LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Retour zenden defekt artikel Wehkamp

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mavisser

Retour zenden defekt artikel Wehkamp

Ongelezen bericht door mavisser »

Wij hebben een Bosch Sensixx B7 strijkijzer bij Wehkamp gekocht. het pakje hebben we opgehaald bij het DHL servicepoint (31 maart). Op de afleveringsbon staat het volgende bij belangrijke informatie:

Controleer direct na ontvangst of het artikel onbeschadigd en/of compleet is. Mocht dit niet het geval zijn, meldt dit dan binnen 24 uur na ontvangst van het artikel aan onze klantenservice. Retourneren kan alleen: binnen zichttermijn 14 dagen/ fabrieksverpakking, compleet, niet gebruikt en onbeschadigd.

Na de eerste keer strijken bleek het strijkijzer iedere keer willekeurig te stoppen (druppelstop) met stomen ook in het temperatuurgebied dat aangegeven staat op de regelaar. Tevens kwam er af en toe water uit een gaatje in de achterplaat. Je wilt een artikel niet onnodig terugzenden voordat je het zeker weet. Dus de volgende dag nog een keer gestreken (inmiddels paasweekend), het strijkijzer stopt weer vele malen met stomen zelfs op de hoogste temperatuur.

Dinsdag gelijk na 2e paasdag contact opgenomen, blijkt dat Wehkamp onder onbeschadigd ook defect verstaat.... :? Onbeschadigd is NIET gelijk aan defect, dit heeft een compleet andere betekenis. Tevens weet ik niet hoe, als onbeschadigd gelijk aan defect is, je dan kan voldoen aan retourneren "niet gebruikt" bij melding binnen 24 uur. Oftewel het rammelt aan alle kanten wat er wordt geschreven en gezegd aan de telefoon. Wehkamp wil alleen het strijkijzer repareren, zodat we het 3 weken kwijt zijn. Het verbaasd mij dat een winkel dit standpunt hanteert, terwijl 8 dagen meestal normaal is voor het omruilen van een defect artikel. Het is onmogelijk om iemand te bereiken bij Wehkamp die dit correct wil afhandelen, je wordt alleen doorverwezen naar reparatietraject.

Als Wehkamp in de onschrijving onbeschadigd, defect en/of compleet had gezet, dan had ik binnen 24 uur gebeld. Wij voelen ons toch wel behoorlijk in de steek gelaten door Wehkamp. Op deze manier zullen wij niet meer bij Wehkamp wat kopen.

Webcarewehkamp.nl

Re: Retour zenden defekt artikel Wehkamp

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u voor bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik uw contactgegevens naar mij te mailen: [email protected]

mavisser

Wehkamp heeft vandaag gereageerd (bemiddeling Frits Pieters). Morgen wordt er een nieuw strijkijzer gebracht en de oude opgehaald. Oftwel het zou opgelost moeten zijn.

mavisser

Gisteren nieuw strijkijzer ontvangen, was ook echt nieuw, na het aanzetten kwam er stank af. Van deze werkt de druppelstop veel beter. Komt nu maar een heel enkel keer voor dat het stomen even stopt in het gebied dat er doorlopend stoom zou moeten komen. Het is gelukkig opgelost, maar het is wel jammer dat het op deze manier moest gaan.

Maar wat me wel opvalt is dat als het strijkijzer in de vertikale stand staat, dus op de achterplaat, er af en toe toch een nat plekje op de strijkplank zit ter hoogte van het gaatje in de achterkant. Dit is wel veel minder dan bij het vorige strijkijzer. Bosch geeft in de handleiding en op een extra vel papier op dat er niet over de max heen gevuld mag worden, anders zou er water uit het apparaat kunnen lopen in vertikale positie. Hier heb ik echt op gelet, zelfs minder gevuld dan maximaal, en toch gebeurt dit, ik neem aan dat dit dan wel condens water via een afvoerslangetje/overloop zal zijn?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Ik denk dat je onderscheid moet maken in "omruilen onder garantie" en "retour sturen (en geld terug)"

Gesloten