LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phonesandtablets

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mijne

phonesandtablets

Ongelezen bericht door Mijne »

Heb in oktober een hoesje voor telefoon besteld bij http://www.phonesandtablets.nl. Meteen betaald via ideal. Het hoesje zou de eerstvolgende werkdag geleverd worden. Dat gebeurde dus niet. Ik heb 1 week gewacht en een mail gestuurd met de vraag hoe het ermee staat. Hierop kreeg ik geen reactie. Na 2 dagen nogmaals een mail gestuurd met dezelfde vraag. Ook hierop geen reactie. Toen heb ik gebeld. Er werd in eerste instantie niet opgenomen, wat ik al vreemd vond. Na een aantal keren gebeld te hebben kreeg ik een medewerker aan de lijn.Deze dame vertelde mij dat het hoesje verstuurd was. Vreemd, want het is niet aangekomen bij mij! Ik gaf aan dat ik al 2 mails gestuurd had. Deze had ze dus nog niet gezien, tijdens het telefoongesprek ging ze mijn mails opzoeken.
Vervolgens vertelde ze me dat ze alleen een onderzoek konden instellen bij PostNl om te achterhalen wat er gebeurd was met het pakketje. Dit zou 2 weken duren. Kreeg een bevestigingsmail dat ze contact met mij zouden opnemen zodra het onderzoek afgerond zou zijn. Niet helemaal verbaasd natuurlijk dat dit niet is gebeurd. Na 2 weken heb ik zelf contact opgenomen om te vragen hoe het ermee stond. Als antwoord kreeg ik dat Postnl de bestelling niet zou kunnen traceren omdat de verzending niet was gebeurd met track en trace (Dit had mevrouw me ook binnen 2 weken kunnen vertellen of meteen tijdens het gesprek). Ze konden verder niets doen. Dat was het dan!!!!!!!
Nu gaat het maar een klein bedrag. Maar wat als je bij deze site een duurder produkt koopt!! Ik heb het idee dat het een malifide organisatie is. Ik heb in de afgelopen jaren heel wat produkten via internet besteld en ook heel wat duurdere produkten, ben nog nooit op deze manier behandeld! Zijn er meerdere mensen met negatieve ervaringen over deze webwinkel???

ArneLH
Contacteer:

Re: phonesandtablets

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik zie zo nergens de adresgegevens in deze webshop, iets dat ex art. 7:46c BW verplicht is. Dit is uit het Handelsregister:
Phones and Tablets
Oude Vismarkt 13
8011TA Zwolle

PhonesandTablets

Ongelezen bericht door PhonesandTablets »

Geachte heer/mevrouw Mijne,

Wij vinden het spijtig dat u problemen ervaart met ons bedrijf. Wij zijn totaal geen malafide organisatie!
Het probleem zal volgens u bij ons liggen maar wij versturen alle pakketten de dag wanneer het wordt besteld. Doordat er niet word gekozen voor Track & Trace kunnen wij het pakket niet volgen. Bij PostNL zijn er nu eenmaal veel problemen met het afleveren van de post. Ook PostNL kan de post niet achterhalen wanneer er geen Track & Trace gekozen is. Wij willen nu niet alles op PostNL afschuiven maar wij willen laten weten dat het niet onze fout is.
Door dit bericht geloven wij dat u het product niet heeft ontvangen en willen wij u graag tegemoet komen met een terugstorting van het betaalde bedrag, hiervoor graag uw informatie mailen.

Als reactie op heer/mevrouw ArneLH,

Als u beter zult kijken op onze webshop staat alle informatie van ons bedrijf onder deze link:
http://www.phonesandtablets.nl/content/ ... oorwaarden

Wij hopen hiermee het jaar goed te kunnen afsluiten.
Ook wensen wij iedereen een prettige kerst en een goed en gezond 2013!

Met vriendelijke groet,

Bjorn de Vries
Klantenservice

PhonesandTablets
Oude Vismarkt 13
8011 TA Zwolle
Tel: 038 - 879 56 12

Website: http://www.phonesandtablets.nl

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Dit is wel erg makkelijk de volledige verantwoording bij de klant neerleggen. U bent en blijft wel degelijk ook aansprakelijk voor u verzendingen. Kortom, phoneandtablets is een bedrijf dat klantenservice op een laag pitje hebben staan en dit zou voor mij een reden zijn een deurtje verder te gaan.

ArneLH
Contacteer:

PhonesandTablets schreef:Als reactie op heer/mevrouw ArneLH,

Als u beter zult kijken op onze webshop staat alle informatie van ons bedrijf onder deze link:
Mja, dat argument van 'de gegevens staan in de algemene voorwaarden' gaat al anderhalf jaar niet meer op dus (Rb Groningen 20 april 2011, LJN BQ5238).

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Wat een ongelooflijk slechte en uiterst arrogante reactie van de winkel. Ja, wij kunnen er niets aan doen dat postnl het pakketje niet kan traceren, omdat jullie er voor gekozennhebben om het zonder track en tracé te doen. Jullie kiezen voor die manier van verzenden en voor die vervoerder. En ook al was het met een andere vervoerder verstuurd, waren jullie nog steeds verantwoordelijk. Nu mogen jullie gaan aantonen dat TS het pakket ontvangen heeft. Succes zonder track en tracé en zonder handtekening.

Een ieder die maar googled op jullie fijne naam, komen ze op dit topic uit, en lezen ze fijn de reactie van de winkel als er iets mis gaat met de bestelling. Prima reclame voor de zaak als je als toekomstige klant al weet dat als er wat mis gaat dat het aan alles en iedereen ligt behalve de winkel, en de winkel er dus ook geen verantwoordelijkheid voor neemt. Nee, dat zou voor mij direct reden zijn om zo ver mogelijk uit de buurt te blijven van die website.

Tip: lees even wat andere bedrijven hier als reacties neerzetten
PhonesandTablets schreef:Geachte heer/mevrouw Mijne,

Wij vinden het spijtig dat u problemen ervaart met ons bedrijf. Wij zijn totaal geen malafide organisatie!
Het probleem zal volgens u bij ons liggen maar wij versturen alle pakketten de dag wanneer het wordt besteld. Doordat er niet word gekozen voor Track & Trace kunnen wij het pakket niet volgen. Bij PostNL zijn er nu eenmaal veel problemen met het afleveren van de post. Ook PostNL kan de post niet achterhalen wanneer er geen Track & Trace gekozen is. Wij willen nu niet alles op PostNL afschuiven maar wij willen laten weten dat het niet onze fout is.
Door dit bericht geloven wij dat u het product niet heeft ontvangen en willen wij u graag tegemoet komen met een terugstorting van het betaalde bedrag, hiervoor graag uw informatie mailen.

Als reactie op heer/mevrouw ArneLH,

Wij hopen hiermee het jaar goed te kunnen afsluiten.
Ook wensen wij iedereen een prettige kerst en een goed en gezond 2013!

Met vriendelijke groet,

Bjorn de Vries
Klantenservice

PhonesandTablets
Oude Vismarkt 13
8011 TA Zwolle
Tel: 038 - 879 56 12

Website: http://www.phonesandtablets.nl

ArneLH
Contacteer:

berndv schreef:Wat een ongelooflijk slechte en uiterst arrogante reactie van de winkel. Ja, wij kunnen er niets aan doen dat postnl het pakketje niet kan traceren, omdat jullie er voor gekozennhebben om het zonder track en tracé te doen. Jullie kiezen voor die manier van verzenden en voor die vervoerder. En ook al was het met een andere vervoerder verstuurd, waren jullie nog steeds verantwoordelijk. Nu mogen jullie gaan aantonen dat TS het pakket ontvangen heeft. Succes zonder track en tracé en zonder handtekening.
Inderdaad, het gezichtspunt van Phones and Tablets is de omgekeerde wereld: in beginsel moeten beide partijen bewijzen dat zij hebben voldaan aan hun verplichtingen en daar dus van 'bevrijd' zijn (bijv. HR 17 april 2009, LJN BH2955). Als de bestelling niet aankomt bij de consument en je hebt niet eens T&T-info waaruit blijkt dat het pakket is aangekomen (liefst met handtekening uiteraard) dan heb je je daar alleen zelf mee als verkoper.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

PhonesandTablets schreef:Wij zijn totaal geen malafide organisatie!
U toont onder uw pagina anders wel onzin tekst in licht grijs (bijna wit; het contrast is 18,75%) op een witte achtergrond, zodat deze niet te lezen is. U bent in ieder geval wel een bedrijf dat algemene voorwaarden hanteert die op vele punten in strijd zijn met de wet.
  1. Zo beding u vooruitbetaling af, onder artikel 2 AV en artikel 8 lid 2 AV.
  2. Laat u de bedenktermijn van zeven werkdagen in gaan vanaf de verzenddatum in plaats van de ontvangstdatum, onder artikel 5 lid 1 AV.
  3. Eist u dat de consument het product terug stuurt binnen zeven dagen, onder art. 5 lid 2 AV.
  4. Ontzegt u de consument terugbetaling wanneer het product is gebruik, beschadigt, uitgepakt of niet in de originele verpakking wordt terug gezonden, onder art. 5 lid 3 AV.
  5. Bedingt u het recht om een overeenkomst eenzijdig te ontbinden zonder grond, onder art. 8 lid 2 AV.
  6. Breid u het begrip flink overmacht uit, onder artikel 9 lid 2 AV.
  7. En beding u conversie van onredelijk bezwarende bedingen, onder art. 10 lid 1 AV.
PhonesandTablets schreef:Het probleem zal volgens u bij ons liggen maar wij versturen alle pakketten de dag wanneer het wordt besteld. Doordat er niet word gekozen voor Track & Trace kunnen wij het pakket niet volgen. Bij PostNL zijn er nu eenmaal veel problemen met het afleveren van de post. Ook PostNL kan de post niet achterhalen wanneer er geen Track & Trace gekozen is. Wij willen nu niet alles op PostNL afschuiven maar wij willen laten weten dat het niet onze fout is.
Tussen PhonesandTablets en TS is een koopovereenkomst gesloten op grond waar van u een hoesje moet bezorgen. In rechte zal PhonesandTablets stellen en bewijzen dat het hoesje is bezorgt. Verlies of achteruitgang van de pakketten komt voor risico van PhonesandTablets tot op moment dat deze zijn bezorgt en in het bezit zijn gesteld van de verkoper. U heeft dus een probleem.

Hier komt nog eens bij, als we uw eigen voorwaarden mogen geloven, dat Phonesandtablets heeft gekozen voor de manier van bezorgen.
PhonesandTablets schreef:Door dit bericht geloven wij dat u het product niet heeft ontvangen en willen wij u graag tegemoet komen met een terugstorting van het betaalde bedrag, hiervoor graag uw informatie mailen.
Realiseert u zich wel dat het niet aan u is om te bepalen of u het product levert of de overeenkomst ontbind? Indien TS levering verlangt dan moet u hieraan voldoen en in dat geval raad ik om het product zo te verzenden dat u een handtekening voor ontvangst krijgt. Hiermee kunt u evenwel alleen aantonen dat het pakketje is aangekomen, maar niet wat er in het pakketje zat.

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

alfatrion schreef:
PhonesandTablets schreef:Wij zijn totaal geen malafide organisatie!
U toont onder uw pagina anders wel onzin tekst in licht grijs (bijna wit; het contrast is 18,75%) op een witte achtergrond, zodat deze niet te lezen is. U bent in ieder geval wel een bedrijf dat algemene voorwaarden hanteert die op vele punten in strijd zijn met de wet.
  1. Zo beding u vooruitbetaling af, onder artikel 2 AV en artikel 8 lid 2 AV.
  2. Laat u de bedenktermijn van zeven werkdagen in gaan vanaf de verzenddatum in plaats van de ontvangstdatum, onder artikel 5 lid 1 AV.
  3. Eist u dat de consument het product terug stuurt binnen zeven dagen, onder art. 5 lid 2 AV.
  4. Ontzegt u de consument terugbetaling wanneer het product is gebruik, beschadigt, uitgepakt of niet in de originele verpakking wordt terug gezonden, onder art. 5 lid 3 AV.
  5. Bedingt u het recht om een overeenkomst eenzijdig te ontbinden zonder grond, onder art. 8 lid 2 AV.
  6. Breid u het begrip flink overmacht uit, onder artikel 9 lid 2 AV.
  7. En beding u conversie van onredelijk bezwarende bedingen, onder art. 10 lid 1 AV.
Heel leuk dat je iemand de les leest over de voorwaarden die er op de website staat en de fouten die er gemaakt worden. Leuk dat opgezwollen taalgebruik ook. Je doet het echter wel met dermate veel stijl en spelfouten dat het nogal ridicuul overkomt. Misschien moet je ook eens bij jezelf te rade gaan, voordat je anderen de les leest.

trail46

Barman schreef:
Heel leuk dat je iemand de les leest over de voorwaarden die er op de website staat en de fouten die er gemaakt worden. Leuk dat opgezwollen taalgebruik ook. Je doet het echter wel met dermate veel stijl en spelfouten dat het nogal ridicuul overkomt. Misschien moet je ook eens bij jezelf te rade gaan, voordat je anderen de les leest.
Ben je nu ook nog in staat iets behoorlijks op dit forum te melden of stopt het bij de anderen de maat te nemen? alfatrion mag dan volgens jou gezwollen taalgebruik bezigen dat is toch altijd nog beter dan jou gezeur.

trail46

berndv schreef:Wat een ongelooflijk slechte en uiterst arrogante reactie van de winkel. Ja, wij kunnen er niets aan doen dat postnl het pakketje niet kan traceren, omdat jullie er voor gekozennhebben om het zonder track en tracé te doen. Jullie kiezen voor die manier van verzenden en voor die vervoerder. En ook al was het met een andere vervoerder verstuurd, waren jullie nog steeds verantwoordelijk. Nu mogen jullie gaan aantonen dat TS het pakket ontvangen heeft. Succes zonder track en tracé en zonder handtekening.

Een ieder die maar googled op jullie fijne naam, komen ze op dit topic uit, en lezen ze fijn de reactie van de winkel als er iets mis gaat met de bestelling. Prima reclame voor de zaak als je als toekomstige klant al weet dat als er wat mis gaat dat het aan alles en iedereen ligt behalve de winkel, en de winkel er dus ook geen verantwoordelijkheid voor neemt. Nee, dat zou voor mij direct reden zijn om zo ver mogelijk uit de buurt te blijven van die website.

Tip: lees even wat andere bedrijven hier als reacties neerzetten
[
Een dergelijk onbehoorlijke reactie van dit bedrijf kost pas echt klanten, het blijft lang te vinden als nieuwe kopers gaan googelen en dan een ander bedrijf kiezen voor hun aankoop vanwege deze starre opstelling van PhonesandTablets

Barman

Ongelezen bericht door Barman »

trail46 schreef: Ben je nu ook nog in staat iets behoorlijks op dit forum te melden of stopt het bij de anderen de maat te nemen? alfatrion mag dan volgens jou gezwollen taalgebruik bezigen dat is toch altijd nog beter dan jou gezeur.
Het is jouw gezeur en ik zie nergens de vraag staan of iemand even de voorwaarden van die website wil beoordelen. Hij kiest er zelf voor iets aan te halen wat niets met de vraag te maken heeft. Dan denk ik dat je daar dus ook best commentaar op mag geven.

Gesloten