Bij de internetwinkel Pixmania een digitale fotocamera gekocht. Op de afgesproken tijd keurig bezorgd.
Alras bleek dat de handleiding Franstalig was, zo ook de installatie-instructies.
Direct contact (per mail) opgenomen met Pixmania; zij hadden geen Nederlandstalige handleiding, ik moest maar een Engelstalige versie downloaden van www.asian.com. Onvoorstelbaar!
Mijn vraag waarom een Nederlandse klant niet van tevoren op de hoogte wordt gesteld van het feit dat Pixmania (soms) geen Nederlandstalige handleidingen kan leveren, terwijl ze toch heel graag in Nederland verkopen, is nog steeds niet beantwoord.
pixmania is zo'n internet winkeltje die goedkoop inkoopt. Dit kan bv grijze import zijn uit een franstaligland. Tja en dan heb je pech. Sommige winkels zijn eerlijk en zetten het er netjes bij.
of het leveren van een NL gebruiksaanwijzing verplicht is durf ik niet te zeggen. Ik kan me voorstellen dat bij een gevaarlijk apparaat (dus niet een camera) een nl voorschrift moet zitten omtrent het veilig gebruik.
en anders voor een paar euro's meer naar een gewone winkel met personeel waar je een NL camera koopt met dito gebruiksaanwijzing.
Ik ben het helaas niet met u eens wanneer u zegt dat u niet wist dat pixmania niet vermeldt dat producten niet altijd met nl handleiding geleverd worden. Dit staat naar mijn mening zeer duidelijk aangegeven in de algemene voorwaarden en in de faq. Ik heb deze voorwaarden eerst doorgelezen voordat ik een bestelling zou gaan plaatsen. Dit heeft mij doen besluiten niet met pixmania in zee te gaan omdat de voorwaarden nogal twijfelachtig zijn.
Klopt inderdaad. Volgens mij staat er duidelijk vermeld of er wel of geen nederlandse handleiding bij zit.
Ik heb mijn camera wel bij pixmania gekocht omdat het voor mij niet uitmaakt of de handleiding nederlands engels of duits is. Zelfs Frans kom ik nog wel doorheen als ik wat moeite doe.
Voor mij was de reden dat het toen EUR 100,00 scheelde tov Nederland. Ik was niet van plan EUR 100,00 extra uit te geven voor een meestal toch slecht vertaalde Nl handleiding.
Pixmania een winkel-TJE noemen en dan reclame maken voor je eigen website? Daar is dit forum toch niet voor? Maar goed, Pixmania is een van de grootste retailers van Europa. Een net bedrijf. Probleem voor ons is dat zij Franse producten in Nederland aanbieden. Grijze import dus, waar de fabrikanten niets aan kunnen doen. Koop maar eens een Sony of Philips product bij Pixmania en probeer dan support te krijgen... bij Philips zullen ze je vertellen dat je naar de winkelier in Frankrijk terug moet voor garantie.
Ik heb via www.pixmania.nl een nikon 3200 besteld, deze was € 80,- goedkoper dan bij mediamarkt. Ik heb de camera netjes binnen 24 uur ontvangen. Ik open de doos, zet de camera aan "LENS ERROR" . Ik gebeld naar pixmania, ik kon de camera terugsturen (OP EIGEN KOSTEN a € 15,25) en dan zou ik een nieuwe krijgen. IK heb gisteren de camera aangetekend teruggestuurd en ben nu in afwachting wat er gebeurd. De kosten voor verzenden zijn echter voor mij. Terwijl ik nog geen foto gemaakt heb, ben ik dadelijk al € 15,25 voor het terugsturen kwijt en € 13,- voor het ontvangen. NOGMAALS: ik heb nog geen foto gemaakt met deze camera, het is toch niet normaal dat ik dan op moet draaien voor de retourverzendkosten, terwijl pixmania een defect project aflevert!!!
De volgende keer koop ik gewoon iets in een winkel!!!
met de site www.e-tronic.nl heb ik persoonlijk goede ervaringen mee het is een winkel die nog niet zo lang bestaat. Bij hun staat vooral service en klantvriendelijkheid voorop wat er bij de grotere internet winkels nog wel eens bij inschiet
Op 21 februari 2005 een digitale camera besteld bij Pixmania. Volgens de website van Kelkoo, via welke ik bij Pixmania terecht was gekomen, zou ik de portokosten van 9 euro retour krijgen als ik ergens een code (kelkoo129) zou invullen. Ik kon dat veld nergens vinden en heb na het plaatsen van mijn bestellen aan de Klantenservice gevraagd wat ik moest doen om de portokosten retour te krijgen. Op deze vraag heb ik nooit enige reactie gehad. Ik heb hem per e-mail naar Pixmania gestuurd en ook via het speciale vragenformulier op hun website, zowel in het Engels als in het Nederlands. Het is zelfs voorgekomen dat een medewerkster van Pixmania mij thuis had opgebeld met het verzoek nog een bankafschrift te scannen en per e-mail toe te sturen. Ik heb dat direct gedaan en direct - opnieuw - mijn vraag voorgelegd. Het resultaat was alleen een bevestiging dat mijn bestelling was verzonden en geen woord over mijn vraag.
Over die 9 euro kom ik wel heen, maar ik baal er behoorlijk van dat ik mijn camera heb gekocht bij een bedrijfje dat niet eens de moeite wenst te nemen om een simpele vraag te beantwoorden.
Slechts 1 van de 2 geheugenkaarten die ik had besteld is geleverd. Na telefonisch en email contact met de klanten service nog steeds niets gehoord. VISA zegt in dit geval niet te kunnen/willen doen omdat ze wel iets geleverd hebbem.
Daarnaast hebben ze een smerige manier om mensen een zorgenvrije aankoopverzekering aan te smeren door deze standaard voor ieder besteld product in het winkelmandje te plaatsen.
Van pixmania nog steeds geen reactie gehad of ze de kaart wel of niet gaan naleveren. Al met al zeer dure aankoop geworden