LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte en arrogante service WEHKAMP
Slechte en arrogante service WEHKAMP
Na 's avonds gewoon gebruikt te zijn en op tafel te zijn gelegd, doet het scherm van de 6 maanden oude laptop de volgende morgen helemaal niets meer. Hij geeft alleen een grijs scherm voorzien van strepen. Nadat wij contact hebben gehad met Wehkamp wordt de laptop opgehaald door een koerier. Na enkele dagen ontvangen wij een mail met daarin de oorzaak. Er is een stoot-druk of valschade aan de laptop ontstaan en dat valt niet onder de garantie. Dat dit nergens staat beschreven doet er volgens Wehkamp niet toe.
Ik heb daarop gebeld met de klantenservice die mij vertelden dat ik zou worden teruggebeld door hun klachtenlijn. De volgende dag werd ik inderdaad gebeld door een zeer arrogante dame die mij vertelde dat we onzorgvuldige met de laptop waren omgegaan en dat we nergens op hoefden te rekenen. De laptop kon onmogelijk vanzelf kapot zijn gegaan. Ik heb haar toen verteld, dat ik er niet van was gediend dat ze me vals beschuldigde en dat ze met een oplossing moest komen. Ze kwam toen met het idee om de laptop aan de verzekering op te geven. Ik heb haar toen gezegd dat ik dat niet wou, omdat dat voelde als erkenning dat er iets met de laptop was gebeurd waardoor zij gelijk kreeg. Maar er is helemaal niets met de laptop gebeurd. Hij is ’s avonds op tafel gelegd en daar ’s morgens weer weggepakt. Ze begreep niet waarom ik kwaad werd. Ik kon het toch bij de verzekering opgeven. Ze zei iets in de trant van: eigen schuld, dikke bult en verbrak vervolgens de verbinding…..een klachtenservice die de hoorn op de haak gooit. Lekker veilig in haar callcenter.
Ik heb daarop gebeld met de klantenservice die mij vertelden dat ik zou worden teruggebeld door hun klachtenlijn. De volgende dag werd ik inderdaad gebeld door een zeer arrogante dame die mij vertelde dat we onzorgvuldige met de laptop waren omgegaan en dat we nergens op hoefden te rekenen. De laptop kon onmogelijk vanzelf kapot zijn gegaan. Ik heb haar toen verteld, dat ik er niet van was gediend dat ze me vals beschuldigde en dat ze met een oplossing moest komen. Ze kwam toen met het idee om de laptop aan de verzekering op te geven. Ik heb haar toen gezegd dat ik dat niet wou, omdat dat voelde als erkenning dat er iets met de laptop was gebeurd waardoor zij gelijk kreeg. Maar er is helemaal niets met de laptop gebeurd. Hij is ’s avonds op tafel gelegd en daar ’s morgens weer weggepakt. Ze begreep niet waarom ik kwaad werd. Ik kon het toch bij de verzekering opgeven. Ze zei iets in de trant van: eigen schuld, dikke bult en verbrak vervolgens de verbinding…..een klachtenservice die de hoorn op de haak gooit. Lekker veilig in haar callcenter.
Re: Slechte en arrogante service WEHKAMP
Moet er ook nog even bij vertellen dat de reparatie even € 181,- kost en die moet ik uiteraard zelf betalen.
Als het binnen 6 maanden na aflevering was, dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat het gebrek niet al bij aflevering (verborgen) aanwezig was op grond van art. 7:18 lid 2 BW (bijv. Hof Arnhem-Leeuwaarden, 19 maart 2013, LJN BZ4794). Heeft het probleem zich voorgedaan na die 6 maanden, dan moet jij bewijzen dat het gebrek al bij aflevering aanwezig was als je aanspraak wilt maken op jouw rechten bij non-conformiteit ('wettelijke garantie'): artt. 7:21 (herstel, vervanging, aflevering van het ontbrekende) en 22 (ontbinding, prijsvermindering) BW. Als je ook contractuele garantie hebt, bijvoorbeeld fabrieksgarantie, dan is het na 6 maanden gemakkelijker om daar aanspraak op te maken.
Dat zegt op zich weinig. Die schade kan eerder zijn ontstaan.slepgeert schreef:Maar er is helemaal niets met de laptop gebeurd. Hij is ’s avonds op tafel gelegd en daar ’s morgens weer weggepakt.
heb je foto's opgevraagd? als er inderdaad sprake is van schade van buitenaf, dan dienen ze dat wel te bewijzen natuurlijk.slepgeert schreef:Na 's avonds gewoon gebruikt te zijn en op tafel te zijn gelegd, doet het scherm van de 6 maanden oude laptop de volgende morgen helemaal niets meer. Hij geeft alleen een grijs scherm voorzien van strepen. Nadat wij contact hebben gehad met Wehkamp wordt de laptop opgehaald door een koerier. Na enkele dagen ontvangen wij een mail met daarin de oorzaak. Er is een stoot-druk of valschade aan de laptop ontstaan en dat valt niet onder de garantie. Dat dit nergens staat beschreven doet er volgens Wehkamp niet toe.
Dat betekent heel simpel dat je grafische kaart goed tegenwerkt. Is meestal vrij eenvoudig dor jezelf te fixen. En ja, het is zeer logisch dat het euvel voorkomt nadat je de laptop hebt weggelegd. Het moederbord koelt af, de grafische kaart koelt af en dan: laat de "soldeer"laag los die tussen grafische kaart en moederbord zit. Rebaken en done. De fabrikant moet eigenlijk een compleet nieuw moederbord monteren/vervangen. Kost vaak meer dan de laptop waard is. Maar waarom je dan zo schandalig te woord wordt gestaan is mij een raadsel.slepgeert schreef:Na 's avonds gewoon gebruikt te zijn en op tafel te zijn gelegd, doet het scherm van de 6 maanden oude laptop de volgende morgen helemaal niets meer. Hij geeft alleen een grijs scherm voorzien van strepen. ...
Ben vanmorgen door een aardige man van customercare van Wehkamp gebeld die mij heeft aangeboden om het dossier zelf te gaan bekijken. Hij belde een uur later terug om mij te vertellen dat er een mail naar mij onderweg was met daarin een voorstel om de laptop door een computerbedrijf bij mij in de buurt te laten beoordelen. Mocht daaruit blijken dat er iets is gebeurd wat door toedoen van onszelf is gekomen, dan vergoed Wehkamp de helft van de reparatiekosten, maar mocht blijken dat wij niets verkeerd hebben gedaan, dan wordt het hele bedrag door Wehkamp vergoed.
Deze man weet wel hoe hij met klanten die een probleem hebben om moet gaan.
Wordt vervolgd.....
Deze man weet wel hoe hij met klanten die een probleem hebben om moet gaan.
Wordt vervolgd.....
Het vervolg.....
Wehkamp heeft mij de laptop ongerepareerd teruggestuurd.
Deze hebben wij bij een computerbedrijf in de buurt laten repareren.
Dit bedrijf kon geen breuk - of valschade aan de laptop ontdekken.
Ik heb de rekening naar Wehkamp gemaild en binnen een dag werd ik teruggebeld voor het rekeningnummer.
Twee dagen later stond het geld (100 %) op mijn bankrekening.
Hulde aan Herman Kok en Bart Ekelmans van het Wehkamp Webcareteam.
Dit zijn de de juiste mensen op de juiste plaats.
Groeten Geert Nijland
Wehkamp heeft mij de laptop ongerepareerd teruggestuurd.
Deze hebben wij bij een computerbedrijf in de buurt laten repareren.
Dit bedrijf kon geen breuk - of valschade aan de laptop ontdekken.
Ik heb de rekening naar Wehkamp gemaild en binnen een dag werd ik teruggebeld voor het rekeningnummer.
Twee dagen later stond het geld (100 %) op mijn bankrekening.
Hulde aan Herman Kok en Bart Ekelmans van het Wehkamp Webcareteam.
Dit zijn de de juiste mensen op de juiste plaats.
Groeten Geert Nijland
Blij te lezen dat het is opgelost, naar volle tevredenheid. Ook perfect dat je het vervolg hebt neergezet.
Ronduit belachelijk dat de eerste conclusie 100% fout was. En dat voor een reparatieservice. Schandelijk.
Ronduit belachelijk dat de eerste conclusie 100% fout was. En dat voor een reparatieservice. Schandelijk.