïef ben je een abonnement aangaat waarbij overduidelijk het woord betalen een maandelijks lidmaatschap in staat, maar het bedrag staat nergens. Dan heb je nog mazzel dat het geen € 99,00 per maand is. Het bedrijf is een Nederlands bedrijf maar Zwitsers.

Gesloten