LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met refurbished harddisk ReMarkt

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
johankuijpers

Problemen met refurbished harddisk ReMarkt

Ongelezen bericht door johankuijpers »

Drie weken terug een refurbished HDD besteld en binnen 2 dagen in huis.
Geen wereldbedrag die 23,00 euro maar toch...
Vanaf dag 1 dat de hdd er in zat werd hij steeds trager op Windows 8.1
Uiteindelijk na weken wilde Windows niet meer op starten.
Dan maar vanuit de herstelpartitie getracht te herstellen maar ook dat bleek niet te lukken omdat de schijf niet benaderbaar bleek.
Opstarten en naar de BIOS ook daar was de HDD niet te zien.
Vervolgens contact opgenomen per mail met Remarkt. en na 2 dagen een reactie dat het wel aan Windows zal liggen en er waarschijnlijk iets met andere software zou zijn die recentelijk geïnstalleerd zou zijn waardoor Windows niet meer werkte.
Via CHKDS gekeken en er bleken op de bewuste HDD heel veel diskerrors te zijn.
Ook dit medegedeeld aan Remarkt per mail.
In afwachting van een andere HDD gekocht en deze als C-drive geïnstalleerd met exact dezelfde software en draait nu als een speer.
De gecrashte schijf er nadien in weer in gehangen en kijken of ik hem nu via verkenner kon benaderen, NIET dus.
Windows 8.1 installatie wederom gestart om te kijken of hij nu wel zichtbaar zou zijn.
Ook dit bleek niet het geval te zijn.
Via schijfbeheer (Windows 8.1) uiteindelijk de schijf wel zichtbaar en de hoofdpartitie geformateerd.
Weer terug naar verkenner en..... geen HDD te zien.
De zelfde handelingen via schijfbeheer een aantal keren herhaald en uiteindelijk was de schijf ook in verkenner zichtbaar.
Nu de zogenaamde herstelpartitie nog.
Herstelpartitie lijkt niet te verwijderen (450MB).
Dit ook weer aan Remarkt medegedeeld en als antwoord het volgende gekregen:

Het is heel normaal dat de computer erg langzaam is als je vanuit het besturingssysteem op schijf 1 door het besturing systeem op schijf 2 zoekt.

De herstel partitie op schijf 2 is van het besturing van schijf 1 deze kunt u ook niet verwijderen.

Zie bijlage van de computer hier. er heeft nooit een installatie op de 2de schijf gestaan.

Fijn om te horen dat de computer weer naar behoor werkt en dat u uw bestanden eraf heeft kunnen halen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

De bijlage waar men het over heeft is niet een afbeelding van hun pc maar een screendump van mijn eigen PC.

Al met al meer als een week bezig om een nette oplossing te krijgen maar word alleen met een kluitje in het riet gestuurd.
Reageren doet me op de mail wel redelijk snel maar oplossen ho maar.
Dit was voor mij eens maar noot meer!!

Dat het personeel deskundig en gediplomeerd zou zijn is best mogelijk maar beslist niet op het gebied van dit soort zaken en oplossing gericht denken al helemaal niet.

Vertrouwen is er in dit bedrijf dan ook helemaal niet en zal het iedereen afraden om hier überhaupt iets te kopen.
Cijfer voor dit bedrijf: een dikke onvoldoende dus!!

stofzuigertje

Re: Problemen met refurbished harddisk ReMarkt

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou deze alleen voor opslag gebruiken en niet voor dagelijks draaien.
Als je er een Windows versie opzet dus permanent gaat gebruiken is deze niet meer nieuwe eerder stuk.
Hij word gecontroleerd, gereinigd dus alle zooi eraf en nogmaals controle.....

Maar het is en blijft een oude schijf dus niet echt slim om voor €23,- deze dagelijks te gaan gebruiken.

madfred

Ongelezen bericht door madfred »

stofzuigertje schreef:Ik zou deze alleen voor opslag gebruiken en niet voor dagelijks draaien.
Als je er een Windows versie opzet dus permanent gaat gebruiken is deze niet meer nieuwe eerder stuk.
Hij word gecontroleerd, gereinigd dus alle zooi eraf en nogmaals controle.....

Maar het is en blijft een oude schijf dus niet echt slim om voor €23,- deze dagelijks te gaan gebruiken.
Dus voor Windows moet je deze schijf niet meer gebruiken maar wel voor opslag van (waardevolle) data? Eigenaardig advies!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

johankuijpers schreef:Drie weken terug een refurbished HDD besteld en binnen 2 dagen in huis.
Geen wereldbedrag die 23,00 euro maar toch...
Je hebt recht om dat bedrag terug te ontvangen.
johankuijpers schreef:Het is heel normaal dat de computer erg langzaam is als je vanuit het besturingssysteem op schijf 1 door het besturing systeem op schijf 2 zoekt.
Nee hoor.
johankuijpers schreef:De herstel partitie op schijf 2 is van het besturing van schijf 1 deze kunt u ook niet verwijderen.
Als je echt wil dan kan het wel. Met een ander programma of anders desnoods Linux of BSD. Dat moet MediaMarkt ook voor jou doen als schijf 1 de HDD van MM is.
stofzuigertje schreef:Ik zou deze alleen voor opslag gebruiken en niet voor dagelijks draaien.
De harde schijf is stuk en daarom doe je er verstandig aan om deze helemaal niet meer te gebruiken. Alles wat je er op bewaard raak je kwijt. Als je de harde schrijf zou gebruiken als tijdelijke geheugen opslag, dan raakt je geheugen corrupt en crashen programma's. En data die je er op bewaard krijg je niet meer terug.

Een enkele bad sector is niet erg, zolang dat maar niet groeit. En is duidelijk sprake van een snelle groei.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Los van het feit of het slim is om een refurbished harde schijf te gebruiken, ik zou er nooit aan beginnen, zie ik dat de betaalopties allemaal vormen van vooruit betalen zijn, er nergens een keurmerk op de site staat, en diverse pagina's een 404 not found error geven. Dan verbaast het me niet echt dat hun service van hetzelfde matige niveau is.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dit soort schijven is prima voor mijn Ziggo/Cisco recorder, de oude 160 Gb vervangen voor 500 Gb Rf... en dan mis ik bij defect gaan opnames die ik ook online nog kan vinden.

Het blijven gebruikte en als ik voor weinig geld een goede 500 Gb kan kopen die minder kost dan niet meer leverbare 160 Gb of dure 320 gb dan is
daar niets mis mee.
Ik zou hem nooit in een PC voor belangrijke zaken gebruiken, maar een oude desktop voor daklozenopvang waar ze kunnen surfen en geen opslag nodig hebben is dit ook prima.

Verder zijn er mensen met centrale opslag van 2 of 3 Tb zoals mijn dochter dus die kan het wel doen op dagelijkse computer.
Voor haar is zelfs al de oude 40 Gb schijf erg ruim.

Gesloten