Vorige week een brief ontvangen van een mij onbekend bureau n.l
OFFICE CENTRALE DES COMPTES (Centraal Bureau van berekeningen)
WAAR GEVESTIGD?????
Alleen op envelop een postbus nr: 75831 1011 8ZZ Schiphol
Retour envelop gericht aan: OCC.
PO Box 659
West Drayton
UB7 8WD
England
Onderwerp: brief ter verontschuldiging.
WAARSCHUWING: WEGENS COMPUTERFOUT EEN FOUTE STORTING OP UW REKENING.
Wij informeren u dat bij het controleren van onze boekhouding, wij er achter zijn gekomen dat door een computerfout, geheel buiten onze wil om, uw rekening per ongeluk gecrediteerd is met bedrag van 195000,00 euro
De fout is echter zo snel ontdekt dat ik het niet heb kunnen merken op mijn rekening, en ter geruststelling, dit incident is niet opgeslagen in de gegevens verwerking.
Ondanks dit uitzonderlijke voorval is mij ter compensatie EEN BETALING VAN 4550,00 EURO CASH OP MIJN REKENING AANGEBODEN.
Er wordt van mij verwacht een bon in te vullen voor compenserende vergoeding en tevens contant of creditcard c.q éénmalige machtiging 20,00 euro. Ook is men nog belangstellend of ik een huisdier bezit n.l
een hond, kat of anders.
Ik heb niet hierop gereageerd.
Ben wel nieuwsgierig of dit bureau bij u bekend is.
Vriendelijke groeten,
M.Maring
Patrijzenlaan 38
3645 GG Vinkeveen
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] prijstoekenning met bijsmaak
-
xsx
Re: prijstoekenning met bijsmaak
hallo
ik heb ergens in een programma hierover gehoord!
dit is een vom van oplichting!
dus geen geld sturen!!
ik heb ergens in een programma hierover gehoord!
dit is een vom van oplichting!
dus geen geld sturen!!
-
martijn1
Dit is zeer zeker een vorm van oplichting. Ik zou niets van u laten horen en zeker geen coupon opsturen of een machteging afgeven.
-
Gast
Geweldig, deze variant kende ik nog niet. Hoeveel mensen zouden het risico willen nemen voor 20 euro? Ze zeggen waarschijnlijk: als het niets is, dan ben ik maar 20 euro kwijt, en daar kan ik wel mee leven.
Eigenlijk zou het zo moeten zijn, dat ze de helft van 10 procent vindersloon moeten uitkeren. Dat is dan ongeveer 8500 euro. Ze vonden het geld immers op UW rekening? maar ZIJ vonden het, dus ze hebben recht op de helft van het vindersloon. U op de andere helft
Kortom: niet in trappen, een eenmalige machtiging van 20 euro betekent een plundering van uw hele saldo.
Eigenlijk zou het zo moeten zijn, dat ze de helft van 10 procent vindersloon moeten uitkeren. Dat is dan ongeveer 8500 euro. Ze vonden het geld immers op UW rekening? maar ZIJ vonden het, dus ze hebben recht op de helft van het vindersloon. U op de andere helft
Kortom: niet in trappen, een eenmalige machtiging van 20 euro betekent een plundering van uw hele saldo.
-
Gast
Ik snap niet dat de topicstarter naam en adresgegevens hier neer zet. Dit is nu juist de methode om achter de gegevens van nieuwe slachtoffers te komen.
-
Gast
http://www.consumentenbond.nl/nieuws/ni ... et=nietlid
Hier staat de uitleg van de Consumentenbond. Dit is een kansspel.
Een computerfout, en dan informeren naar een aanwezig huisdier???????
Hier staat de uitleg van de Consumentenbond. Dit is een kansspel.
Een computerfout, en dan informeren naar een aanwezig huisdier???????
-
Gast
Wie zegt dat ze niet meer dan euro 20 incasseren? Bij een eenmalige machtiging of creditcardnummer is dat zomaar 2000 euro.
-
Gast
Wie trapt hier nou toch in, dan moet je toch wel een erg dike gepantserde plaat voor de kop (zonder hersens) hebben. Waarom zou je eerst 20 euro moeten betalen om 4000 te ontvangen. Dan ben je toch niet goed wijs.