Ik zit met een probleem. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen met alle informatie waarover ik beschik.
Op 17 april een mailtje gestuurd naar PCHUT:
Ik kreeg een mailtje terug (dezeflde dag)"Beste PcHut,
Graag wil ik dit product bestellen: http://www.pchut.nl/productenv.php?id=126728 de xfx 9800gtx. Hoe lang gaat het duren als ik dit product nu koop? Ik heb het namelijk volgende week nodig.
Met vriendelijke groet,"
Daarna vroeg diezelfde meneer op 18 april of ik het meteen wilde betalen en daarvan een screenshot wilde maken. Hierdoor kon aan mijn wens worden voldaan, namelijk het product snel binnen krijgen."Beste xxx,
bedankt voor je mail, het is voorradig bij de leverancier. Indien je het vanmorgen besteld kan ik het mee laten komen met een zending die vandaag naar ons verzonden wordt, anders zou het bijvoorbeeld maandag worden verzonden naar ons en heb jij het ongeveer woensdag in huis. Het moet dus lukken de kaart volgende week aan je te leveren.
Met vriendelijke groet,
Best regards,"
Dit had ik gedaan en kreeg een mailtje terug:
thx!
Twee dagen later wilde ik mijn bestelling annuleren (ik stuurde dus een mailtje op zaterdag 19 april) wegens een onvoorziene omstandigheid. Nu krijg ik vandaag 21 april antwoord van hun:
Beste xxx,
het spijt me dit te moeten lezen, wij krijgen vandaag je kaart binnen die speciaal voor je besteld is. Ik kan hem dus helaas niet meer annuleren!
Met vriendelijke groet,
Best regards,
Ik wist helemaal niet dat ze dit speciaal besteld hadden. Er staat namelijk op hun website: "Voorraad indicatie leverancier: voorradig, ongeveer een week levertijd ". Niets speciale order dus.
Verder staat er in de algemene voorwaarden van hen: “Indien verzending nog niet heeft plaats gevonden kunt u kosteloos de bestelling veranderen of annuleren.” Hier wordt niets gezegd over een speciale order. Lijkt mij een duidelijke zaak dus.
Nu mijn vraag aan jullie: sta ik in mijn recht om de order te laten annuleren? Volgens de 'Wet kopen op afstand' wel, had ik het gevoel...
Nu had ik een mailtje terug gestuurd met het volgende:
Het gaat overigens om dit product:Beste PCHUT,
Ik schrik erg nu ik dit lees.
Er staat in de voorwaarden “Indien verzending nog niet heeft plaats gevonden kunt u kosteloos de bestelling veranderen of annuleren.”. Nergens wordt hier iets verteld over een speciale bestelling. En dit product is ook geen speciale bestelling, omdat het product vermeldt staat "Voorraad indicatie leverancier: voorradig, ongeveer een week levertijd ".
Ook heb ik nog een bezinkingsperiode.
Ik zou mijn bestelling toch graag willen annuleren.
Met vriendelijke groet,
http://www.pchut.nl/productenv.php?id=126728
Graag uw reacties