Mijn ervaring met dit bedrijf is niet positief. Het gaat hier om een conflict betreffende het berekenen van retourkosten. Ik heb een onderdeel voor mijn wasmachine besteld, echter per abuis een verkeerd, niet-bestaand, adres opgegeven. Onderdeelexpress.nl heeft voor het opnieuw verzenden van dit artikel 3 maal de verzendkosten berekend. Ze noemen dit tweemaal verzendkosten en eenmaal retourkosten. Ik heb aangekaart dat, gezien het een niet-bestaand adres betrof, het pakket automatisch en kosteloos retour afzender gaat. Als bevestiging heb ik TNT post zelf aangeschreven, de situatie duidelijk beschilderd, en inderdaad een bevestigend antwoord terug gekregen.
Ondanks deze bevestiging van TNT post weigert onderdeelexpress.nl mij de retourkosten terug te betalen.
De klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Ik zou hier, ondanks dat de levering verder prima was, geen tweede keer bestellen noch het bedrijf aan anderen aanbevelen.
Als bewijs voor mijn gegronde klacht heb ik onderstaande email-uitwisseling met TNT.
Mijn vraag aan TNT:
"Wat ik wilde vragen is, of er kosten worden berekend voor het retour sturen van een pakket, indien het pakket verstuurd is naar een fictief, niet bestaand, adres. Er is immers niemand die het pakket kan aannemen, het lijkt mij dan logisch dat er slechts eenmalig de verzendkosten worden berekend. In mijn geval heeft een winkelier de verzendkosten PLUS de retourkosten berekend (wat neerkomt op tweemaal de verzendkosten).
Zij beweren dat TNT deze retourkosten aan hen heeft doorberekend."
Het antwoord van TNT:
"Hartelijk dank voor uw reactie. Wanneer een geadresseerde de zending niet aan neemt o.i.d. wordt de zending kostenloos retour gestuurd. Ik raad u aan de afzender te melden dat zij bij PostNL moeten aangeven dat de verzendkosten ten onrechte dubbel worden berekend.
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u naar aanleiding van onze reactie nog vragen heeft, dan kunt u gebruik maken van ons reactieformulier.
Met vriendelijke groet,
Natalie Boutkan
PostNL Pakketten Klantenservice Consumenten"
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourkosten onderdeelexpress.nl
Re: Retourkosten onderdeelexpress.nl
ik neem aan dat u minimaal 2 maal verzendkosten moet betalen, want het artikel is 2 maal verzonden.
verzendkosten bestaan meestal niet alleen uit de kosten van een postzegel, maar ook uit de handelingen die in het bedrijf zelf worden gedaan, zoals inpakken en versturen.
die handelingen worden ook verricht als het artikel (door uw fout) weer terugkomt,
zoals uitpakken en het artikel weer opbergen.
het lijkt dan ook niet onredelijk als hiervoor ook kosten worden gerekend.
verzendkosten bestaan meestal niet alleen uit de kosten van een postzegel, maar ook uit de handelingen die in het bedrijf zelf worden gedaan, zoals inpakken en versturen.
die handelingen worden ook verricht als het artikel (door uw fout) weer terugkomt,
zoals uitpakken en het artikel weer opbergen.
het lijkt dan ook niet onredelijk als hiervoor ook kosten worden gerekend.
Re: Retourkosten onderdeelexpress.nl
Inderdaad vind ik 2 maal de verzendkosten redelijk. Ik heb echter problemen, indien u mijn bericht goed leest, met de retourkosten. Deze worden door TNT niet berekend, echter door het bedrijf wel doorberekend met als argument dat TNT hun de kosten in rekening heeft gebracht. Dit argument klopt dus niet en daar doe ik moeilijk over.