Dag,
Heeft er iemand ervaring met bestellen op de website robbertjandonker.nl? Het is een
site waarop merkkleding verkocht wordt. Ik heb zelf op 26 mei 2017 een polo
besteld, maar nooit ontvangen. Ik heb me waarschijnlijk blindgestaard op de
aantrekkelijk prijs (plm. €35, Hugo Boss, wellicht te goedkoop).
Andere zaken die mij aan het denken zetten (inderdaad, na het bestellen...)
:
- Povere kwaliteit van de Nederlandse tekst (waarschijnlijke uit het
Engels, via Google Translate of andere machinevertaling)
- Een SIDN-zoekaxctie laat zien dat de gegevens van de eigenaar van de site
afgeschermd zijn. Een (Network) 'whois:'- speurtocht geeft wel weer meer
info.
- Het geld wordt niet in euro van mijn (Engelse ) rekening afgeboekt maar
in Chinese Yuan.
De site belooft twee e-mails ter bevestiging, maar ik heb alleen een
bevestiging ontvangen van een bedrijf dat de betaling in ontvangst genomen.
Dit bedrijf is ook zo vriendelijk om te bevestigen dat het pakket verzonden
is. Ik kreeg zelfs een website en tracking-code.
Ik heb deze code gebruikt en zag aanvankelijk tot mijn tevredenheid dat het
pakket "in transit" was, "prepared for despatch". De verzendmaatschappij
was Parcelforce, mij welbekend, dus ik ging er toen vanuit dat het wel goed
kwam.
Na enkele weken zonder bericht heb ik toch aan de bel getrokken bij de
betaalmaatschappij. Zij zouden de verkoper inlichten. Die liet niet van
zich horen.
Ik heb de betaalmaatschappij gevraagd om de gegevens van de verkoper.
Wederom geen reactie. Ik heb op de webwinkel zelf een mail gestuurd. En
natuurlijk geen reactie.
Uiteindelijk heb ik Parcelforce benaderd, maar er was geen pakketje bekend
onder de mij verstrekte tracking-code. Duidelijk.
Vanochtend heb ik mijn bank (HSBC) gebeld en de betaling betwist. Ik ben
benieuwd naar de reactie van de verkoper. Volgens mijn bank moeten zij
aantonen dat zij het poloshirt geleverd hebben. Dat wordt lastig, tenzij ze
het na vier weken alsnog aan Parcelforce aanbieden.
Zijn er mensen die ervaring met deze site hebben? Ik hoor het graag. U mag
zelf weten wat u met bovenstaande informatie wilt doen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] robbertjandonker.nl
-
robbertjandonker.nl
Laatst gewijzigd door Radar op 01 jul 2017 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator
-
Re: robbertjandonker.nl
Ik hoef niet eens naar de site te gaan om nu al te weten dat het slecht vertaald Nederlands is. Prijzen zijn veel te goedkoop. KVK en contact gegevens ontbreken. O ja, en Robert Jan Donker is een kunstenaar die in 2016 is overleden.
Bestellen in China kan weken duren, daarna komt de douane nog om de hoek kijken. Het kan zijn dat er een onderzoek gestart wordt naar u wegens import van namaak. Met een beetje mazzel krijgt u uw bestelling met wellicht importkosten erbij.
Dure les, maar het werk dat u achteraf gedaan heeft om de boel uit te pluizen had u vooraf moeten doen.
Bestellen in China kan weken duren, daarna komt de douane nog om de hoek kijken. Het kan zijn dat er een onderzoek gestart wordt naar u wegens import van namaak. Met een beetje mazzel krijgt u uw bestelling met wellicht importkosten erbij.
Dure les, maar het werk dat u achteraf gedaan heeft om de boel uit te pluizen had u vooraf moeten doen.
Toch maar even kijken denk ik. Deze keer staat er een handtekening bij, mogelijk van de kunstenaar waar u op doelt.NeoDutchio schreef:Ik hoef niet eens naar de site te gaan om nu al te weten dat het slecht vertaald Nederlands is. Prijzen zijn veel te goedkoop. KVK en contact gegevens ontbreken. O ja, en Robert Jan Donker is een kunstenaar die in 2016 is overleden.
En wat weer een naar zinnetje: "Het kan zijn dat er een onderzoek gestart wordt naar u wegens import van namaak."
De dingen wel even in proportie zien. Als je geen enkele intentie had om namaak te bestellen is er ook geen enkele reden om met dit soort dreigementen aan te komen en je daar druk over te maken. Dat iemand beter op moet letten en dat zelf ook nog eens ruiterlijk toegeeft is nog geen reden om er nog eens een extra tik overheen te geven. Maar het is blijkbaar de toon waar u zich prettig bij voelt.
@ DangremondG: de betwistingsprocedure gewoon voortzetten en er is een kans dat u uw geld terugkrijgt. En dat dankzij uw acties de website snel uit de lucht gaat.
-
Het maakt niet uit of er wel of geen intentie is tot import van namaak. Feit blijft dat er in 99% van de gevallen namaak verstuurd wordt. De douane kijkt niet naar of het expres is gegaan of niet, er wordt namaak geïmporteerd. Dit is geen dreigement, maar gewoon bittere waarheid. Men wordt aan de deur geconfronteerd met deze zaken. In beslag name en/of extra kosten.Klaas Jan schreef:Toch maar even kijken denk ik. Deze keer staat er een handtekening bij, mogelijk van de kunstenaar waar u op doelt.NeoDutchio schreef:Ik hoef niet eens naar de site te gaan om nu al te weten dat het slecht vertaald Nederlands is. Prijzen zijn veel te goedkoop. KVK en contact gegevens ontbreken. O ja, en Robert Jan Donker is een kunstenaar die in 2016 is overleden.
En wat weer een naar zinnetje: "Het kan zijn dat er een onderzoek gestart wordt naar u wegens import van namaak."
De dingen wel even in proportie zien. Als je geen enkele intentie had om namaak te bestellen is er ook geen enkele reden om met dit soort dreigementen aan te komen en je daar druk over te maken. Dat iemand beter op moet letten en dat zelf ook nog eens ruiterlijk toegeeft is nog geen reden om er nog eens een extra tik overheen te geven. Maar het is blijkbaar de toon waar u zich prettig bij voelt.
@ DangremondG: de betwistingsprocedure gewoon voortzetten en er is een kans dat u uw geld terugkrijgt. En dat dankzij uw acties de website snel uit de lucht gaat.
Maar speciaal voor u ben ik naar de site gegaan. Waar ziet u een handtekening, ik zie alleen de naam links boven geschreven staan. Na de eerste tekst ben ik al afgehaakt: Je weet dat mannen kledingmerken zijn wij op zoek robbertjandonker.nl en de verkoop van kleding voor mannen en vrouwen online.
En de betwistingsprocedure, creditcardmaatschappijen zijn niet meer zo vrijgevend dat bij eigen schuld altijd wordt terug betaald. Er waren signalen genoeg dat deze site niet kloppend was. Geen contact gegevens, geen KVK, te lage prijzen en een sitenaam die niets met het verkochte te maken heeft.
-
Dank voor alle reacties en medeleven. Ik had inderdaad beter moeten kijken, maar dat gaf ik tussen de regels door ook al aan.
Ik kan het verlies nemen, dat is gewoon leergeld. Ik hoop dat door deze post mensen de juiste beslissing nemen mochten ze gaan googlen na een bezoek aan de bewuste site.
Wat namaak betreft, dat kan niet bewezen worden, aangezien er nooit iets verstuurd is Zelfs in geval dat er toch nog iets overkomt, kan ik altijd aangeven dat het een professionele site was (qua foto's, werking van de site, betaling). De politie hier in de UK heeft sowieso andere prioriteiten.
Mijn bank heeft het geld inmiddels gestorneerd. Het is nu aan de verkoper om aan te tonen dat er toch iets binnen de redelijke termijn ('snelle levering') geleverd is. Ik wens hen veel succes.
Ik kan het verlies nemen, dat is gewoon leergeld. Ik hoop dat door deze post mensen de juiste beslissing nemen mochten ze gaan googlen na een bezoek aan de bewuste site.
Wat namaak betreft, dat kan niet bewezen worden, aangezien er nooit iets verstuurd is Zelfs in geval dat er toch nog iets overkomt, kan ik altijd aangeven dat het een professionele site was (qua foto's, werking van de site, betaling). De politie hier in de UK heeft sowieso andere prioriteiten.
Mijn bank heeft het geld inmiddels gestorneerd. Het is nu aan de verkoper om aan te tonen dat er toch iets binnen de redelijke termijn ('snelle levering') geleverd is. Ik wens hen veel succes.