LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service bij Alternate

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
rené.bergmans
Contacteer:

Slechte service bij Alternate

Ongelezen bericht door rené.bergmans »

Ik heb mijn laptop 3 keer moeten opsturen naar Alternate omdat hij telkens met het zelfde probleem had wat niet werd opgelost. Hierdoor heb ik de laptop 3 maanden moeten missen. Na reparatie zou je verwachten dat je hem terug krijgt zoals ingeleverd. Maar nee hoor. Bij mij stond er Windows 10 op maar bij terug komst na de derde keer in eens Windows 8. Om alles weer te laten werken 3 keer kosten moeten maken. Maar ook hier geven ze niet thuis. Moet maar een back-up maken. Maar als je computer niet meer werkt kun je geen back-up maken. Ook late reactie op klachten en reparaties duren erg lang bijna zeker een maand. Alternatief product krijg je niet. Ook de garantiecertificaten die ze verkopen stellen niks voor. Heb je helemaal niks aan, pure oplichting. :twisted:

crazyme

Re: Slechte service bij Alternate

Ongelezen bericht door crazyme »

Je vertelt niet wat het probleem was waarmee de laptop telkens kampte.

Het advies om een backup te maken vat je verkeerd op. Dat moet je natuurlijk doen wanneer alles nog werkt. Je maakt immers een backup voor het moment dat je niet meer beschikt over data.

rené.bergmans
Contacteer:

Hij startte niet op dus ik kon niks. Betreft de back-up maak je maar eens in de zoveel tijd als particulier, om dat standaard te doen via internet kost veel geld dus dat is ook geen optie. Daarnaast is de kans groot dat als je je back-up terug zet weer het zelfde probleem had. Daar door hun wordt aangegeven dat het een software probleem is. Dus het is onzin wat je schrijft

rené.bergmans
Contacteer:

crazyme schreef:Je vertelt niet wat het probleem was waarmee de laptop telkens kampte.

Het advies om een backup te maken vat je verkeerd op. Dat moet je natuurlijk doen wanneer alles nog werkt. Je maakt immers een backup voor het moment dat je niet meer beschikt over data.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

rené.bergmans schreef:Hij startte niet op dus ik kon niks. Betreft de back-up maak je maar eens in de zoveel tijd als particulier, om dat standaard te doen via internet kost veel geld dus dat is ook geen optie. Daarnaast is de kans groot dat als je je back-up terug zet weer het zelfde probleem had. Daar door hun wordt aangegeven dat het een software probleem is. Dus het is onzin wat je schrijft
Dat is gen onzin, je kunt prima backups maken in windows 10, maar wanneer je op deze manier de discussie in wil hoop ik dat iemand anders jou behulpzaam wil zijn.

grun

Ongelezen bericht door grun »

rené.bergmans schreef:Hij startte niet op dus ik kon niks. Betreft de back-up maak je maar eens in de zoveel tijd als particulier, om dat standaard te doen via internet kost veel geld dus dat is ook geen optie.
Dan zal ik wel een uitzondering zijn. Het voor particulieren gratis te gebruiken programma Macrium Reflect kan dat zelfs automatisch. Aan het begin van de maand een full backup en iedere dag daarna een differential backup. Dat laatste kost in mijn geval minder dan twee minuten tijd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

grun schreef:
rené.bergmans schreef:Hij startte niet op dus ik kon niks. Betreft de back-up maak je maar eens in de zoveel tijd als particulier, om dat standaard te doen via internet kost veel geld dus dat is ook geen optie.
Dan zal ik wel een uitzondering zijn. Het voor particulieren gratis te gebruiken programma Macrium Reflect kan dat zelfs automatisch. Aan het begin van de maand een full backup en iedere dag daarna een differential backup. Dat laatste kost in mijn geval minder dan twee minuten tijd.
Heb je daar bij Windows nog steeds extra software voor nodig? Zoiets zal toch ook wel in windows zitten? (ben zelf macOS en Linux gebruiker)

grun

Ongelezen bericht door grun »

GJvdZ schreef:Heb je daar bij Windows nog steeds extra software voor nodig? Zoiets zal toch ook wel in windows zitten?
Zeker, het zit standaard in windows en er zijn tientallen backup programma's. Ik gebruik toevallig Macrium Reflect, maar het had net zo goed iets anders kunnen zijn.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

rené.bergmans schreef:Hij startte niet op dus ik kon niks. Betreft de back-up maak je maar eens in de zoveel tijd als particulier, om dat standaard te doen via internet kost veel geld dus dat is ook geen optie. Daarnaast is de kans groot dat als je je back-up terug zet weer het zelfde probleem had. Daar door hun wordt aangegeven dat het een software probleem is. Dus het is onzin wat je schrijft
Vrij logisch wat zij hebben gedaan. De laptop is terug gezet naar fabrieksinstellingen, daarom is windows 8 nu terug. Zo kan alternate uitsluiten dat het probleem bij windows 10 zit.
Verder een backup maken kan iedereen en is gratis. Daarvoor hoef je echt geen duur abonnement te nemen zoals sommige beveiligingspakketten je willen doen geloven.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Betreft de back-up maak je maar eens in de zoveel tijd als particulier, om dat standaard te doen via internet kost veel geld
Rond de $5 / maand , onbeperkt data via "Crashplan". Voor mijn data vind ik dat niet "veel geld".
Daarnaast is de kans groot dat als je je back-up terug zet weer het zelfde probleem had. Daar door hun wordt aangegeven dat het een software probleem is. Dus het is onzin wat je schrijft
Je zult over het algemeen je data backuppen. OS kun je zo opnieuw installeren, dus zon onzin is het niet.

rené.bergmans
Contacteer:

Dit is toch een site waar je kunt aankaarten wanneer een bedrijf geen service verleend Ik hoop voor de gene die reageren ook zon service krijgen, je laptop 3 keer moeten opsturen en hem 3 keer een maand moeten missen. Daarbij is het geouwehoer over wel dan niet back-up ia daar niks bij. Makkelijk praten vanaf een werkende PC!!!

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

rené.bergmans schreef:Dit is toch een site waar je kunt aankaarten wanneer een bedrijf geen service verleend Ik hoop voor de gene die reageren ook zon service krijgen, je laptop 3 keer moeten opsturen en hem 3 keer een maand moeten missen.
dat is inderdaad slechte service. Maar alternate is dan ook geen totale onbekende op dit forum. Wat zou je nu graag willen?

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

rené.bergmans schreef:Daarbij is het geouwehoer over wel dan niet back-up ia daar niks bij.
En toch moest je het aanhalen, alsof het de schuld is van Alternate dat die bestanden nu kwijt zijn. Terwijl het toch echt jouw eigen verantwoordelijkheid is om een back-up van bestanden te maken.
De volgende keer valt de laptop van de tafel en is de schijf fysiek kapot. Wie ga je dan de schuld geven van het verlies van je bestanden?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Jetsertje schreef:De volgende keer valt de laptop van de tafel en is de schijf fysiek kapot. Wie ga je dan de schuld geven van het verlies van je bestanden?
óf de fabrikant van de tafel óf de fabrikant van de vloer

rené.bergmans
Contacteer:

Wat een onzin allemaal, om maar te blijven zuren over back-up en wie zijn schuld het is als je laptop valt. Ik heb natuurlijk een back-up van mijn bestanden. Maar waar het mijn omgaat is dat, mijn laptop 3 keer heb moeten opsturen voor hij gerepareerd was, waardoor ik hem 3 maanden heb moeten missen. Toen vervolgens anders terug kreeg waarin ik hem gekocht had en had opgestuurd. Naar mijn idee mag je meer service verlangen. Maar als je dat blijkbaar normaal vind dat je een dure product bijna 3 maanden moet missen omdat hij DEFECT was. Ik hoop ik voor je dat je dit ook overkomt. Kijken wat je dan zegt. Verder als je verder leest als je neus lang is, verkopen ze er een service certificaat voor veel geld, maar geen service ontvangt wanneer je het nodig hebt zoals een vervangend product voor de duur DRIE MAANDEN!!! DAT IK EEN ESSENTIEEL PRODUCT MOET MISSEN. Dus houd op met die onzin. Ik heb enkel willen aankaarten dan de service bij Alernate belabberd is. Maar dan krijg je op een consumenten site bagger over je heen van een mede consument????????????????????????????????????????????????

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als een product zo essentieel voor je is, doe je er verstandig aan om een reservemachine aan te schaffen. Nu was het een reparatie die lang duurde maar wat als er iets anders mee gebeurt? Dan moet je toch ook direct iets anders hebben.

En omdat we mede-consument zijn hoeven er toch niet alleen antwoorden te worden gegeven die in jouw straatje passen. Maar je brengt me op een idee: een site maken (lekker gesponsord door adverteerders) waar iedereen z'n hart kan luchten en volledig gelijk krijgt.

rené.bergmans
Contacteer:

Ik denk dat jij je laat sponseren. Als iets koop verwacht ik service. Als ik die niet krijgt trek ik aan de bel. Over andere zaken hoef ik me niet te verantwoorden. Blijk wens jij geen service. Als je auto kapot is wil ik hem wel repareren. Maar je krijgt hem dan terug zoals hij het eerst van de band komt, zonder velgen banden enz.

Gesloten