Hallo,
Pas geleden heb ik bij Wehkamp een portable dvd speler van Philips gekocht.
Ik kreeg de portable dvd speler thuis en toen ik een dvd in de speler deed zat er in het geluid steeds een harde knik / hapering.
Ik dacht dat het aan de dvd zou kunnen liggen en ik heb daarna nog een aantal dvd's geprobeerd.
Bij alle dvd's deed de speler het zelfde.
Ik dorst de speler niet goed te houden omdat ik bang was dat hij toch een defect zou hebben waardoor hij steeds haperingen had.
Ik heb bij Wehkamp vrijwel geen ervaring met retourneren van apparatuur.
Op de bijgeleverde bonnen staat aangegeven dat een retour niet wordt geaccepteerd als hij gebruikt is, ik dorst hem in de eerste instantie niet retour te sturen maar ik heb hem niet gebruikt maar alleen aangezet om te kijken of de speler het deed.
Ik heb dezelfde dag nog besloten de speler toch maar weer in te pakken en de volgende dag heb ik hem weer retour gezonden aan Wehkamp via het DHL servicepunt.
Graag zou ik willen vragen of jullie ook ervaringen hebben met het retour sturen van een apparaat gekocht bij Wehkamp omdat bleek dat hij het niet deed of niet goed deed?
Hebben jullie het apparaat ook retour gezonden en heeft Wehkamp de retour ook geaccepteerd?
Op een van de bijgeleverde bonnen staat als je het artikel hebt gebruikt het artikel naar je retour wordt gezonden en dat de gemaakte kosten ook voor je rekening komen.
Ik weet niet of dat ook geldt als je het apparaat 1 x hebt aangezet om te kijken of hij het doet.
Ik vond het heel jammer om de speler retour te sturen, hij was heel mooi en hij zag er ook sterk uit maar ik dorst hem niet te houden.
Ik dorst ook niet goed een nieuwe speler van hetzelfde type te bestellen want ik was bang dat de volgende het misschien ook zou hebben.
Tot nu toe is de retour nog niet verwerkt maar ik dacht misschien gaat daar een tijd over heen.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie eventuele reacties.
Sprietje
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retour aan Wehkamp
Re: Retour aan Wehkamp
Sprietje,
Ik denk dat het te vergelijken is met onderstaande topic, deze gaat ook over een DOA (dead on arrival) product. Als het niet naar behoren werkt heb je tot 7 dagen de tijd om hem retour te sturen.
Of je belt van te voren wehkamp en verzoekt hun de producten terug te nemen omdat deze defect zijn. !
Succes.
Ik denk dat het te vergelijken is met onderstaande topic, deze gaat ook over een DOA (dead on arrival) product. Als het niet naar behoren werkt heb je tot 7 dagen de tijd om hem retour te sturen.
Of je belt van te voren wehkamp en verzoekt hun de producten terug te nemen omdat deze defect zijn. !
Succes.
Re: Retour aan Wehkamp
Dat zijn dus twee verschillende zaken. Alsnog afzien van de koop en retour sturen binnen termijn die daar voor staat, mag sowieso. Het is helemaal niet nodig daarvoor "dat het niet naar behoren werkt".Ravx schreef:Sprietje,
Succes.
Contact opnemen met de leverancier omdat het product niet deugdelijk is, is iets anders.
Probleem is dat hier beide zaken door elkaar zijn gaan lopen: alsof gebruik gemaakt wordt van de rechten uit koop op afstand wordt hier een defect product retour gestuurd, waaraan mogelijk te zien is dat het gebruikt is door de koper (wat weer niet in lijn is met de voorwaarden voor retour sturen).
Beter was geweest vooraf contact op te nemen met Wehkamp over het defecte product.
Wat nu nog wijsheid is? Ik weet het niet. Misschien gewoon afwachten?