LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoenen besteld chinese site maninjau.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ronald.van-berk
Contacteer:

Schoenen besteld chinese site maninjau.nl

Ongelezen bericht door ronald.van-berk »

Beste kassaleden,

Ik heb een maand terug schoenen besteld op maninjau.nl en kwam al snel tot mijn verbazing dat het geld naar een chinese rekening gestort was, nu was ik bang mijn geld kwijt te zijn.
In tegenstelling tot dat heb ik een paar schoenen toegestuurd gekregen. Maar niet degene die ik besteld heb.

Contact gezocht met de verkoper voordat ik een geld terug service kan starten via mijn creditcard van ing .

Maar nu bied de verkoper mij aan om 10 procent te storten omdat terugsturen 2 weken zou duren en 40 euro verzendkosten met zich mee zou brengen.

De schoenen hebben trouwens 78 euro gekost en 39 euro inklaringskosten .

In verband dat ik liever een heel bedrag terug heb van bijv de ing geld terug service. Weet ik nu niet wat ik hierop moet antwoorden. Ing geld terug service kijkt namelijk of je contact zoekt met de verkoper maar die gaat nooit 100 procent terug storten dat weet ik nu al.

Ik hoop dat iemand hier een goede tip heeft,

Alvast bedankt

Ronald van berk

sjohie

Re: Schoenen besteld chinese site maninjau.nl

Ongelezen bericht door sjohie »

Buitenlandse webshop betekent buitenlandse regels, en geen van de voordelen die je als consument onder de Nederlandse wetgeving hebt. Dus dit is een gevecht waar je weinig medestanders bij hebt, ik bedoel een voorbeeldbrief van consuwijzer zal bij een Nederlandse webshop nog wel eens wat kunnen helpen, maar niet bij een Chinese. Dan is je geluk dat je met Creditcard hebt betaald, daar zou ik dus meteen een betwiste transactie indienen, en hen het verder laten regelen. Alles wat jij schrijft is volgens die geld terug service (marketing naampje van de ING voor wat de rest van de wereld een betwiste transactie noemt) reden om hen in te schakelen lees ik op hun site. Contact met de verkoper vlot niet, dus daar zou ik geen energie meer in steken.

PS, twijfelde je niet toen je op hun site onder over ons dingen las als "Liefde een merk, maar zorgen te maken over de prijs? " of "Alleen kan Goedkope Nike Air Max Winkel geeft je de onverslaanbare lage prijs, en hoogwaardige producten."? Of het feit dat je alleen vooruit kan betalen, ze geen iDeal accepteren zoals zo ongeveer elke Nederlandse webshop, en er geen enkel (webshop) keurmerk te bekennen is?

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo Ronald, precies hetzelfde ervaren pas geleden. Ook bij een zogenaamde Nederlandse webshop. Eindeloze en hilarische discussie gehad met een 'servicemedewerker' van de webshop die in niks eindigde. Mijn advies is om duidelijk per mail aan te geven dat je de webshop in de gelegenheid stelt om binnen een periode van 7 dagen al hun fouten te herstellen (opsturen correcte item, een DHL label sturen zodat u het verkeerde artikel op kosten van de webshop terug kunt sturen, terugstorten van kosten wisselkoersen, terugstorten inklaringskosten, zonder inklaringskosten sturen van juiste product).
In die mail aan de webshop aankondigen wat u naar de creditcard maatschappij gaan ondernemen als er niet een oplossing komt.

Die oplossing komt er gegarandeerd nooit maar die mail kunt u dan gebruiken om een betwiste transactie bij uw creditcard maatschappij hard te maken. Ik heb na de betwiste transactie mijn geld van de CC maatschappij terug gekregen en nooit meer iets uit Hong Kong gehoord.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

ronald.van-berk schreef:Beste kassaleden,

Ik heb een maand terug schoenen besteld op maninjau.nl en kwam al snel tot mijn verbazing dat het geld naar een chinese rekening gestort was, nu was ik bang mijn geld kwijt te zijn.
In tegenstelling tot dat heb ik een paar schoenen toegestuurd gekregen. Maar niet degene die ik besteld heb.

Contact gezocht met de verkoper voordat ik een geld terug service kan starten via mijn creditcard van ing .

Maar nu bied de verkoper mij aan om 10 procent te storten omdat terugsturen 2 weken zou duren en 40 euro verzendkosten met zich mee zou brengen.

De schoenen hebben trouwens 78 euro gekost en 39 euro inklaringskosten .

In verband dat ik liever een heel bedrag terug heb van bijv de ing geld terug service. Weet ik nu niet wat ik hierop moet antwoorden. Ing geld terug service kijkt namelijk of je contact zoekt met de verkoper maar die gaat nooit 100 procent terug storten dat weet ik nu al.

Ik hoop dat iemand hier een goede tip heeft,

Alvast bedankt

Ronald van berk
Beste Ronald, volgens mij heb je je bericht op het verkeerde forum geplaatst, dit is Radar-forum en geen Kassa.

Verder, maar dat moet je zelf weten, koop je schoenen in een stenen winkel, immers niets is zo moeilijk als schoenen kopen op afstand, zonder ze in je handen te hebben, de kwaliteit te beoordelen en ze vooral eens aan te doen.

Het laatste wat ik zou doen is schoenen kopen via internet, op een website welke aan vele kanten vragen oproept.
Dan vrolijk ING de zaak laten oplossen is natuurlijk wel makkelijk, maar mijns inziens niet de juiste. De kosten welke ING hiervoor moet maken, betalen wij als consument toch mooi weer allemaal zelf.
Ik denk, neem je verlies, en ga voor zo iets belangrijks als schoenen naar een Nederlandse stenen winkel.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Je kan prima bij een webwinkel schoenen kopen, dat hoeft niet in een stenen winkel zolang het maar een normaal bedrijf is (al kan je beter schoenen bij een lokale ondernemer kopen - al dan niet online - die daardoor zijn gezin kan onderhouden, i.p.v. dat je de CEO van Zalando in de gelegenheid stelt om een extra vakantiehuis te kopen).

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Mijn vrouw besteld ook wel eens schoenen via internet. Via Nederlandse webshops weliswaar, waar ook de Nederlandse wetgeving op van toepassing is. Dan kan je schoenen net zoals in een stenen winkel gewoon aan je voeten knopen en proberen, bevallen ze je niet, stuur je ze weer terug en ontvang je je geld terug. Geen moeilijk gedoe met hoge retourkosten, inklaringskosten of wat dan ook.

Mucha

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ronald.van-berk
Contacteer:

Ten eerste mijn exuses om dit kassa te noemen ipv radar

Mijn verlies nemen doe ik zeker niet. Ben namelijk ook een consument die ervoor betaald . En via een webshop schoenen bestellen gaat prima .

En ja ik heb de spelfouten over het hoofd gezien. Ik heb al zovaak iets in het buitenland besteld en het is altijd goed gegaan en wist ik trouwens pas na mijn betaling dat het om een buitelandse website ging ik werd misleid door .nl . En doordat ik verliefd was op de schoenen. Qua prijs dacht ik joh ik nl kost een paar nikes ook 80 euro verder ben ik niet zon nike expert.

Ik ga voor nu in iedergeval doen wat klaas jan heeft gezegd .
In iedergeval erg bedankt voor de reacties en tips

Ik hou jullie hier op de hoogte ,

Met vriendelijke groet,

Ronald van berk

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

ronald.van-berk schreef: in nl kost een paar nikes ook 80 euro verder ben ik niet zo'n Nike expert
En dan maar hopen dat het een echte Nike is. Wij nemen ook wel eens wat mee uit bv Thailand: Lacoste Shirts, merk ondergoed, All Star schoenen.

Prachtig koopwaar en ongelofelijk goedkoop :D

Maar lachen altijd pas echt als we weer voorbij de douane zijn, zou zo maar een beetje nep kunnen zijn voor 15 á 25 procent van de prijs hier :D

Klaas Jan

@BL2, u mist het punt hier. De vraagsteller bestelde in een Nederlandse webshop, dacht hij. Dat is mij ook overkomen. Hij en ik gingen niet voor een goedkoop, misschien nep Chinees artikel. Dat de bestelde artikelen uit China zouden komen stond nergens vermeld. We hadden misschien beter op moeten letten maar van uw suggestieve opmerking is hier geen sprake.

absent

Ongelezen bericht door absent »

Klaas Jan schreef:@BL2, u mist het punt hier. De vraagsteller bestelde in een Nederlandse webshop, dacht hij. Dat is mij ook overkomen. Hij en ik gingen niet voor een goedkoop, misschien nep Chinees artikel. Dat de bestelde artikelen uit China zouden komen stond nergens vermeld. We hadden misschien beter op moeten letten maar van uw suggestieve opmerking is hier geen sprake.
Nee, BL2 mist het punt helemaal niet. Jullie denken blijkbaar dat het Nederlands recht ook van toepassing is bij aankopen via een Chinese nepshop. En daar kom je van een koude kermis thuis. Chinese nepshop zijn niet onder de indruk van dreigmails, ze lezen ze gewoon niet. Geld is allang weg, creditcard maatschappij heeft in China totaal geen rechten of inspraak.

ronald.van-berk
Contacteer:

volgens mij snapt iedereen hier wel dat de chinese nebshop niet onder de indruk is van dreigmails
maar dat keurt nog niet goed wat hun doen, blijft dom als je daar besteld ookal ben ik daar schuldig aan .
dus nu zit ik met het probleem dat ik niet heb wat ik besteld heb en ik daar weinig aan kan doen.
En via de creditcard maatschappijen voor mij ING - mastercard kan ik gebruik maken van de geldterugservice.
Maar was mijn vraag hoe ik nu het beste kan comminuceren met de Chinese nepshop om voor mijzelf zo positief mogelijk te eindigen .

Dus ga ik nu opvolgen wat klaasjan mij verteld heb. Ik twijfelde daar nog over omdat ik dacht dat ING mij gaat vragen waarom ik niet met de 10% voorstel in ben gegaan. ik ben te naief. maar uiteindelijk is het wel wat ik zou willen en buiten om dat het over een chinese nepshop gaat is het in het algemeen niet mijn fout geweest om de verkeerde schoenen te sturen als je dat als 'webshop' aanbiedt.

ik krijg wel altijd snel antwoord hoewel ik niet weet of dat na deze mail ook zo zou zijn.
misschien blijft het email verkeer wel heen en weer gaan met nee en ja verhalen.
waar moet ik stoppen vraag je je dan af .

ik wacht het af .
morgen meer nieuws

Ronald van Berk

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je schoenen of kleding elders koopt?
Mijn veiligheid schoenen hebben alleen al in EEN Europa 6 verschillende maten op doos staan!
Mijn 42 is elders.....
Kleding zelfde, C&A doet er meestal internationaal label in dus naast totaal ander product is de kans op verkeerde maat erg groot.

Verder kan ik me herinneren dat bij Italiaanse winkels de schoenen te smal of te lang waren dus niet voor mijn lompe brede poten!
Alleen sandalen kon ik daar nemen omdat mijn Van Bommel kapot waren gegaan helaas.

absent

Als die Chinezen niet of nauwelijks reageren op klacht via mail...dan kun je helaas beter je verlies nemen. Dat je je toch druk maakt over de klacht begrijpen we echt allemaal. Maar dat boeit die nepshop totaal niet. En dan is het gewoon zonde van je nachtrust je er toch druk over te maken.

ronald.van-berk
Contacteer:

Honourable seller,

The proposal that you have in mind does not match mine.
The fact that you sent the wrong product is not my fault.

I give you at least 7 days to fix your mistakes.

Which means:
- Send the correct product without clearance fee
- A dhl label on the stores cost to make it possible to send the wrong product back with no costs for the buyer.

I'm considering switching to the credit card company if there is no solution.

trust to have sufficient informed,

Regards

Ronald van Berk

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit is mijn mail

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

ronald.van-berk schreef:Honourable seller,
.....
Dit is mijn mail
Nou! Je hebt hem laten zien hoe de zaken erbij staan. Hij zal vast bevend in een hoekje zitten van angst. :mrgreen: :twisted:

ronald.van-berk
Contacteer:

newmikey schreef:
ronald.van-berk schreef:Honourable seller,
.....
Dit is mijn mail
Nou! Je hebt hem laten zien hoe de zaken erbij staan. Hij zal vast bevend in een hoekje zitten van angst. :mrgreen: :twisted:

ik heb het hem in iedergeval medegedeeld verder moet die maar kijken :lol:

absent

Je schreef "at least" ... Dat vertaalt nu naar de situatie waarbij je de eerwaarde verkoper minstens 7 dagen de tijd geeft. Met "within" zou je em uiterlijk of maximaal die tijd geven. Mocht de Chinees over 7 jaar reageren, dan heeft-ie aan je wens voldaan....
Let it Rot, je kunt je energie beter voor iets leuks gebruiken...

Klaas Jan

absent schreef:
Klaas Jan schreef:@BL2, u mist het punt hier. De vraagsteller bestelde in een Nederlandse webshop, dacht hij. Dat is mij ook overkomen. Hij en ik gingen niet voor een goedkoop, misschien nep Chinees artikel. Dat de bestelde artikelen uit China zouden komen stond nergens vermeld. We hadden misschien beter op moeten letten maar van uw suggestieve opmerking is hier geen sprake.
Nee, BL2 mist het punt helemaal niet. Jullie denken blijkbaar dat het Nederlands recht ook van toepassing is bij aankopen via een Chinese nepshop. En daar kom je van een koude kermis thuis. Chinese nepshop zijn niet onder de indruk van dreigmails, ze lezen ze gewoon niet. Geld is allang weg, creditcard maatschappij heeft in China totaal geen rechten of inspraak.
En u mist het punt ook. Beiden geen intentie om iets in China te bestellen. En je geld terugkrijgen van een CC maatschappij heeft helemaal niets te maken met het Nederlands Recht. Maar wel met transacties -waar ook ter wereld- waar het betalingsverkeer via de CC maatschappij niet goed loopt. Zoals ik al zei, ik heb mijn geld zonder problemen van de CC maatschappij teruggekregen en deze handelt het nu verder af met de webshop. Hoezo het erbij laten? Betwisten (https://www.icscards.nl/ics/info/betwisting) bij de CC maatschappij dus die absoluut zeker het geld terug zal storten!

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

I'm considering switching to the credit card company if there is no solution.
Van creditcard veranderen of wat moet die Chinees uit deze zin halen ?

Gesloten