Nee, ze geven de onderdelen aan de kerstman mee? Volgens julie hoefde Medion mij overigens niet te compenseren, gek he?tijger1 schreef:Medion heeft uw laptop niet achterover gedrukt of verdonkeremaand, maar hij viel niet te repareren en aan u is een compensatie geboden.
En wie zegt dat zij de onderdelen gaan verkopen? Veronderstellingen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Die gaan de shredder in.
Misschien moet je toch eens gaan teruglezen. Het schikkingsvoorstel van Medion was gewoon prima. Er is geen enkele wettelijke verplichting voor het teruggeven van het volledige aankoopbedrag na meer dan 2 jaar probleemloos gebruik.FG6 schreef:Nee, ze geven de onderdelen aan de kerstman mee? Volgens julie hoefde Medion mij overigens niet te compenseren, gek he?tijger1 schreef:Medion heeft uw laptop niet achterover gedrukt of verdonkeremaand, maar hij viel niet te repareren en aan u is een compensatie geboden.
Feit blijft dat ze dit niet verplicht zijn en wel een netjes en redelijk aanbod hebben gedaan. Feit blijft ook dat de bewijslast bij jou ligt en dat je niets kan bewijzen. Kun je hoog of laag springen, maar dat verandert niets aan het feit dat wat jij wil onredelijk is.
Verder slaat je beschuldiging dat Medion de laptop gestolen heeft en de onderdelen vervolgens verkocht heeft nergens op. Dat soort defecte en verouderde apparaten worden doorgaans vernietigd.
Maandag ochtend heb ik ik een mail gekregen van Medion / Lenovo, hierin stond dat het ingezonden artikel niet kon worden gerepareerd of vervangen. Daarom hebben ze gezegd dat ze "zoals met mij overeengekomen waren" de waarde gingen crediteren. De dag erna heeft bol een mail van Medion gekregen waarin staat dat ze de creditering hebben stop gezet en dat ze de procedure zijn gestart om mij een vervangende toestel te sturen.
Het lijkt erop alsof het probleem dan toch nog goed word opgelost!
Het lijkt erop alsof het probleem dan toch nog goed word opgelost!
Laatst gewijzigd door FG6 op 24 mar 2016 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Waar is de wettelijke verplichting dan die mij verplicht om hun (niet kloppende) creditering te accepteren? Ze hebben de creditering bepaald met de gedachte dat ik de laptop bijna 3 jaar probleemloos heb kunnen gebruiken terwijl het iets langer dan 2 jaar was. En dan nog niet eens over de 2 maanden gesproken die ze nodig hadden om de DOA Oplader te vervangen. ik kon mijn laptop dus 2 maanden niet gebruiken. Dus naast dat het sowieso geen 3 jaar is heb ik de laptop ook niet probleemloos kunnen gebruiken.Julie4444 schreef:Misschien moet je toch eens gaan teruglezen. Het schikkingsvoorstel van Medion was gewoon prima. Er is geen enkele wettelijke verplichting voor het teruggeven van het volledige aankoopbedrag na meer dan 2 jaar probleemloos gebruik.FG6 schreef:Nee, ze geven de onderdelen aan de kerstman mee? Volgens julie hoefde Medion mij overigens niet te compenseren, gek he?tijger1 schreef:Medion heeft uw laptop niet achterover gedrukt of verdonkeremaand, maar hij viel niet te repareren en aan u is een compensatie geboden.
Feit blijft dat ze dit niet verplicht zijn en wel een netjes en redelijk aanbod hebben gedaan. Feit blijft ook dat de bewijslast bij jou ligt en dat je niets kan bewijzen. Kun je hoog of laag springen, maar dat verandert niets aan het feit dat wat jij wil onredelijk is.
Verder slaat je beschuldiging dat Medion de laptop gestolen heeft en de onderdelen vervolgens verkocht heeft nergens op. Dat soort defecte en verouderde apparaten worden doorgaans vernietigd.
Dit was dus sowieso geen netjes en redelijk aanbod en omdat ze mijn laptop zonder mijn toestemming uit elkaar hebben gehaald waren ze natuurlijk wel degelijk verplicht om iets te regelen.
Slaat mijn 'beschuldiging' nergens op? Waarom hebben ze dan zonder mijn toestemming mijn laptop - mijn bezit ingenomen? Waarom is er na interventie van bol dan opeens wel een vervangend toestel beschikbaar terwijl ze tegen mij meerdere keren expliciet hebben gezegd dat die er niet was?
Heb je de vervanging al binnen?
Ik vrees dat je te vroeg juicht.
Nee, helaas nog niet. Ze hebben de procedure in gang gezet dus god mag weten hoe lang dat nog kan duren. Medion zou dit toch wel normaal af kunnen handelen, hoop ik?gemist schreef:Heb je de vervanging al binnen?
Nu je het toch vraagt: ik persoonlijk denk dat het een gebed zonder einde gaat worden...
Het lijkt in ieder geval de goede kant op te gaan . Heb Medion gebeld en bol heeft het voor elkaar gekregen want er is een geschikte laptop gevonden, ik ben akkoord gegaan. Ze gaan er dinsdag mee aan de slag en waarschijnlijk heb ik de laptop in huis in de week van 4 tot 8 Maart.
Nou, dus nog een klein jaartje geduld hebben.
En dat op EerstePaasdag....
Ik heb de laptop inmiddels een paar dagen binnen en hij werkt perfect. Het heeft een tijdje geduurd maar Bol.com en Medion zijn uiteindelijk toch nog met een goede oplossing gekomen!
Verrassend. Van al die grote woorden komt nooit iets terecht
angel1978 schreef:Verrassend. Van al die grote woorden komt nooit iets terecht
Hmm, grote woorden?