LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte ervaring met de WebShop van MediaMarkt
slechte ervaring met de WebShop van MediaMarkt
Ik heb 30 september 2012 4 artikelen bij de webshop van Mediamarkt besteld. Ik heb 1 pakket thuis ontvangen met 1 artikel. 2 dagen later lag er en briefje in de brievenbus waar op stond dat een pakket bij de buren geleverd was. In dat klein pakket trof ik 2 producten terwijl op de pakbon 3 artikels gemeld waren. De laptop, die ik betaald heb bevond zich niet in dat klein pakket.
Ik heb de laptop (bijna een maand later) tot vandaag niet ontvangen ondanks de vele contacten met MediaMarkt!!!
Ik heb de laptop (bijna een maand later) tot vandaag niet ontvangen ondanks de vele contacten met MediaMarkt!!!
Re: slechte ervaring met de WebShop van MediaMarkt
Ik adviseer je om ze schriftelijk "in gebreke" te stellen en ze een termijn van veertien dagen geven om alsnog te voldoen. Hierna zou ik een incassokosten in rekening brengen. Dit is 15% over de eerste 2500 met een minimum van 40 euro.
Eén troost, de echte winkel is niet veel beter. Veel heel jong personeel die het allemaal wel best vind zeg k uit eigen ervaring.
Het ligt niet aan de winkel, maar aan het personeel.sjoegel schreef:Eén troost, de echte winkel is niet veel beter. Veel heel jong personeel die het allemaal wel best vind zeg k uit eigen ervaring.
Als je iets wil kopen, dan maak eerst je huiswerk goed, en zoek op i8nternet , daar staat alles wat je nodig hebt aan informatie, dan hoef je de jonge gasten niet te vragen, want het antwoord klopt toch voor geen meter.
Een beetje kort door de bocht antwoord, waarmee je een hoop personeelsleden van dat soort winkels te kort doet.nevermind schreef:Het ligt niet aan de winkel, maar aan het personeel.sjoegel schreef:Eén troost, de echte winkel is niet veel beter. Veel heel jong personeel die het allemaal wel best vind zeg k uit eigen ervaring.
Als je iets wil kopen, dan maak eerst je huiswerk goed, en zoek op i8nternet , daar staat alles wat je nodig hebt aan informatie, dan hoef je de jonge gasten niet te vragen, want het antwoord klopt toch voor geen meter.
Helemaal mee eens, maar beter nog is het MM over te slaan.nevermind schreef:Het ligt niet aan de winkel, maar aan het personeel.sjoegel schreef:Eén troost, de echte winkel is niet veel beter. Veel heel jong personeel die het allemaal wel best vind zeg k uit eigen ervaring.
GJvdZ schreef:Een beetje kort door de bocht antwoord, waarmee je een hoop personeelsleden van dat soort winkels te kort doet.nevermind schreef:Het ligt niet aan de winkel, maar aan het personeel.sjoegel schreef:Eén troost, de echte winkel is niet veel beter. Veel heel jong personeel die het allemaal wel best vind zeg k uit eigen ervaring.
Als je iets wil kopen, dan maak eerst je huiswerk goed, en zoek op internet , daar staat alles wat je nodig hebt aan informatie, dan hoef je de jonge gasten niet te vragen, want het antwoord klopt toch voor geen meter.
Ik heb het niet over alle( een hoop ) personeelsleden, maar over de jonge gasten!
Omdat het personeel niet voldoet, hoef ik niet de winkel over te slaan, maar dit is iedereen zijn/haar eigen keuze.ciske schreef: Helemaal mee eens, maar beter nog is het MM over te slaan.
Niet alle jonge verkopers van alle winkels zijn slecht.
Mijn ervaringen met Mediamarkt zijn echter ook zeer slecht!
Ik heb het over de jonge verkopers van de MM, en niet over alle jonge verkopers.Nicky_The schreef:Niet alle jonge verkopers van alle winkels zijn slecht.
Over de MM heb ik persoonlijk geen slechte ervaringen.
Als het personeel iemand slecht of fout geïnformeerd heeft, is de winkel niet schuld, maar de verkoper.
De winkel is de een die de verkoper aangenomen heeft. De winkel werkt zijn personeel in en geeft instructies. De winkel behoord zijn personeel te begeleiden en in de gaten te houden.nevermind schreef:Ik heb het over de jonge verkopers van de MM, en niet over alle jonge verkopers.Nicky_The schreef:Niet alle jonge verkopers van alle winkels zijn slecht.
Over de MM heb ik persoonlijk geen slechte ervaringen.
Als het personeel iemand slecht of fout geïnformeerd heeft, is de winkel niet schuld, maar de verkoper.
Het is wel opvallend dat er zo veel landelijke klachten zijn over de MediaMarkt..
Veel winkels, dan is de kans groot, dat er ook meer klachten zijn, als bij een enkele winkel.Nicky_The schreef: Het is wel opvallend dat er zo veel landelijke klachten zijn over de MediaMarkt..
Tevens als veel mensen kopen bij de MM, maar toch slecht te spreken zijn.
Tevens zijn er veel klachten ongegrond, lees maar op de fora overal, waar mensen van oplichters enz. praten/schrijven, en vaak, zelf de schuld hebben.
Mij maakt het niet uit waar ik koop, maar op een webshop zeker niet.
Nou als je een laptop koopt, de verkeerde mee krijgt, terug moet voor de goede, vervolgens binnen 6 maanden terug moet omdat de hardeschijf ineens stuk is, het 8 weken duurt voordat je hem terug krijgt met een nieuwe hardeschijf en ineens een Engelse windows versie, je dus weer terug moet je weer 4 weken zonder laptop zit en hem dan terug krijgt met een illegale windows versie..nevermind schreef:Veel winkels, dan is de kans groot, dat er ook meer klachten zijn, als bij een enkele winkel.Nicky_The schreef: Het is wel opvallend dat er zo veel landelijke klachten zijn over de MediaMarkt..
Tevens als veel mensen kopen bij de MM, maar toch slecht te spreken zijn.
Tevens zijn er veel klachten ongegrond, lees maar op de fora overal, waar mensen van oplichters enz. praten/schrijven, en vaak, zelf de schuld hebben.
Mij maakt het niet uit waar ik koop, maar op een webshop zeker niet.
Vervolgens verwachten ze dood leuk dat je weer 30km rijdt en parkeerkosten betaald en weer je laptop achter laat.. Waarna ik het spuug zat was en het maar uit iritatie gelaten heb en nu met een niet sporende laptop met kapotte accu en wederom een verrotte hardeschijf zit.
Lijkt mij niet de normale gang van zaken! Ok, dat ik niet nog een keer terug ga, is natuurlijk mijn probleem, maar je kan mij niet wijs maken dat het allemaal normaal is..
Ik vind dat er in de media vééééééééééééééééééél te weinig aandacht wordt besteed aan de gangsterpraktijken van deze firma
Concreet voorbeeld van april2013 : ik ga kijken naar een A++ koelkast en noteer de prijzen. Tien dagen later : grote actie Korting = Bedrag BTW. Blijkt dat ze nu eventjes eerst de prijzen excl met 20 % van diezelfde koelkasten die ik genoteerd had (3 stuks) hadden verhoogd.
Nieuw voorbeeld juli 2013 : heb een aanbod vaan een fysieke winkel voor een TV Philips 20 % lager dan Mediamarkt en eis hun laagste prijsgarantie . Nu schermen ze er mee dat het aanbod van deze winkel enkel per mail is gebeurd en dat beschouwen ze niet als een "schriftelijke bevestiging". Ze kunnen nochtans alles navragen
Mijn vriend had een XBOX, deze is driemaal binnengeweest voor in totaal 5,5 maanden. Na twee jaar en drie weken : weer stuk - Antwoord : sorry meneer, garantie is vervallen . . . .
Bij Mediamarkt KOOP IK NOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer.
Mocht iedereen zo rechtlijnig handelen, ze zouden gauw stoppen. Nu voelen ze zich steeds de sterkste en MISBRUIKEN ELKE KEER OPNIEUW hun positie
Bij wie kan je klacht indienen tegen zoiets opdat er ook eens gevolg aan gegeven zou worden ?
Concreet voorbeeld van april2013 : ik ga kijken naar een A++ koelkast en noteer de prijzen. Tien dagen later : grote actie Korting = Bedrag BTW. Blijkt dat ze nu eventjes eerst de prijzen excl met 20 % van diezelfde koelkasten die ik genoteerd had (3 stuks) hadden verhoogd.
Nieuw voorbeeld juli 2013 : heb een aanbod vaan een fysieke winkel voor een TV Philips 20 % lager dan Mediamarkt en eis hun laagste prijsgarantie . Nu schermen ze er mee dat het aanbod van deze winkel enkel per mail is gebeurd en dat beschouwen ze niet als een "schriftelijke bevestiging". Ze kunnen nochtans alles navragen
Mijn vriend had een XBOX, deze is driemaal binnengeweest voor in totaal 5,5 maanden. Na twee jaar en drie weken : weer stuk - Antwoord : sorry meneer, garantie is vervallen . . . .
Bij Mediamarkt KOOP IK NOOOOOOOOOOOOOOOOOIT meer.
Mocht iedereen zo rechtlijnig handelen, ze zouden gauw stoppen. Nu voelen ze zich steeds de sterkste en MISBRUIKEN ELKE KEER OPNIEUW hun positie
Bij wie kan je klacht indienen tegen zoiets opdat er ook eens gevolg aan gegeven zou worden ?
Wel eens van Consuwijzer gehoord?Bij wie kan je klacht indienen tegen zoiets opdat er ook eens gevolg aan gegeven zou worden ?
En elke winkel is vrij om creatief om te gaan met advies- en verkoopprijzen, zolang je bij de kassa maar de juist vermelde prijs betaalt.
En als je denkt dat MM de enige is die dit doet....welkom in de grotemensenwereld...