LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Hallo,
Sinds april 2015 bezit ik een Playstation 4 met mijn account heb ik toen der tijd mijn PayPal gekoppeld aan het Playstation network. Na 1 keer een abonnement te hebben betaald via deze weg. Heb ik toen de knop ''Automatisch geld toevoegen aan portemonnee op NEE'' gezet. Want ik wil absoluut niet dat Playstation zomaar geld kan afschrijven van mijn rekening zonder toestemming.
Ik heb ik dit liever in eigen hand en koop gewoon bij andere webwinkels een Playstation Plus lidmaatschap als ik gebruik maak van het Online network. Dit is altijd goed gegaan.
Tot voor kort, ineens zag ik dat Playstation een bedrag van: €19,99 had afschreven van mijn ING rekening (via PayPal). Ik logde in op mijn account en zag dat het automatisch geld toevoegen ineens op ''JA'' stond, dit zonder waarschuwing en zeker te weten dat ik dit maanden geleden al op ''NEE'' had gezet! Ik heb direct contact opgenomen met Playstation klantenservice. Er werd mij verteld dat ze gingen proberen het geld terug te storten op mijn bankrekening. Echter, een week later heb ik zelf maar weer contact gezocht en werd mij door een andere medewerker verteld dat dit niet mogelijk is om geld terug te storten naar mijn rekening. Ze hebben het geld terug gestort in mijn digitale portemonnee in mijn account (dat is een soort tegoed, wat ik alleen maar kan uitgeven aan Playstation producten games of lidmaatschap). Ik ben het hier absoluut niet mee eens en wil gewoon mijn geld terug op mijn rekening en niet in de vorm van een ''tegoed'' wat alleen te besteden is op Playstation store.. Ik heb geen gebruik gemaakt van hun diensten en ook niet van het lidmaatschap (die op moment van geld afschrijving ook nog niet in werking was op mijn account!).
Is hier iets tegen te doen?
Sinds april 2015 bezit ik een Playstation 4 met mijn account heb ik toen der tijd mijn PayPal gekoppeld aan het Playstation network. Na 1 keer een abonnement te hebben betaald via deze weg. Heb ik toen de knop ''Automatisch geld toevoegen aan portemonnee op NEE'' gezet. Want ik wil absoluut niet dat Playstation zomaar geld kan afschrijven van mijn rekening zonder toestemming.
Ik heb ik dit liever in eigen hand en koop gewoon bij andere webwinkels een Playstation Plus lidmaatschap als ik gebruik maak van het Online network. Dit is altijd goed gegaan.
Tot voor kort, ineens zag ik dat Playstation een bedrag van: €19,99 had afschreven van mijn ING rekening (via PayPal). Ik logde in op mijn account en zag dat het automatisch geld toevoegen ineens op ''JA'' stond, dit zonder waarschuwing en zeker te weten dat ik dit maanden geleden al op ''NEE'' had gezet! Ik heb direct contact opgenomen met Playstation klantenservice. Er werd mij verteld dat ze gingen proberen het geld terug te storten op mijn bankrekening. Echter, een week later heb ik zelf maar weer contact gezocht en werd mij door een andere medewerker verteld dat dit niet mogelijk is om geld terug te storten naar mijn rekening. Ze hebben het geld terug gestort in mijn digitale portemonnee in mijn account (dat is een soort tegoed, wat ik alleen maar kan uitgeven aan Playstation producten games of lidmaatschap). Ik ben het hier absoluut niet mee eens en wil gewoon mijn geld terug op mijn rekening en niet in de vorm van een ''tegoed'' wat alleen te besteden is op Playstation store.. Ik heb geen gebruik gemaakt van hun diensten en ook niet van het lidmaatschap (die op moment van geld afschrijving ook nog niet in werking was op mijn account!).
Is hier iets tegen te doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 apr 2016 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Reden: Titel aangepast ten behoeve van duidelijkheid / leesbaarheid.
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Je kunt aan de bank vragen om een selectieve procedure uit te voeren. Daarnaast kun je geld via de bank binnen 6 weken laten storneren en tot 13 maanden via een Melding Onterechte Incasso terug krijgen. Je kunt daarbij opgeven dat het betreffende bedrijf geen geldige machtiging heeft, dan krijg je dat zonder meer terug.
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Het is via PayPal afschreven (en die hebben het weer van ING afgehaald). Ik heb nogmaals contact opgezocht met PayPal en die zeiden het volgende:
''Ik begrijp dat u wilt weten of u dit bedrag nog terug kunt laten boeken via PayPal. Zoals door mijn collega eerder aangegeven is het ons niet toegestaan om de betaalovereenkomst tussen u en Sony Network Entertainment te ondermijnen. Alleen indien blijkt dat de gehele betaalovereenkomst niet door u is goedgekeurd zal het melden van een ongeautoriseerde transactie uitkomst bieden. Ter volledigheid voeg ik hieronder de stappen toe die u kunt ondernemen via PayPal. Ik adviseer u echter om dit met Sony zelf op te pakken, omdat ik de kans klein acht dat de betwisting via PayPal gehonoreerd kan worden.''
Vervolgens heb ik de procedure gestart via de stappen op de website voor ongeautoriseerde transactie. Daar heb ik vandaag de terugkoppeling op gehad:
''Wij hebben ons onderzoek naar uw melding van een ongeautoriseerde betaling afgerond. De betaling is als onderdeel van een factuurovereenkomst verstuurd en wordt niet beschouwd als een ongeautoriseerde betaling. ''
Kortom ik kan zowel van Playstation als van Paypal niet mijn geld terug krijgen.. Is er nog een andere manier ?
Ze beweren wel dat ik daar goedkeuring op heb gegeven, maar dit heb ik nooit (bewust) gedaan.. Dat er in hun systeem het automatisch afschrijven van een lidmaatschap op ''JA'' heeft gezet terwijl ik er zeker van ben dat ik dit op ''Nee'' had gezet, ben ik bang dat het hun woord tegen het mijne is..
''Ik begrijp dat u wilt weten of u dit bedrag nog terug kunt laten boeken via PayPal. Zoals door mijn collega eerder aangegeven is het ons niet toegestaan om de betaalovereenkomst tussen u en Sony Network Entertainment te ondermijnen. Alleen indien blijkt dat de gehele betaalovereenkomst niet door u is goedgekeurd zal het melden van een ongeautoriseerde transactie uitkomst bieden. Ter volledigheid voeg ik hieronder de stappen toe die u kunt ondernemen via PayPal. Ik adviseer u echter om dit met Sony zelf op te pakken, omdat ik de kans klein acht dat de betwisting via PayPal gehonoreerd kan worden.''
Vervolgens heb ik de procedure gestart via de stappen op de website voor ongeautoriseerde transactie. Daar heb ik vandaag de terugkoppeling op gehad:
''Wij hebben ons onderzoek naar uw melding van een ongeautoriseerde betaling afgerond. De betaling is als onderdeel van een factuurovereenkomst verstuurd en wordt niet beschouwd als een ongeautoriseerde betaling. ''
Kortom ik kan zowel van Playstation als van Paypal niet mijn geld terug krijgen.. Is er nog een andere manier ?
Ze beweren wel dat ik daar goedkeuring op heb gegeven, maar dit heb ik nooit (bewust) gedaan.. Dat er in hun systeem het automatisch afschrijven van een lidmaatschap op ''JA'' heeft gezet terwijl ik er zeker van ben dat ik dit op ''Nee'' had gezet, ben ik bang dat het hun woord tegen het mijne is..
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Wat kun je me vertellen voer die factuurovereenomst?
Je kunt altijd naar de rechter. Je moet dan stellen dat er sprake is van een onverschuldigde betaling. Playstation zal waarschijnlijk aangeven dat ze het bedrag op je rekening bij hen hebben gezet. Dat standpunt zal geen standhouden.
Playstation kan je stelling ook betwisten. En dan moet je in beginsel bewijs leveren. (Je wacht je niet, maar doet dit al in de dagvaarding.) Je kunt daarvoor aangeven wat de omstandigheden zijn. En dat er pas onlangs geld is afgeschreven. Daarbij voeg je een afschrift van mijn ING waarop te zien is dat je zoekt op de tegenrekening en een waarop je zoekt op een tekst o.i.d.
Je kunt altijd naar de rechter. Je moet dan stellen dat er sprake is van een onverschuldigde betaling. Playstation zal waarschijnlijk aangeven dat ze het bedrag op je rekening bij hen hebben gezet. Dat standpunt zal geen standhouden.
Playstation kan je stelling ook betwisten. En dan moet je in beginsel bewijs leveren. (Je wacht je niet, maar doet dit al in de dagvaarding.) Je kunt daarvoor aangeven wat de omstandigheden zijn. En dat er pas onlangs geld is afgeschreven. Daarbij voeg je een afschrift van mijn ING waarop te zien is dat je zoekt op de tegenrekening en een waarop je zoekt op een tekst o.i.d.
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
zonder machtiging kunnen ze niets afschrijven, storneren is toch algemeen bekend.?????????????
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Dit haal ik uit hun voorwaarden van hun website:
(ii)Restitutie voor bestellingen van digitale services (zoals een abonnement op PlayStation Plus of Music Unlimited) is niet mogelijk tenzij EU-consumentenwetgeving van toepassing is op uw bestelling, in welk geval u uw bestelling binnen 14 dagen na de datum van acceptatie van uw bestelling kunt annuleren. De aankoopprijs zal naar uw SEN-portemonnee worden gerestitueerd, met aftrek van de waarde van de service waartoe u toegang had voordat de annulering plaatsvond.
(iii)Indien de Nederlandse consumentenwetgeving op uw bestelling van enigerlei abonnement van toepassing is en het is reeds minimaal één maal vernieuwd, dan kunt u de verlenging van uw abonnement annuleren. De aankoopprijs zal naar uw SEN-portemonnee worden gerestitueerd, met aftrek van de waarde van de service waartoe u toegang had voordat de annulering plaatsvond.
Destijds bij het aanmaken van een account zal ik ongetwijfeld met de algemene voorwaarden akkoord zijn gegaan..
Ik ben bang dat ik weinig eraan kan doen. Paypal weigert het geld terug te halen, want volgens hun ben ik akkoord gegaan met een ''factuurovereenkomst ''
Is het zinvol om bij mijn ing bank (waar Paypal weer het geld vanaf heeft geschreven) nog aan te kloppen om het te laten storneren?
(ii)Restitutie voor bestellingen van digitale services (zoals een abonnement op PlayStation Plus of Music Unlimited) is niet mogelijk tenzij EU-consumentenwetgeving van toepassing is op uw bestelling, in welk geval u uw bestelling binnen 14 dagen na de datum van acceptatie van uw bestelling kunt annuleren. De aankoopprijs zal naar uw SEN-portemonnee worden gerestitueerd, met aftrek van de waarde van de service waartoe u toegang had voordat de annulering plaatsvond.
(iii)Indien de Nederlandse consumentenwetgeving op uw bestelling van enigerlei abonnement van toepassing is en het is reeds minimaal één maal vernieuwd, dan kunt u de verlenging van uw abonnement annuleren. De aankoopprijs zal naar uw SEN-portemonnee worden gerestitueerd, met aftrek van de waarde van de service waartoe u toegang had voordat de annulering plaatsvond.
Destijds bij het aanmaken van een account zal ik ongetwijfeld met de algemene voorwaarden akkoord zijn gegaan..
Ik ben bang dat ik weinig eraan kan doen. Paypal weigert het geld terug te halen, want volgens hun ben ik akkoord gegaan met een ''factuurovereenkomst ''
Is het zinvol om bij mijn ing bank (waar Paypal weer het geld vanaf heeft geschreven) nog aan te kloppen om het te laten storneren?
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 apr 2016 11:10
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Ik ben bang dat het inderdaad hun woord tegen het jouwe is.. Tenzij je het tegendeel kan bewijzen. Wat ik echter raar vind is dat ze nu pas 19,99 van je rekening afschrijven, hebben ze dat eerder gedaan? Want je bent al een jaar in het bezit van je Playstation, hoe kan het dat ze dat nu opeens doen?
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Klopt en in het begin van dat jaar had ik dat per ongeluk op ''JA'' staan en toen gelijk uitgezet. Daarna altijd een losse code gekocht bij een winkel voor een online plus abonnement. Tot ik ineens een email kreeg dat Playstation zelf automatisch mijn abonnement had verlengt en dat na maanden.. Ik begrijp het ook niet, ik denk nog eerder aan een systeemfout.
Nu mijn Paypal rekening gegevens ook verwijderd, zodat ze niet weer ineens geld kunnen afschrijven.
Nu mijn Paypal rekening gegevens ook verwijderd, zodat ze niet weer ineens geld kunnen afschrijven.
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
contract eens nakijken jij kunt gegevens verwijderen terwijl anderen die gegevens hebben??Md91 schreef:Klopt en in het begin van dat jaar had ik dat per ongeluk op ''JA'' staan en toen gelijk uitgezet. Daarna altijd een losse code gekocht bij een winkel voor een online plus abonnement. Tot ik ineens een email kreeg dat Playstation zelf automatisch mijn abonnement had verlengt en dat na maanden.. Ik begrijp het ook niet, ik denk nog eerder aan een systeemfout.
Nu mijn Paypal rekening gegevens ook verwijderd, zodat ze niet weer ineens geld kunnen afschrijven.
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Har06. Lees het hele topic nog eens aandachtig door en reageer dan pas.
Allebei je bijdragen slaan als een tang op een varken.
Allebei je bijdragen slaan als een tang op een varken.
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
*edit* dubbelpost
Laatst gewijzigd door gemist op 27 apr 2016 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
*edit* triplepost
Re: PlayStation Store schrijft ongewenst geld af van rekening
Ik sla niet met een tang op een varken, lees inderdaad de topics eens door, aandachtig is overbodengemist schreef:Har06. Lees het hele topic nog eens aandachtig door en reageer dan pas.
Allebei je bijdragen slaan als een tang op een varken.