Wat zei bol.com toen je klaagde over deze traagheid?FG6 schreef:Het hele feest duurde 2 maanden.angel1978 schreef:Dus de aankoop was uiteindelijk gewoon conform.FG6 schreef:
Ja, want ze hebben een nieuwe geleverd.
Een niet werkende lader maakt overigens de laptop nog niet non-conform. Gezien de eenvoud om dit op te lossen wat ook is gebeurd, oom zeker niet een reden tot ontbinding.
Hoe snel leverde bol.com deze lader?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
De reparatie duurde ook in dit geval te lang waardoor ze gewoon een nieuwe hebben opgestuurd. Wat heeft dit eigenlijk met deze zaak te maken?angel1978 schreef:
Wat zei bol.com toen je klaagde over deze traagheid?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Hoeveel heb je toen geclaimd als verlies van inkomsten? En wat vond bol.com daarvan?FG6 schreef:De reparatie duurde ook in dit geval te lang waardoor ze gewoon een nieuwe hebben opgestuurd. Wat heeft dit eigenlijk met deze zaak te maken?angel1978 schreef:
Wat zei bol.com toen je klaagde over deze traagheid?
Waarom vond bol.com toen wel dat ze iets moesten doen?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Toen handelde ik nog niet, toen was er niet zoveel aan de hand. Behalve dat 2 maanden weer geen redelijk termijn is.angel1978 schreef:Hoeveel heb je toen geclaimd als verlies van inkomsten? En wat vond bol.com daarvan?FG6 schreef:De reparatie duurde ook in dit geval te lang waardoor ze gewoon een nieuwe hebben opgestuurd. Wat heeft dit eigenlijk met deze zaak te maken?angel1978 schreef:
Wat zei bol.com toen je klaagde over deze traagheid?
Waarom vond bol.com toen wel dat ze iets moesten doen?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Dit topic gaat weer in een welles nietes spelletje eindigen. Jammer. Ik hoop dat we het modder gegooi even achterwege kunnen laten en terug kunnen naar de feiten?
1) BOL.com verkoopt iets aan een klant. Het product komt echter van een andere leverancier. Doordat de verkoop in zijn geheel via het platform van bol.com verloopt wordt de indruk makkelijk gewekt dat bol.com de eigenlijke leverancier is. Andere websites met hetzelfde systeem pakken dit beter en inzichtelijker aan. Het is daaorm heel goed mogelijk om aan te nemen dat bol.com de verkopende partij is als zodanig aansprakelijk voor garantie afhandeling
2) Dat zowel Medion als bol.com niet betwisten dat er een defect is en dit onder garantie valt.
3) Dat TS dus recht heeft op vervangende laptop of geld terug.
4) Dat de reparatie veel te lang heeft geduurd en dit dus slechte service van bol en medion is.
1) BOL.com verkoopt iets aan een klant. Het product komt echter van een andere leverancier. Doordat de verkoop in zijn geheel via het platform van bol.com verloopt wordt de indruk makkelijk gewekt dat bol.com de eigenlijke leverancier is. Andere websites met hetzelfde systeem pakken dit beter en inzichtelijker aan. Het is daaorm heel goed mogelijk om aan te nemen dat bol.com de verkopende partij is als zodanig aansprakelijk voor garantie afhandeling
2) Dat zowel Medion als bol.com niet betwisten dat er een defect is en dit onder garantie valt.
3) Dat TS dus recht heeft op vervangende laptop of geld terug.
4) Dat de reparatie veel te lang heeft geduurd en dit dus slechte service van bol en medion is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Maar bol.com deed toen dus wel iets?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Het enige wat hieraan relevant is, is dat bol.com kennelijk toen wel vond dat ze verkoper zijn, en nu niet meer terwijl het om hetzelfde product gaat...Tevens geeft het een indicatie dat het om een product gaat waar mogelijk iets mee aan de hand is omdat er al eerder defecten waren.FG6 schreef:Toen handelde ik nog niet, toen was er niet zoveel aan de hand. Behalve dat 2 maanden weer geen redelijk termijn is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Precies!olaf79 schreef:Dit topic gaat weer in een welles nietes spelletje eindigen. Jammer. Ik hoop dat we het modder gegooi even achterwege kunnen laten en terug kunnen naar de feiten?
1) BOL.com verkoopt iets aan een klant. Het product komt echter van een andere leverancier. Doordat de verkoop in zijn geheel via het platform van bol.com verloopt wordt de indruk makkelijk gewekt dat bol.com de eigenlijke leverancier is. Andere websites met hetzelfde systeem pakken dit beter en inzichtelijker aan. Het is daaorm heel goed mogelijk om aan te nemen dat bol.com de verkopende partij is als zodanig aansprakelijk voor garantie afhandeling
2) Dat zowel Medion als bol.com niet betwisten dat er een defect is en dit onder garantie valt.
3) Dat TS dus recht heeft op vervangende laptop of geld terug.
4) Dat de reparatie veel te lang heeft geduurd en dit dus slechte service van bol en medion is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Een kapotte lader heeft geen enkele relatie met een defect in de laptop.olaf79 schreef:Het enige wat hieraan relevant is, is dat bol.com kennelijk toen wel vond dat ze verkoper zijn, en nu niet meer terwijl het om hetzelfde product gaat...Tevens geeft het een indicatie dat het om een product gaat waar mogelijk iets mee aan de hand is omdat er al eerder defecten waren.FG6 schreef:Toen handelde ik nog niet, toen was er niet zoveel aan de hand. Behalve dat 2 maanden weer geen redelijk termijn is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Vind je dat? Zo zo de mening van een expert. Die oplader heeft gehangen aan die laptop en ergo aan het moederboard van die laptop. Daar kan wel degelijk iets kapot door gegaan zijn, overspanning, hitte, noem maar op. Het kan dus zelfs gevolgschade zijn...angel1978 schreef:Een kapotte lader heeft geen enkele relatie met een defect in de laptop.
Maar los daarvan, we zijn het nu eens dat bol.com de verkoper is. Mooi, hebben we een mini stapje gezet.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ik heb nog steeds geen antwoord gehad.
Heeft bol.com de afhandeling gedaan of ging TS toch rechtstreeks naar de verkoper ( medion ).
Heeft bol.com de afhandeling gedaan of ging TS toch rechtstreeks naar de verkoper ( medion ).
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Jouw vraag: Wat zei bol.com?FG6 schreef:De reparatie duurde ook in dit geval te lang waardoor ze gewoon een nieuwe hebben opgestuurd. Wat heeft dit eigenlijk met deze zaak te maken?angel1978 schreef:
Wat zei bol.com toen je klaagde over deze traagheid?
Zijn antwoord: ZE hebben een nieuwe gestuurd.
Ze = bol.com...Moeilijk? Neen!
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Gisteren een mail gehad van een specialist Klantbeleving hoe laat ze me vandaag in de ochtend konden bellen voor een persoonlijk gesprek. Dit is helaas niet gebeurt want er kwam wat tussen zeiden ze, daarom zouden ze me later vandaag bellen.FG6 schreef:Helaas nog niet gebeld maar ik ben allang blij dat bol.com dit heeft opgepakt.
Het is nu bijna half 6, en heb er een hard hoofd in...
Van Medion heb ik een mail gekregen, het lijkt er niet op dat ze gaan antwoorden op de vraag waar mijn laptop nu is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Nou weer een goede beurt van Bol.com
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ondertussen ben ik gebeld, en wat een rit...
Degene wie ik aan de telefoon had (kwam professioneel en aardig over) heeft een creditering/terugboeking van 949 euro toegekend, dus het volle bedrag. Want bol.com zou dat namelijk ook zo doen. Het bedrag zou binnen 5 werkdagen op mijn rekening staan en ik zou binnen enkele ogenblikken een bevestigingsmail krijgen.
Helaas kwam de bevestigingsmail niet, en ging de telefoon weer. Er is excuus aangeboden want het was een fout, ze mogen geen 949 euro sturen en degene aan de telefoon vond het heel erg dat het opeens niet mogelijk is. Ze boden me de originele creditering van 475 euro en een cadeaubon van 100 euro aan maar daarmee ben ik niet akkoord gegaan. Het persoon aan de telefoon (bol) gaat maandag in overleg met Medion of ze me zoals afgesproken toch een vervangende laptop aan kunnen bieden.
Degene wie ik aan de telefoon had (kwam professioneel en aardig over) heeft een creditering/terugboeking van 949 euro toegekend, dus het volle bedrag. Want bol.com zou dat namelijk ook zo doen. Het bedrag zou binnen 5 werkdagen op mijn rekening staan en ik zou binnen enkele ogenblikken een bevestigingsmail krijgen.
Helaas kwam de bevestigingsmail niet, en ging de telefoon weer. Er is excuus aangeboden want het was een fout, ze mogen geen 949 euro sturen en degene aan de telefoon vond het heel erg dat het opeens niet mogelijk is. Ze boden me de originele creditering van 475 euro en een cadeaubon van 100 euro aan maar daarmee ben ik niet akkoord gegaan. Het persoon aan de telefoon (bol) gaat maandag in overleg met Medion of ze me zoals afgesproken toch een vervangende laptop aan kunnen bieden.
Laatst gewijzigd door FG6 op 11 mar 2016 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
"Want Bol zou dat ook zo doen"? Door wie bent u dan gebeld? Dat zou toch Bol zijn?
"Het persoon gaat in overleg met Medion. ". Van welk bedrijf was het persoon dan?
"Het persoon gaat in overleg met Medion. ". Van welk bedrijf was het persoon dan?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Van bol ja, ze zei dat ze een volledige creditering zou doen omdat ze dat bij bol altijd zo doen in dit geval.tijger1 schreef:"Want Bol zou dat ook zo doen"? Door wie bent u dan gebeld? Dat zou toch Bol zijn?
"Het persoon gaat in overleg met Medion. ". Van welk bedrijf was het persoon dan?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ik vraag dit puur omdat ik het interessant vind maar waar baseren de juristen zich op als ze claimen dat de verantwoordelijkheid bij Bol.com ligt?
https://www.bol.com/nl/m/service/kopenb ... index.html Op die pagina stellen zij (Bol) duidelijk dat ze puur een bemiddelde rol hebben, dat zij waarschijnlijk enkel een % verdiend hebben aan de verkoop kan toch niet inhouden dat zij evt het hele bedrag moeten terugbetalen?
https://www.bol.com/nl/m/service/kopenb ... index.html Op die pagina stellen zij (Bol) duidelijk dat ze puur een bemiddelde rol hebben, dat zij waarschijnlijk enkel een % verdiend hebben aan de verkoop kan toch niet inhouden dat zij evt het hele bedrag moeten terugbetalen?
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Medion heeft ondertussen aangegeven dat mijn laptop is uitgeboekt en niet meer te achterhalen is. Medion heeft het product zich namelijk weer toegeëigend, waarvoor ik de creditering van de dagwaarde heb gekregen.
... Dit gaat lekker zo, ik heb nadrukkelijk aangegeven dat ik niet akkoord ging met de creditering en ik heb dan ook helemaal geen creditering van de dagwaarde ontvangen terwijl hun zeggen van wel.
... Dit gaat lekker zo, ik heb nadrukkelijk aangegeven dat ik niet akkoord ging met de creditering en ik heb dan ook helemaal geen creditering van de dagwaarde ontvangen terwijl hun zeggen van wel.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Al de juristen zeggen het, aan de hand van het telefoontje werd overigens duidelijk dat bol 949 euro kon crediteren omdat de betaling via bol is gegaan.aerox schreef:Ik vraag dit puur omdat ik het interessant vind maar waar baseren de juristen zich op als ze claimen dat de verantwoordelijkheid bij Bol.com ligt?
https://www.bol.com/nl/m/service/kopenb ... index.html Op die pagina stellen zij (Bol) duidelijk dat ze puur een bemiddelde rol hebben, dat zij waarschijnlijk enkel een % verdiend hebben aan de verkoop kan toch niet inhouden dat zij evt het hele bedrag moeten terugbetalen?