Ik probeerde een artikel bij prochip.de aan te schaffen. Helaas moest ik een paypal account aanmaken.
Via Ideal- money2 kon ik direct geld op mijn paypal rekening toevoegen. Het was direct afgeschreven en het stond er meteen op.
Vervolgens probeerde ik geld over te maken naar [email protected] en het lukte maar niet. Ik had genoeg geld maar ik kreeg steeds foutmeldingen.
Volgens de klantenservice moest ik eerst mijn bankrekening koppelen aan paypal ondanks mijn aankoop zakelijk is en mijn bankrekening een privérekening is en mijn geld al op paypal stond.
De DURE klantenservice liet mij 30 minuten in de wacht en gaf als antwoord "Ik kan u niet helpen, de betaling is geblokkeerd vanwege veiligheid" .
Ik kon het geld op mijn rekening overmaken en MISSCHIEN staat het er binnen 3werkdagen op. Op deze manier loop ik rente mis en kan de bestelling niet bezorgd worden.
Kan ik paypal voor de rechter slepen? Alle rente wil ik terug claimen en mijn geld die direct afgeschreven is maar niet meer terug komt.
Achteraf gaf het bedrijf aan dat ik via IBAN mocht betalen, nu mijn geld al verdwenen is durf ik dit niet.
Ik ben beduveld!
Als ik via money2 mijn geld terug wil moet 5 euro betalen.
Op verschillende sites zie ik dat andere mensen ook problemen hadden met als reden "veiligheid".
Het feit dat mijn geld wel weg kan maar niet kan worden gebruikt geeft mij juist een onveilig gevoel.
Ik zag ook dat sommige mensen identiteitsdocumenten moesten overhandigen.
Is paypal hiervoor bevoegd?
Bij de AFM kon ik geen informatie vinden, de consumentenbond adviseerde een jurist en ik wil gewoon mijn geld zo gauw mogelijk terug zodat ik netjes via IBAN kan betalen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Paypal
Re: Paypal
Is niet helemaal correct, want er zijn ook nog andere betaaloptie´s.Ik probeerde een artikel bij prochip.de aan te schaffen. Helaas moest ik een paypal account aanmaken.
Waarom de creditkaart niet koppelen aan het PayPal account, nog nooit problemen gehad.
Als je de procedure niet helemaal volgt met overmaken, krijg je automatisch problemen en de betaling wordt voor veiligheid geblokkeerd.
Lees maar op internet, hoe vaak dit is, maar dan krijgt PayPal de schuld.
-
sstudent schreef:.....De DURE klantenservice liet mij 30 minuten in de wacht en gaf als antwoord "Ik kan u niet helpen, de betaling is geblokkeerd vanwege veiligheid" .
Ik kon het geld op mijn rekening overmaken en MISSCHIEN staat het er binnen 3werkdagen op. Op deze manier loop ik rente mis en kan de bestelling niet bezorgd worden.
Kan ik paypal voor de rechter slepen? Alle rente wil ik terug claimen en mijn geld die direct afgeschreven is maar niet meer terug komt.....
Ik zou direct een advocaat in de arm nemen en Paypal voor de rechter slepen. Je bent maar zo minimaal 30,= euro kwijtgeraakt aan dat dure telefoongesprek en de misgelopen rente. (Gemiddeld 2% per jaar, reken zelf maar uit wat de rentederving is, zal ongetwijfeld ook een megabedrag zijn).
Zijn ze bij Paypal nou helemaal gek geworden !!
Of zou een kosten-/baten analyse misschien een wat genuanceerdere uitkomst geven ??
Even een keer diep ademhalen voordat je iemand "voor de rechter sleept".
v.d.Heyden
v.d.Heyden schreef:sstudent schreef:.....De DURE klantenservice liet mij 30 minuten in de wacht en gaf als antwoord "Ik kan u niet helpen, de betaling is geblokkeerd vanwege veiligheid" .
Kan ik paypal voor de rechter slepen? Alle rente wil ik terug claimen en mijn geld die direct afgeschreven is maar niet meer terug komt.....
Ik zou direct een advocaat in de arm nemen en Paypal voor de rechter slepen. Je bent maar zo minimaal 30,= euro kwijtgeraakt aan dat dure telefoongesprek en de misgelopen rente. (Gemiddeld 2% per jaar, reken zelf maar uit wat de rentederving is, zal ongetwijfeld ook een megabedrag zijn).
Zijn ze bij Paypal nou helemaal gek geworden !!
Of zou een kosten-/baten analyse misschien een wat genuanceerdere uitkomst geven ??
Even een keer diep ademhalen voordat je iemand "voor de rechter sleept".
v.d.Heyden
Niet iedereen heeft een creditcard en als ik eerst een creditcard zou aanvragen was ik minimaal 1 week verder en kon ik evengoed benzine uitgeven om het product aan te schaffen in Duitsland.
Een creditcard is niet gratis voor iedereen en de bestelling was juist bedoelt om kosten te besparen.
Ik neem aan dat als je een zaak wint tegen Paypal dat je alle kosten weer terug krijgt?
Het is normaal dat een paypal rekening aan een bankrekening of creditcard wordt gekoppeld. Ik begrijp uit de beschrijving dat dat niet gebeurd is. Dan is het een beetje vreemd dat je Paypal voor de rechter wilt slepen terwijl je zelf de handleiding niet hebt gevolgd.
ALS je m wint welIk neem aan dat als je een zaak wint tegen Paypal dat je alle kosten weer terug krijgt?
GJvdZ schreef:Het is normaal dat een paypal rekening aan een bankrekening of creditcard wordt gekoppeld. Ik begrijp uit de beschrijving dat dat niet gebeurd is. Dan is het een beetje vreemd dat je Paypal voor de rechter wilt slepen terwijl je zelf de handleiding niet hebt gevolgd.
Is er alles mee gezegd.
Succes met de rechtszaak.