LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schoenen besteld via webwinkel bovendiepen.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ClaraJS

Schoenen besteld via webwinkel bovendiepen.nl

Ongelezen bericht door ClaraJS »

Ik heb schoenen besteld via de website "bovendiepen.nl". Je komt dan op een website terecht van "Beschoenen". Ik heb de schoenen betaald via mastercard, maar de schoenen zijn nooit aangekomen. Ik kan geen contactgegevens vinden op de website. Kan iemand mij helpen?

Groet, Clara
Laatst gewijzigd door Radar op 06 apr 2017 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.

NeoDutchio

Re: Schoenen besteld via webwinkel bovendiepen.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Heb geduld. Waarschijnlijk zult u binnenkort wel iets ontvangen. Dit kan zijn een verkeerd artikel, een leuke brief van de douane ivm in beslagname namaak goederen, of een leuke rekening met invoerkosten en btw.

Maar, voordat u besteld op deze site, had u geen vraagtekens? Bovendiepen is een wijk in Tynaarlo, geen schoenenwinkel. En inderdaad, totaal geen gegevens te vinden op de site. Kortingen die ook geen vraagtekens geven bij u? Een website uit 2016. Enz, enz.

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo. Dit is een Chinese webshop waar al tig vragen over gesteld zijn. Toch blijf ik het altijd knap vinden dat mensen deze sites gevonden krijgen. Mij lukt het namelijk niet.

U kunt het beste er van uit gaan dat u uw geld kwijt bent, dan kan het alleen nog maar meevallen. En een tip voor als u weer schoenen nodig heeft, er zijn zat Nederlandse webshops, maar ook winkelstraten in Nederland waar u de schoenen kunt zien en passen. Misschien ietjes duurder, maar dan weet u wel zeker dat u iets ontvangt.

Klaas Jan

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hall Clara, er zijn veel meer van dit soort sites waarbij NL domeinnamen 'gebruikt' worden om spullen vanuit het oosten te slijten. Niet verstandig om daar te kopen maar dat is nu mosterd na de maaltijd. Betalen met een CC kaart was een prima idee. Het is mogelijk om uw geld terug te krijgen indien u een betwiste betaling aanmeldt bij uw CC maatschappij. Hier staat een voorbeeld https://www.icscards.nl/ics/info/betwisting hoe dat werkt. Het komt er in het kort op neer dat u de leverancier 7 dagen de tijd geeft om alsnog te leveren waarbij u de correspondentie moet bewaren voor het dossier. Zelf heb ik, en ook anderen, het geld terug ontvangen van de CC maatschappij, inclusief de wisselkoersen etc.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

NeoDutchio schreef: Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is dat ook zo. Dit is een Chinese webshop waar al tig vragen over gesteld zijn. Toch blijf ik het altijd knap vinden dat mensen deze sites gevonden krijgen. Mij lukt het namelijk niet.
Dat heb ik nou ook. Al diverse keren geprobeerd (n.a.v. vergelijkbare vragen) om zo'n site te vinden maar ik zou echt niet weten wat voor zoektermen ik moet gebruiken om dit soort winkels te vinden. Als ik op iets met schoenen zoek krijg ik alleen de usual suspects als O'moda, Zalando e.d.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

GJvdZ schreef:Als ik op iets met schoenen zoek
Dan loop ik altijd de plaatselijke winkelstraat in, meestal is het resulataat, ik blij, winkelier stenen winkel ook blij.

En wie betaald uiteindelijk al die betwiste betalingen van Creditmaatschappijen ?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

ClaraJS schreef:Ik kan geen contactgegevens vinden op de website. Kan iemand mij helpen?
Ik ook niet. Hierover kun je klagen bij de Reclame Code Commissie. Het indien van een klacht is gratis. Het secretariaat zal de contactgegevens opzoeken, omdat ze die nodig hebben voor de procedure. De procedure bij de RCC is relatief snel.

Het taal gebruik is redelijk slecht. Ik heb het dan niet over een klein taalfoutje, maar hele zinnen die slecht leesbaar zijn.

NeoDutchio

alfatrion schreef:
ClaraJS schreef:Ik kan geen contactgegevens vinden op de website. Kan iemand mij helpen?
Ik ook niet. Hierover kun je klagen bij de Reclame Code Commissie. Het indien van een klacht is gratis. Het secretariaat zal de contactgegevens opzoeken, omdat ze die nodig hebben voor de procedure. De procedure bij de RCC is relatief snel.
Reclame Code Commissie gaat echt niet in China naar de gegevens zoeken hoor. En al zouden die te vinden zijn, ons Nederlandse recht is daar echt niet geldig.

alfatrion

Waar lees jij dit bedrijf in China zit?

NeoDutchio

alfatrion schreef:Waar lees jij dit bedrijf in China zit?
Website locatie is in Turkije met de server in Saudi Arabië, februari 2017 is de site aangepast en artikelen worden geleverd vanuit china. Er zijn nog 16 andere sites aan gekoppeld, zoals wittebloedcellen.nl, jbjuridischadvies.nl en pt-bodybuilding.nl.

Dit zijn verlopen Nederlandse websites die door malafide Chinese webshops opgekocht worden en via constructies online gehouden worden. Dit is al vaker uitgelegd hier, maar helaas gaan mensen pas kijken als het te laat is.

alfatrion

De informatie bij Whois geeft aan Rotterdam. Mijn punt is: je kan zelf heel veel moeite doen, of je kan gebruik maken van de Reclame Code Commissie. Nee heb je en Ja kun je krijgen.

Klaas Jan

BL2 schreef:
GJvdZ schreef:En wie betaald uiteindelijk al die betwiste betalingen van Creditmaatschappijen ?
Het bedrijf dat z'n verplichtingen niet nakomt. Dat bedrijf is klant is bij een CC maatschappij vanwege het laten regelen van het betalingsverkeer. En dat kost het bedrijf geld en schept verplichtingen.

Klaas Jan

alfatrion schreef:De informatie bij Whois geeft aan Rotterdam. Mijn punt is: je kan zelf heel veel moeite doen, of je kan gebruik maken van de Reclame Code Commissie. Nee heb je en Ja kun je krijgen.
Je kunt beter de CC maatschappij benaderen. Sneller en effectiever. Bedrijven die betalingsverkeer faciliteren voor dit soort ondernemingen trekken de stekker eruit bij klachten die duiden op fraude.

Gesloten