LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RTL4 fiets besteld / Do Good Factory: geen fiets geen geld

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ReKo
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 okt 2012 14:24

RTL4 fiets besteld / Do Good Factory: geen fiets geen geld

Ongelezen bericht door ReKo »

Juni 2013 heeft mijn moeder een fiets besteld via RTL 4. De fiets is bekend van het programma Eigen huis en tuin. Via RTL 4 kwam zij op de site van Heel Nederland op de fiets/ Do Good Factory. Netjes betaald en bevestigd gekregen dat de fiets tussen de 6 en 8 weken geleverd zou worden. Intussen na moeizaam contact met de Do Good Factory heeft de contactpersoon aldaar verteld dat de fiets niet meer leverbaar is en er een alternatief geboden kan worden of het geld wordt terug gestort. Mijn moeder heeft gekozen voor het geld retour. Nu na diverse toezeggingen heeft zij nog steeds het geld niet terug. Op de site van Kassa/Vara lezen wij dezelfde ervaring wat ons erg verontrust. RTL 4 geeft niet thuis en zegt dat dit een programma is van Talpa. Talpa reageert ook niet. De firma Do Good Factory heeft een ingebrekestelling bericht gekregen en de laatste mogelijkheid om voor 2 oktober 2013 het bedrag over te maken anders volgen er juridische stappen.

Wat mij nog meer zorgen baart is dat je deze fiets nog steeds kunt bestellen op internet... pas op allemaal!
Ik hoop van niet maar: zijn er meer mensen met deze ervaring?
Laatst gewijzigd door Radar op 30 sep 2013 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het plaatsen van persoonsgegevens

klavertje vier
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2013 23:57

Re: RTL4 fiets besteld / Do Good Factory: geen fiets geen geld

Ongelezen bericht door klavertje vier »

Beste benadeelde, net een nieuw onderwerp gestart onder de noemer "webwinkels":
Via “ Multisafepay” toch uw geld retour ontvangen.
Misschien als u het via het overkoepelend orgaan speelt, dus degene die de online betaling beheert, dan kan die organisatie voor u bemiddelen, wellicht krijgt u uw geld dan alsnog terug.
Zonder kassa geen webshop, de klanten kunnen dan immers niet betalen.
Gebruik uw macht en schakel de tussenpersoon, (zie bankafschrift, afschrijving) in.
vooralsnog succes.

Gesloten