Beste mensen,
Via het internet wil ik via Mediamarkt.nl of Bol.com en Megapool.nl hoofdtelefoons bestellen die ik gelijktijdig wil uitproberen (de modellen zijn niet in de winkels verkrijgbaar om ze uit te testen).
Ik zal een van de gekochte hoofdtelefoons terug moeten sturen. In de voorwaarden zie ik staan bij Mediamarkt en Bol.com:
"Tijdens de bedenktijd dient u zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking.
U dient het product slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, dient u het product met alle geleverde toebehoren en indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Media Markt (online) te retourneren conform de Media Markt online instructies. "
Er staat duidelijk dat ik de producten mag openen en er gebruik van maken.
Echter vraag ik me wel eens af hoe makkelijk een retourzending gaat. Ik heb nooit meegemaakt in mijn koopervaringen dat bedrijven zonder slag of stoot zomaar je geld terug storten na retourzending. Ik ben dan ook een beetje schichtig voor het idee dat ik dure hoofdtelefoons over laat komen en ze in alle rust kan terugsturen zonder ongemakken.
Hoe is jullie ervaring in terugzendingen? En sta ik daadwerkelijk in mijn recht als ik de producten uitprobeer en terug wil sturen? Hoe moeilijk doet men?
Bedankt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Retourzendingen webshops
Re: Retourzendingen webshops
In beginsel heb je wel het recht het product uit te proberen en binnen de zichttermijn terug te sturen. Maarja recht hebben is 1 en recht krijgen is soms nog een heel ander verhaal.
Wel even opletten of dit product misschien onder de hygiëne regels valt en daardoor niet geretourneerd kunnen worden.
Wel even opletten of dit product misschien onder de hygiëne regels valt en daardoor niet geretourneerd kunnen worden.
Re: Retourzendingen webshops
Ik heb goede ervaringen met Bol. Je kan het product gewoon uit proberen mits je maar niks eraan verandert en de verpakking netjes open maakt.
Ik betaal altijd achteraf bij Bol met accept zodat ik bij eventueel retourneren niet op mn geld moet gaan zitten wachten.
Ik betaal altijd achteraf bij Bol met accept zodat ik bij eventueel retourneren niet op mn geld moet gaan zitten wachten.