LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met PCHUT

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
race87

Probleem met PCHUT

Ongelezen bericht door race87 »

Beste iedereen,

Ik zit met een probleem. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen met alle informatie waarover ik beschik.

Op 17 april een mailtje gestuurd naar PCHUT:
"Beste PcHut,

Graag wil ik dit product bestellen: http://www.pchut.nl/productenv.php?id=126728 de xfx 9800gtx. Hoe lang gaat het duren als ik dit product nu koop? Ik heb het namelijk volgende week nodig.

Met vriendelijke groet,"
Ik kreeg een mailtje terug (dezeflde dag)
"Beste xxx,

bedankt voor je mail, het is voorradig bij de leverancier. Indien je het vanmorgen besteld kan ik het mee laten komen met een zending die vandaag naar ons verzonden wordt, anders zou het bijvoorbeeld maandag worden verzonden naar ons en heb jij het ongeveer woensdag in huis. Het moet dus lukken de kaart volgende week aan je te leveren.

Met vriendelijke groet,
Best regards,"
Daarna vroeg diezelfde meneer op 18 april of ik het meteen wilde betalen en daarvan een screenshot wilde maken. Hierdoor kon aan mijn wens worden voldaan, namelijk het product snel binnen krijgen.
Dit had ik gedaan en kreeg een mailtje terug:
thx!

Twee dagen later wilde ik mijn bestelling annuleren (ik stuurde dus een mailtje op zaterdag 19 april) wegens een onvoorziene omstandigheid. Nu krijg ik vandaag 21 april antwoord van hun:
Beste xxx,

het spijt me dit te moeten lezen, wij krijgen vandaag je kaart binnen die speciaal voor je besteld is. Ik kan hem dus helaas niet meer annuleren!

Met vriendelijke groet,
Best regards,

Ik wist helemaal niet dat ze dit speciaal besteld hadden. Er staat namelijk op hun website: "Voorraad indicatie leverancier: voorradig, ongeveer een week levertijd ". Niets speciale order dus.
Verder staat er in de algemene voorwaarden van hen: “Indien verzending nog niet heeft plaats gevonden kunt u kosteloos de bestelling veranderen of annuleren.” Hier wordt niets gezegd over een speciale order. Lijkt mij een duidelijke zaak dus.

Nu mijn vraag aan jullie: sta ik in mijn recht om de order te laten annuleren? Volgens de 'Wet kopen op afstand' wel, had ik het gevoel...

Nu had ik een mailtje terug gestuurd met het volgende:
Beste PCHUT,

Ik schrik erg nu ik dit lees.

Er staat in de voorwaarden “Indien verzending nog niet heeft plaats gevonden kunt u kosteloos de bestelling veranderen of annuleren.”. Nergens wordt hier iets verteld over een speciale bestelling. En dit product is ook geen speciale bestelling, omdat het product vermeldt staat "Voorraad indicatie leverancier: voorradig, ongeveer een week levertijd ".

Ook heb ik nog een bezinkingsperiode.

Ik zou mijn bestelling toch graag willen annuleren.

Met vriendelijke groet,
Het gaat overigens om dit product:
http://www.pchut.nl/productenv.php?id=126728

Graag uw reacties

jor

Re: Probleem met PCHUT

Ongelezen bericht door jor »

Beste xxx,

bedankt voor je mail, het is voorradig bij de leverancier. Indien je het vanmorgen besteld kan ik het mee laten komen met een zending die vandaag naar ons verzonden wordt,
PChut had het dus niet op vooraad! Hij schrijft duidelijk dat de kaart besteld moet worden bij de leverancier. Ik denk dus dat annuleren niet mogelijk is of geld gaat kosten.

Mvg Jor.

race87

bedankt voor je reactie

ja en daarom zegt pchut dat het een speciale order is. Maar het product staat gewoon op hun site met de vermelding dat het deze week op voorraad is. Dan is het toch geen 'speciale order'?
Dat houdt dus in als ik iets bestel bij een webshop en ze hebben het niet op voorraad dat het altijd een speciale order is, wat mij grote onzin lijkt.
Graag jullie reacties omdat ik het natuurlijk niet zeker weet

Frans75

Ongelezen bericht door Frans75 »

Ik wist helemaal niet dat ze dit speciaal besteld hadden. Er staat namelijk op hun website: "Voorraad indicatie leverancier: voorradig, ongeveer een week levertijd ". Niets speciale order dus.
Met andere woorden: Pchut heeft geen fysieke voorraad, dus elke bestelling is "speciaal".

Denk dat het handiger was geweest als je die site eens goed had doorgenomen.

Desalniettemin: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/s36055678.html

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Na ontvangst van het product,

Mag je het ongeopend zonder een verdere reden op te geven binnen 7 werkdagen terugsturen (aangetekend!!!!!) en het reeds betaalde bedrag zonder enige vermindering terug laten storten op jouw rekening.

Het bedrijf mag daarvoor géén kosten in rekening brengen!!!

Vandaar die verwijzing naat het wetboek zoals in het vorige antwoord is vermeld.

Grootvader

race87

wat bedoelt u met aangetekend? Dat ik erbij vermeld dat ik het product niet wil?

En als ik het nu terug stuur en zei vertellen weer dat ze het niet terug nemen omdat het een 'speciale order' is, welke actie moet ik dan ondernemen?

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Aangetekend verzenden ( en met bericht van ontvangst!!) daar weet het Postkantoor alles van.
Zelfs als het pakketje niet wordt aangenomen heeft u in ieder geval wettelijk aan de voorwaarden voldaan (mits natuurlijk vóór die 7 werkdagen!).

Mocht u het geld niet terug gegeven worden dan is de leverancier waarmee u een overeenkomst heeft in overtreding en mag u verder alle kosten in rekening brengen om uw geld alsnog, desnoods via een incassobureau
([email protected]) terug vorderen.

Succes!

Grootvader

race87

hartstikke bedankt! Ik wacht eerst hun reactie af van mijn eerdere mailtje van gisteren. Als zij alsnog vertellen dat het een speciale order is dan ga ik bellen. Houden zij dan nog voet bij stuk dan stuur ik het aangetekend terug diezelfde dag nog.
Lijkt u dit een prima plan van aanpak?

race87

HOLD YOUR HORSES!

Mensen allemaal bedankt voor het advies.
Ik heb net een mailtje van hun gekregen. Ze doen net alsof ze nooit hebben gezegd dat ik niet kon annuleren. (Nadat ik een beroep deed op de afkoelingsperiode natuurlijk...)

Dit was hun mail:
Beste xxx,

uiteraard kun je gebruik maken van de afkoelingsperiode, graag ontvangen wij het ingevulde formulier voor terugstorten betaling per mail. Dit formulier vind je onder het kopje ondersteuning op de website.

Wij betreuren de annulering, wij werken zo weinig mogelijk met voorraad om het risico zo klein mogelijk te houden voor ons. Wij werken met erg lage marges, hierdoor kunnen wij prijswijzigingen namelijk niet opvangen.

Graag ontvang ik het formulier retour zodat we de betaling retour kunnen sturen. Wij houden ons graag aanbevolen voor toekomstige orders.

Met vriendelijke groet,
Best regards,
Bedankt iedereen voor de hulp!

Gesloten