Mijn dochter heeft bij Divoza horseworld leren rijlaarzen gekocht via het internet.
De rijlaarzen zijn nog geen 3 maanden oud en aangezien ze maar 1 keer per week les rijdt heeft ze de laarzen pas 11 keer aangehad. Bij de laatste keer deed ze de rits dicht en liet de rits aan 1 kant los.
Nu is mijn dochter heel zorgvuldig en trok ze echt niet hard maar Divoza beweerd toch dat de rits geforceerd is toen we de laarzen retour hadden gestuurd. Haar oude laarzen met een zelfde soort rits heeft ze 4 jaar plezier van gehad! En ze is heel zuinig op haar laarzen. Nu wil Divoza de reparatiekosten niet op zich nemen en ook geen andere laarzen leveren. Mijn dochter kan wel nieuwe laarzen met korting kopen.
Hebben we dan helemaal geen rechten meer als consument?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rits van rijlaarzen stuk
Re: Rits van rijlaarzen stuk
in principe gaat de wet ervan uit dat als een gebrek zich in de eerste 6 maanden openbaart, het al aanwezig was bij de koop. de verkoper zal moeten bewijzen dat de rits kapot is gegaan door verkeerd gebruik.
je dochter heeft dus recht op kosteloos herstel of vervanging van de laarzen
maarrrr. zie je recht maar eens te halen.
je dochter heeft dus recht op kosteloos herstel of vervanging van de laarzen
maarrrr. zie je recht maar eens te halen.