LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met Roboti.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
mwvk

Slechte ervaring met Roboti.nl

Ongelezen bericht door mwvk »

Ongeveer 2 weken geleden heb ik een RoboMop besteld bij Roboti.nl. Deze heb ik betaald met iDeal en het zou na 3 dagen opgestuurd worden. Het is nu 2 weken later en ik heb echter nog steeds niets ontvangen. Ik heb verschillende keren geprobeerd ze te bellen, maar er wordt niet opgenomen. Ik vermoed dus dat ik ben opgelicht.

Voordat ik bij ze bestelde heb ik ze gegoogled, maar ik kwam niet echt slechte ervaringen met ze tegen. Op verschillende fora waren er mensen die iets bij ze hadden gekocht. Ik heb dan ook de gok genomen, maar heb dus misgegokt. Gelukkig was het bedrag niet al te hoog, maar het geeft toch een naar gevoel.
Zijn er eigenlijk meer mensen op dit fora die negatieve (of positieve) ervaringen met Roboti.nl hebben?

alfatrion

Re: Slechte ervaring met Roboti.nl

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt een ingebrekestelling versturen. Na de hierin genoemde termijn of wanneer er 30 dagen verstrek zijn kun je de koop ontbinden. Dit kun je in dezelfde brief vermelden. Je kunt gelijk aangeven het bedrag uiterlijk voor een bepaalde datum terug te willen. Na het verstrekken van de laatst genoemde termijn heb je recht op incassokosten beginnend bij veertig euro.

Katalana

Ongelezen bericht door Katalana »

Bij mij hetzelfde: na drie weken nog steeds geen levering waarvoor ik bijna € 90,- had betaald. Geen reacties op emails en het 06-nummer is plotseling 'niet meer in gebruik". Dus niet bij www.roboti.nl bestellen!!

garret12

Ongelezen bericht door garret12 »

Zelfde recept alhier!

12-11 bestelling geplaatst. Niks meer gehoord op een bestelmail na. Na 2 weken eerste mail gestuurd ook niks op gehoord. Vorige week begonnen met bellen naar het 06-nummer vermeld op de website. Gaat wel over maar wordt niet opgenomen. Via via ander nummer gevonden (huisadres) kreeg een vriendelijke mevrouw aan te de telefoon, die mij melde dat ze haar man terug zou laten bellen.

Toch even verder gezocht. Adres gevonden van andere eigenaar van de website. Deze verzekerde mij dat dit een uitzondering was en dat hij contact zou opnemen met zijn broer om het in order te maken.

Ik heb er weinig vertrouwen in...maar wacht nog even af.
Laatst gewijzigd door garret12 op 06 dec 2012 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Waar zullen we beginnen, het adres? Doorzonwoninkje in een gewone woonbuurt. Betaalmogelijkheden? Vooraf met IDEAL, vooraf per bank, rembours per post of cash bij afhalen. Garantie? Geeft Roboti niet, daarvoor verwijzen ze naar de fabrikant (niet toegestaan onder consumentenrecht) met een betaald 0900 nummer. Service? Verwijzing naar een algemeen reparatiebedrijf in Duitsland. Reactiepagina? Aleen maar positieve "testimonials" zonder één valse noot, duidelijk gemodereerd. Webshop keurmerken? Géén.

Wie zijn handen hier dan nog aan brandt heeft het ook wel ècht opgezocht! Hoe zit het met de minimale eisen die u stelt aan een handelaar die uw uw zuurverdiende geld toevertrouwt?

garret12

Ongelezen bericht door garret12 »

Net gebeld door de eigenaar van Roboti, nadat ik zijn vrouw en broer had gesproken. Er moest iets mis zijn gegaan met de post, had hij laatst ook al een keer meegemaakt. Ik zou onmiddellijk de bestelling bezorgt krijgen. Op mijn vraag waarom hij niet simpelweg reageert op de mails en telefoontjes bleef het akelig stil. Ook maar gelijk de order geannuleerd. Nu is het nog even wachten of het geld wordt teruggestort.

Voor mensen die nog niks hebben ontvangen, ik heb eventueel andere nummers om de beste mensen te contacteren, dan het onjuiste nummer wat op de website staat.

Maar newmikey: U heeft gelijk en normaal houdt er beter rekening mee. Weer even goed wakker geschud

Gesloten