LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service autovoordeelshop.nl
Slechte service autovoordeelshop.nl
Ik heb een Blackvue DR450-1CH Dashcam 16GB gekocht. Na bestelling was het product op tijd binnen. Maar de problemen begonnen toen het product niet naar wens was en ik deze opengemaakt had.
Op de website staat aangegeven dat je voor een retour contact moet opnemen per e-mail of telefoon. Daarop heb ik per e-mail gevraagd of ik het retour mocht sturen en waar naartoe. Na de vraag wat de reden was heb ik nooit meer een reactie gekregen. Vervolgens heb ik gebeld met het bedrijf en daar werd aangegeven dat ik het gewoon kon opsturen en dan zou het goed komen.
Toen ik het product had verstuurd kreeg ik enkele dagen na ontvangst van autovoordeelshop.nl een telefoontje waarom dit product terug was gestuurd. Daarop heb ik de reden aangegeven. Vervolgens gaf de persoon aan de telefoon aan dat ik niet het volledige bedrag terug kon krijgen, omdat de verzegeling was verbroken en zij het niet meer als nieuw kunnen doorverkopen. De motivatie was "ik had aan de doos en de beschrijving moeten zien dat het product precies zo werkt als ik verwacht had en op de doos vermeld staat". Het leek niet door te dringen dat je een product niet kunt testen als je de verpakking niet open maakt. Ook verwees de persoon aan de telefoon mij door naar de voorwaarden op de website. Maar in deze voorwaarden staat dat wanneer je een verzegeld product opent EN van tevoren is aangegeven (via de website of voor aankoop) dat het niet zomaar retour kan, je geen recht hebt op het volledige bedrag. (Maar dit is niet bij mijn aankoop aangegeven).
Omdat wij er telefonisch niet uit kwamen heb ik een klacht ingediend per e-mail. Op de website staat beschreven dat zij binnen 14 dagen NA verzenden van de klacht een reactie zullen geven. Ik heb een aantal dagen na het versturen nog gebeld of zij de e-mail gezien hadden. Dit was het geval. Inmiddels zijn wij 16 dagen verder en heb ik vandaag na moeten bellen waarom ik nog geen reactie heb gehad. Hierop was de reactie "Dit is al afgehandeld". Op de vraag waarom ik daar nog niks van gehoord heb kwam de reactie "wij hebben het gisteren verwerkt".
Inmiddels heb ik na veel contact (van mijn kant) het volledige aankoop bedrag terug gekregen en zal ik nooit meer iets bestellen bij autovoordeelshop.nl. Als je een product koopt en je weet zeker dat dit hetgeen is wat je wilt en je zult dit nooit terugsturen, kun je hier terecht. Maar wanneer je iets retour wilt sturen of contact met ze wil (voor bijvoorbeeld garantie oid), adviseer ik je om bij een andere winkel (waar je misschien 20 euro meer betaald) je aankoop te doen zodat je daar een service krijgt zoals het hoort.
Op de website staat aangegeven dat je voor een retour contact moet opnemen per e-mail of telefoon. Daarop heb ik per e-mail gevraagd of ik het retour mocht sturen en waar naartoe. Na de vraag wat de reden was heb ik nooit meer een reactie gekregen. Vervolgens heb ik gebeld met het bedrijf en daar werd aangegeven dat ik het gewoon kon opsturen en dan zou het goed komen.
Toen ik het product had verstuurd kreeg ik enkele dagen na ontvangst van autovoordeelshop.nl een telefoontje waarom dit product terug was gestuurd. Daarop heb ik de reden aangegeven. Vervolgens gaf de persoon aan de telefoon aan dat ik niet het volledige bedrag terug kon krijgen, omdat de verzegeling was verbroken en zij het niet meer als nieuw kunnen doorverkopen. De motivatie was "ik had aan de doos en de beschrijving moeten zien dat het product precies zo werkt als ik verwacht had en op de doos vermeld staat". Het leek niet door te dringen dat je een product niet kunt testen als je de verpakking niet open maakt. Ook verwees de persoon aan de telefoon mij door naar de voorwaarden op de website. Maar in deze voorwaarden staat dat wanneer je een verzegeld product opent EN van tevoren is aangegeven (via de website of voor aankoop) dat het niet zomaar retour kan, je geen recht hebt op het volledige bedrag. (Maar dit is niet bij mijn aankoop aangegeven).
Omdat wij er telefonisch niet uit kwamen heb ik een klacht ingediend per e-mail. Op de website staat beschreven dat zij binnen 14 dagen NA verzenden van de klacht een reactie zullen geven. Ik heb een aantal dagen na het versturen nog gebeld of zij de e-mail gezien hadden. Dit was het geval. Inmiddels zijn wij 16 dagen verder en heb ik vandaag na moeten bellen waarom ik nog geen reactie heb gehad. Hierop was de reactie "Dit is al afgehandeld". Op de vraag waarom ik daar nog niks van gehoord heb kwam de reactie "wij hebben het gisteren verwerkt".
Inmiddels heb ik na veel contact (van mijn kant) het volledige aankoop bedrag terug gekregen en zal ik nooit meer iets bestellen bij autovoordeelshop.nl. Als je een product koopt en je weet zeker dat dit hetgeen is wat je wilt en je zult dit nooit terugsturen, kun je hier terecht. Maar wanneer je iets retour wilt sturen of contact met ze wil (voor bijvoorbeeld garantie oid), adviseer ik je om bij een andere winkel (waar je misschien 20 euro meer betaald) je aankoop te doen zodat je daar een service krijgt zoals het hoort.
Re: Slechte service autovoordeelshop.nl
Als je het aankoopbedrag terug hebt gekregen, waarvoor zou je dan nog een bericht als dit op het radar forum gaan plaatsen.
Ik ben met je eens dat het niet heel netjes is. Een retourreden vragen mag officieel al niet, en een verpakking open maken moet gewoon kunnen. Je moet het product gewoon kunnen testen. Dat de verzegeling verbroken is dan verder hun probleem.
Maar goed ze hebben je klacht uiteindelijk netjes afgehandeld, en dan daarna nog achteraf het bedrijf alsnog zwartmaken hier vind ik dan een beetje jammer.
Ik ben met je eens dat het niet heel netjes is. Een retourreden vragen mag officieel al niet, en een verpakking open maken moet gewoon kunnen. Je moet het product gewoon kunnen testen. Dat de verzegeling verbroken is dan verder hun probleem.
Maar goed ze hebben je klacht uiteindelijk netjes afgehandeld, en dan daarna nog achteraf het bedrijf alsnog zwartmaken hier vind ik dan een beetje jammer.
Ik wil als webshop eigenaar wel weten of het product niet goed was, dus niet opnieuw in aanbieding verkopen of dat je het product vond tegen vallen.
Ja, als ik elke retour lang moet testen op alle mogelijkheden is dat erg kostbare tijd verspillen.
Daarom vind ik de retour reden erg belangrijk en zo voorkom je dat een volgend persoon deze foute nogmaals kreeg.
Verder is het soms mogelijk retour leverancier te sturen als niet goed is, en als je weiger een reden op te geven zit een handelaar hier ook mee.
Zelf ontdekte ik in een product wat vaak retour kwam dat de gebruiksaanwijzing fout was.
Zelf briefje gemaakt en gelijk minder retour zendingen!
Ja, als ik elke retour lang moet testen op alle mogelijkheden is dat erg kostbare tijd verspillen.
Daarom vind ik de retour reden erg belangrijk en zo voorkom je dat een volgend persoon deze foute nogmaals kreeg.
Verder is het soms mogelijk retour leverancier te sturen als niet goed is, en als je weiger een reden op te geven zit een handelaar hier ook mee.
Zelf ontdekte ik in een product wat vaak retour kwam dat de gebruiksaanwijzing fout was.
TS deelt toch eerlijk de ervaring en geeft toch ook netjes aan dat het uiteindelijk is opgelost? Waarom zou dat niet mogen?WinterL schreef:Als je het aankoopbedrag terug hebt gekregen, waarvoor zou je dan nog een bericht als dit op het radar forum gaan plaatsen.
Waarom blijf jij off-topic onzin posten?stofzuigertje schreef:Ik wil als webshop eigenaar wel weten of het product niet goed was, dus niet opnieuw in aanbieding verkopen of dat je het product vond tegen vallen.
Hoe zo jij reageren als je deze dashcam toegestuurd had gekregen waarvan het zegel was verbroken?
Wet koop op afstand is duidelijk. Consument mag product uitproberen en zonder opgave van reden retour sturen binnen 14 dagen.zwaluw29 schreef:Hoe zo jij reageren als je deze dashcam toegestuurd had gekregen waarvan het zegel was verbroken?
Het product testen en terugsturen mag wel, dat klopt.
Misschien wordt het wel weer opnieuw ingepakt en naar een volgende klant gestuurd.
Je denkt dat je een nieuwe dashcam koopt, maar het kan wel een derdehandsje zijn.
Misschien wordt het wel weer opnieuw ingepakt en naar een volgende klant gestuurd.
Je denkt dat je een nieuwe dashcam koopt, maar het kan wel een derdehandsje zijn.
Ik zeg niet dat het niet mag. Vraag me vooral af WAAROM je dat nog zou doen. De ondernemer heeft het uiteindelijk netjes opgelost, en de klant heeft zijn centjes terug op zn rekening. Wat is dan iemand zn beweegreden om alsnog zich te registreren op een forum als dit, en de ondernemer zwart te gaan maken.Julie4444 schreef:TS deelt toch eerlijk de ervaring en geeft toch ook netjes aan dat het uiteindelijk is opgelost? Waarom zou dat niet mogen?WinterL schreef:Als je het aankoopbedrag terug hebt gekregen, waarvoor zou je dan nog een bericht als dit op het radar forum gaan plaatsen.
Omdat deze ondernemer het niet heel erg nauw neemt met de regels en je schijnbaar wel behoorlijk moeite moet doen om je geld terug te krijgen, doe je dat niet, kan je dus fluiten naar een deel van je geld.WinterL schreef:Ik zeg niet dat het niet mag. Vraag me vooral af WAAROM je dat nog zou doen. De ondernemer heeft het uiteindelijk netjes opgelost, en de klant heeft zijn centjes terug op zn rekening. Wat is dan iemand zn beweegreden om alsnog zich te registreren op een forum als dit, en de ondernemer zwart te gaan maken.
Omdat dit forum bedoeld is voor consumentenervaringen? En misschien omdat dit bedrijf klaarblijkelijk nog het een en ander te leren heeft over hun plichten jegens klanten?WinterL schreef:Ik zeg niet dat het niet mag. Vraag me vooral af WAAROM je dat nog zou doen. De ondernemer heeft het uiteindelijk netjes opgelost, en de klant heeft zijn centjes terug op zn rekening. Wat is dan iemand zn beweegreden om alsnog zich te registreren op een forum als dit, en de ondernemer zwart te gaan maken.Julie4444 schreef:TS deelt toch eerlijk de ervaring en geeft toch ook netjes aan dat het uiteindelijk is opgelost? Waarom zou dat niet mogen?WinterL schreef:Als je het aankoopbedrag terug hebt gekregen, waarvoor zou je dan nog een bericht als dit op het radar forum gaan plaatsen.