LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Nelly.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
IlseS

Problemen Nelly.com

Ongelezen bericht door IlseS »

Ik bestel vaak dingen via webshops nooit echt problemen gehad, tot nu. Na het plaatsen van een bestelling op nelly.com (je weet wel die webshop van de reclames) ging er iets fout. Ik wilde betalen via iDeal waarna er een foutmelding kwam (citeer: "via een veilige omgeving"), maar als nog is het geld afschreven.Terug gekomen op site is er natuurlijk geen bestelling bij hun doorgekomen. Ik heb meteen contact opgenomen met de klantenservice, dit kon alleen via de mail er was geen telefoonnummer. Er zou binnen 24 uur geantwoord worden, niet dus! Daarna nogmaals een mail gestuurd, nu in afwachting tot het bericht.

Na wat research ben ik tot ontdekking gekomen dat dit helaas veel voor kwam. Ik ben bang dat ik kan fluiten naar mijn geld. Ben ook niet van plan ooit nog iets te bestellen, wat een waardeloze service

Bob Schurkjens

Re: Problemen Nelly.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

iDeal is een betaalmethode die naar mijn mening onveilig is. Je trekt bij problemen altijd aan het kortste eind en in het ergste geval ben je je geld voorgoed kwijt. Beter is het om online met creditcard af te rekenen. Koop verder nooit iets bij een webwinkel die geen fysiek adres heeft. www.nelly.com heeft er in elk geval niet een in Nederland.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

IDeal is inderdaad niet veiliger dan een gewone overschrijving. Je zou zelfs kunnen stellen dat iDeal onveiliger is: je moet maar geloven dat je wordt doorgelinkt naar de echte betaalomgeving van de bank. Persoonlijk deel ik het wantrouwen jegens ondernemingen in andere EU-lidstaten van Bob Schurkjens niet helemaal, maar het is inderdaad niet handig als je zelf langs wilt gaan. Op grond van art. 6 van EU-verordening 593/2008 ('Rome I') is Nederlands recht van toepassing op de overeenkomst met NLY Scandinavia AB. Je kunt dus gewoon gebruikmaken van het herroepingsrecht (ook volgens Zweeds recht trouwens).
Overigens is volgens verordening 44/2001 ('EEX-Vo') is de kantonrechter bevoegd, dus dat vergemakkelijkt eventuele juridische stappen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat is allemaal hardstikke mooi. In de praktijk blijkt echter dat "gelijk hebben" volgens het (Europees) recht en gelijk krijgen, twee totaal verschillende dingen zijn.

Je kan beter je spullen kopen bij winkels die zijn aangesloten bij www.thuiswinkel.org en een Nederlands adres op hun site hebben staan.

Gesloten