LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postorderbedrijven stoppen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
AndreDierick

Postorderbedrijven stoppen

Ongelezen bericht door AndreDierick »

Wij zitten met een probleem: mijn moeder (tegen de 80) wordt bestookt met brieven waarin ze wordt verteld dat ze een prijs heeft gewonnen. Intussen staat het huis vol met Tristar oventjes, wafelijzers, batterijmixers en dergelijke. Beetje waardeloos, maar heel goedkoop (als je tenminste even vergeet dat voor het getal Euro staat en geen gulden). Wat is de beste manier om de GarantOMatics van deze wereld te laten stoppen?
André

Sjors_B

Re: Postorderbedrijven stoppen

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Hoe komt dat spul in huis dan ?
Ik gooi consequent post van deze rotzooi fitma's terug in de brievenbus met de tekst" retour afzender, persoonoverleden"

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Andre:

de meest effectieve methode om dit soort firma's buiten de deur te houden, is hun antwoordnummer te gebruiken.

Het kost misschien een klein beetje geld om een pakje enveloppen aan te schaffen, maar bij mij heeft het volgende gewerkt: ik heb er een middag aan besteed, maar ik heb een paar keer gebruikte enveloppen gevuld met waardeloos materiaal, en naar hun antwoordnummer verstuurd, MET daarbij het verzoek mijn adresgegevens te verwijderen.

Ook heb ik ooit eens 100 enveloppen gevuld met een briefje met mijn persoonsgegevens, INCLUSIEF mijn telefoonnummer, met het verzoek mijn gegevens te verwijderen.

Ik werd snel teruggebeld door een boze telefoniste van garant-o-Matic. Ze waren er niet van gediend dat ik ze op deze manier op kosten had gejaagd. Het drong een beetje langzaam tot haar door waarom ik dat deed. Daarna heb ik nooit meer post van deze oplichters gehad.

AndreDierick

Ongelezen bericht door AndreDierick »

De spullen worden inderdaad besteld door mijn moeder als reactie op de brieven met "U heeft een prijs gewonnen" etc. Weggooien van de brieven kan alleen als ik toevallig weer eens thuis ben.
Maar het idee van de enveloppen en het antwoordnummer zal ik gaan uitvoeren, Garant-O-Matic here they come!

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Maar probeer ook je moeder te overtuigen dat ze niets meer moet bestellen..

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Andre, ik moet er nog iets aan toevoegen.

Het kost je misschien wat moeite, en enige schrijfkramp in je handen, na 100 keer hetzelfde adres te schrijven. Maar al kost het dan wel een paar euro, het effect is er niet minder om. En de lol die je er zelf om hebt door die firma eens een koekje van eigen deeg te bezorgen.

Met een antwoordnummer zit het zo: de TPG bezorgt keurig alle 100 enveloppen, en verlangt daar betaling voor. Aangezien de portokosten per envelop bij mijn weten rond de 50 cent liggen, kun je nagaan wat het ze kost, als ze van 100 nutteloze poststukken toch de porto moeten betalen. Als nou eens 100 lezers van dit bericht hetzelfde zouden doen, tel uit het verlies van Garant-o Matic.

De TPG doet haar werk, en zij zullen hun werk betaald willen zien.

Gesloten