Regelmatig bestel ik via SRH munten waarbij ik wanneer ik het product krijg ook 1 of meerdere bonus zegels krijg. Deze plak ik in een boekje van SRH. Wanneer het boekje vol is ( 20 zegels a 50 punten) dan stuur ik dat op naar SRH. Vervolgens ontvang ik dan zoals in het boekje staat gratis een echte zilverbaar (1 ounce,999/1000 fijn). Dit deed ik dus ook onlangs. Wat schetst mijn verbazing ik kreeg slechts een zilverbaar van een ½ ounce. Hierop heb ik gelijk SRH gemaild met de mededeling dat er iets niet klopt. Dat ik dus ipv een zilverbaar van 1 ounce een zilverbaar van ½ ounce heb gekregen. Enige dagen erna kreeg ik volgend antwoord in een mail terug:
Wat de zilverbaartjes aangaat kan ik het niet veranderen. Sinds vorig
jaar april zijn de oude zilver- en goudbaartjes compleet uitverkocht.
Door de gigantische prijsstijging van goud en zilver moesten wij ons
systeem compleet veranderen om überhaupt nog iets met de bonuspunten te
kunnen doen.
Sinds vorig jaar hebben wij dus motief zilver- en goudbaartjes. Zilver van
een 1/2 ounce en goud van 1 gram. Ieder jaar komt een nieuw motief, waardoor
zo ook nog een eigen collectie opgebouwt kan worden.
Ik kan dus uw vordering niet nakomen maar hoop op uw begrip.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik,
Met vriendelijke groet,
Dit zomaar zonder deze verandering op de website of aan deelnemers te kennen te geven.
Mijn vraag kan dit zomaar? Ik heb immers een officieel door SRH verstrekt bonus program boekje ingeleverd waarop staat dat ik recht heb op 1 ounce. Welke rechten heb ik als consument
StormM schreef:
Mijn vraag kan dit zomaar? Ik heb immers een officieel door SRH verstrekt bonus program boekje ingeleverd waarop staat dat ik recht heb op 1 ounce. Welke rechten heb ik als consument
Het is een 'gift' en die zou je kunnen wijzigen.
Lees eens goed de voorwaarden door - daar zal zoiets staan als
'programma kan zonder aankondiging vervallen/gewijzigd worden' (in deze, of een omhaal aan woorden)
Als consument heb je (voor zover ik de wet begrijp) bij 'gratis' zaken het recht het te accepteren, of niet mee te doen... (ik wacht op aanvulling/correctie van juristen)