LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Dus eigenlijk weet je niet waar die juristen zich op baseren? Stelden zij zich voor als jurist of kreeg je gewoon iemand aan de telefoon/chat die werkte voor een consumentenorganisatie. Ik weet uit mijn eigen omgeving dat mensen die daar de telefoon opnemen vaak nog studenten zijn en hun advies meer dan eens onjuist is. Als je je 'gelijk' kan onderbouwen met wetteksten staat dat ook een stuk sterker tegenover Bol/Medion.
Nogmaals, ik probeer je geen hak te zetten ofzo, kan me goed voorstellen dat het een vervelende situatie is.
Nogmaals, ik probeer je geen hak te zetten ofzo, kan me goed voorstellen dat het een vervelende situatie is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Er waren 2 echte juristen (van aparte bedrijven/organisaties) en inderdaad een student die overigens wel overleg had gehad met een echte jurist. Er werd door één van de echte juristen aangehaald dat bol de betaling heeft ontvangen en dat bol dus de contractpartij is die deze dingen op moet lossen (de andere zeiden ook dat bol dit op moet lossen). Daarnaast heb ik de laptop gewoon op de site van bol gekocht, tevens heb ik ook een factuur van bol. Ook heb ik mij laten vertellen dat het heel vaak voorkomt dat bedrijven dingen zetten in hun overeenkomst terwijl deze helemaal niet rechtsgeldig/wettelijk zijn.aerox schreef:Dus eigenlijk weet je niet waar die juristen zich op baseren? Stelden zij zich voor als jurist of kreeg je gewoon iemand aan de telefoon/chat die werkte voor een consumentenorganisatie. Ik weet uit mijn eigen omgeving dat mensen die daar de telefoon opnemen vaak nog studenten zijn en hun advies meer dan eens onjuist is. Als je je 'gelijk' kan onderbouwen met wetteksten staat dat ook een stuk sterker tegenover Bol/Medion.
Nogmaals, ik probeer je geen hak te zetten ofzo, kan me goed voorstellen dat het een vervelende situatie is.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ten eerste hebt u geen factuur van Bol en ten tweede mag iedereen zich jurist noemen. Dus hun uitspraken hebben geen waarde,
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Bol heeft woensdag aangegeven dat Medion uiterlijk vandaag contact met mij op zou zoeken om te kijken of ze toch een vervangende laptop aan konden bieden. Dit is helaas niet gebeurd. Ik denk er nu gewoon aan om de hele aankoop gewoon zelf te ontbinden.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
FG6 schreef:Er waren 2 echte juristen (van aparte bedrijven/organisaties) en inderdaad een student die overigens wel overleg had gehad met een echte jurist. Er werd door één van de echte juristen aangehaald dat bol de betaling heeft ontvangen en dat bol dus de contractpartij is die deze dingen op moet lossen (de andere zeiden ook dat bol dit op moet lossen). Daarnaast heb ik de laptop gewoon op de site van bol gekocht, tevens heb ik ook een factuur van bol. Ook heb ik mij laten vertellen dat het heel vaak voorkomt dat bedrijven dingen zetten in hun overeenkomst terwijl deze helemaal niet rechtsgeldig/wettelijk zijn.aerox schreef:Dus eigenlijk weet je niet waar die juristen zich op baseren? Stelden zij zich voor als jurist of kreeg je gewoon iemand aan de telefoon/chat die werkte voor een consumentenorganisatie. Ik weet uit mijn eigen omgeving dat mensen die daar de telefoon opnemen vaak nog studenten zijn en hun advies meer dan eens onjuist is. Als je je 'gelijk' kan onderbouwen met wetteksten staat dat ook een stuk sterker tegenover Bol/Medion.
Nogmaals, ik probeer je geen hak te zetten ofzo, kan me goed voorstellen dat het een vervelende situatie is.
Wat een boelshit!!
Dus als Bol de betaling heeft ontvangen dan zijn zei de contractpartij?
Nou dan zijn dus alle PSP providers nu in eens de contractpartij? Daar gaat de betaling naartoe en niet naar de webwinkel!
Gaan we met zijn alle een webwinkel beginnen PSP regelen en hoeven geen garantie afhandelingen te doen, dat moet ja de PSP doen.
Dus ga een jurist bezoeken die verstand van zaken heeft en niet de buurman!
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ontbinden? Met welk argument?FG6 schreef:Bol heeft woensdag aangegeven dat Medion uiterlijk vandaag contact met mij op zou zoeken om te kijken of ze toch een vervangende laptop aan konden bieden. Dit is helaas niet gebeurd. Ik denk er nu gewoon aan om de hele aankoop gewoon zelf te ontbinden.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ontbinding van de koopovereenkomstJulie4444 schreef:Ontbinden? Met welk argument?FG6 schreef:Bol heeft woensdag aangegeven dat Medion uiterlijk vandaag contact met mij op zou zoeken om te kijken of ze toch een vervangende laptop aan konden bieden. Dit is helaas niet gebeurd. Ik denk er nu gewoon aan om de hele aankoop gewoon zelf te ontbinden.
Ontbinding van een koopovereenkomst verwijst naar het ongedaan maken van de wederzijdse verplichtingen van de verkoper en koper (artikel 6:265 Burgerlijk Wetboek). Dit houdt in dat u het product aan de verkoper teruggeeft en de verkoper aan u de door u betaalde koopsom terugbetaalt. Soms zal een verkoper u een tegoedbon in plaatst van de door u betaalde koopsom aanbieden. Dit hoeft u niet te accepteren, want u hebt het recht om te eisen dat de door u betaalde koopprijs aan u wordt teruggeven.
Belangrijk is, om u te realiseren dat wanneer het product ondeugdelijk is, u niet zomaar direct de koopovereenkomst kunt ontbinden. U zult de verkoper eerst de mogelijkheid moeten bieden om het ontbrekende product te leveren of het ondeugdelijke product te repareren of te vervangen.
De gevallen waarin u de koopovereenkomst kunt ontbinden zijn:
– als de verkoper weigert om het ondeugdelijke product te laten repareren of te vervangen dan wel het ontbrekende product te leveren;
– als de verkoper niet binnen een redelijke termijn de ondeugdelijkheid van het probleem oplost;
– als het product niet gerepareerd of vervangen kan worden omdat een onderdeel of het product niet meer geleverd wordt;
– als de ondeugdelijkheid ernstig van aard is; of
– als u het ondeugdelijke product een paar keer heeft laten repareren en het product nog steeds niet werkt.
Er is duidelijk sprake van deze twee punten.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Maar u zult om te beginnen moeten BEWIJZEN dat het product ondeugdelijk is. Dan pas zijn de volgende regels van toepassing.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Dit.tijger1 schreef:Maar u zult om te beginnen moeten BEWIJZEN dat het product ondeugdelijk is. Dan pas zijn de volgende regels van toepassing.
Je garantietermijn is al verlopen en je zal moeten aantonen dat het product ondeugdelijk was op moment van aankoop.
Daar wens ik je veel succes mee, want dat lijkt me redelijk onmogelijk.
Bol/Medion is helemaal niet verplicht het volledige aankoopbedrag terug te geven, zeker niet na meer dan 2 jaar probleemloos gebruik.
Ik snap echt niet waarom je hierover doorzevert.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Medion heeft het apparaat zelf onderzocht en ze hebben gezegd dat het product onder garantie viel, dus hebben ze zelf toegegeven dat het product ondeugdelijk was. Overigens heeft Medion -zonder mijn toestemming- zich mijn laptop toegeëigend en deze valt volgens hen niet meer te achterhalen. Ik kan dus niks meer aantonen en dat is niet mijn fout want ik heb direct na de creditatiebepaling gezegd dat ik niet akkoord ging.Julie4444 schreef:Dit.tijger1 schreef:Maar u zult om te beginnen moeten BEWIJZEN dat het product ondeugdelijk is. Dan pas zijn de volgende regels van toepassing.
Je garantietermijn is al verlopen en je zal moeten aantonen dat het product ondeugdelijk was op moment van aankoop.
Daar wens ik je veel succes mee, want dat lijkt me redelijk onmogelijk.
Bol/Medion is helemaal niet verplicht het volledige aankoopbedrag terug te geven, zeker niet na meer dan 2 jaar probleemloos gebruik.
Ik snap echt niet waarom je hierover doorzevert.
Daarnaast heeft Bol gezegd dat als er geen reparatie of vervanging mogelijk is dat ze altijd het volledige bedrag teruggeven.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Omdat iets wellicht onder garantie valt, maakt niet dat het product ondeugdelijk is of was.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
En hoe toon ik nu dan aan dat het een ondeugdelijk product is/was?tijger1 schreef:Omdat iets wellicht onder garantie valt, maakt niet dat het product ondeugdelijk is of was.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Dat kunt u dus niet en dat was het ook niet.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ja, bij nieuwe producten.FG6 schreef:Daarnaast heeft Bol gezegd dat als er geen reparatie of vervanging mogelijk is dat ze altijd het volledige bedrag teruggeven.
De laptop was niet ondeugdelijk en als je niet kan aantonen dat hij dit wel was heb je geen poot om op te staan. Maar dit wist je als het goed is al lang door de reacties hier. Absoluut kansloos dat je het hele aankoopbedrag probeert terug te krijgen.
Het aanbod van Medion was gewoon prima.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Kansloos? Dat gaan we zien.Julie4444 schreef:Ja, bij nieuwe producten.FG6 schreef:Daarnaast heeft Bol gezegd dat als er geen reparatie of vervanging mogelijk is dat ze altijd het volledige bedrag teruggeven.
De laptop was niet ondeugdelijk en als je niet kan aantonen dat hij dit wel was heb je geen poot om op te staan. Maar dit wist je als het goed is al lang door de reacties hier. Absoluut kansloos dat je het hele aankoopbedrag probeert terug te krijgen.
Het aanbod van Medion was gewoon prima.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Er is geen enkele wettelijke verplichting voor hen om je het geld te geven.
Wat ben je van plan, een rechter hiermee lastigvallen?
[Offtopic bijdragen verwijderd door Moderatie]
Wat ben je van plan, een rechter hiermee lastigvallen?
[Offtopic bijdragen verwijderd door Moderatie]
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Of we horen er niks meer van of TS gaat doen alsof hij gelijk heeft gekregen van een rechter oid. En bewijs mag je dan opvragen bij TS na het afsluiten van een weddenschap.
Hmmm, dat hebben we vaker gezien...
Hmmm, dat hebben we vaker gezien...
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Ik denk dat je niet zo goed bent in lezen, Medion heeft mijn laptop achterover gedrukt. Ik neem aan dat het volgens jou weer wel wettelijk is omdat zonder toestemming van de koper het apparaat met harde schijf uitelkaar te halen om vervolgens de onderdelen te verkopen? Daarnaast zeg je dat ze geen wettelijke verplichtingen hebben om mij geld te geven, ben je wel goed in je hoofd? Ze hebben mijn laptop verdonkeremaand, jij zegt nu dat de fabriek tijdens een garantieafhandeling de producten in mag nemen zonder iets te repareren, te vervangen of te betalen.Julie4444 schreef:Er is geen enkele wettelijke verplichting voor hen om je het geld te geven.
Wat ben je van plan, een rechter hiermee lastigvallen?
Heb je verder geen hobbies ofzo?
[Offtopic bijdragen verwijderd door Moderatie]
Laatst gewijzigd door FG6 op 20 mar 2016 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Als ik het persoon ben dat jij denkt dat ik ben, dan was ik na alle achterlijke -inmiddels verwijderde- reacties weken geleden al gestopt met reageren.gemist schreef:Of we horen er niks meer van of TS gaat doen alsof hij gelijk heeft gekregen van een rechter oid. En bewijs mag je dan opvragen bij TS na het afsluiten van een weddenschap.
Hmmm, dat hebben we vaker gezien...
Re: Schandalige garantie afhandeling BOL.COM
Medion heeft uw laptop niet achterover gedrukt of verdonkeremaand, maar hij viel niet te repareren en aan u is een compensatie geboden.
En wie zegt dat zij de onderdelen gaan verkopen? Veronderstellingen.
En wie zegt dat zij de onderdelen gaan verkopen? Veronderstellingen.