LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] slechte service BUDGETHEAT

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
momas

slechte service BUDGETHEAT

Ongelezen bericht door momas »

Ik heb een slechte ervaring met BUDGETHEAT (ze adverteren ook onder thermostatenshop.nl en Budgetbuy). Bij terugzending van een product (100% ongebruikt, in dezelfde verpakking zoals ik die heb ontvangen en extra omwikkeld met zacht keukenpapier) kreeg ik bericht dat het product ''net zo goed de prullenbak in kon''. Want het product zat niet in de originele verpakking en er zouden gebruikssporen op zitten :?: .
Volgens het bedrijf kunnen ze 70-80% van retourgezonden producten niet accepteren, en betalen ze dan standaard maar de helft terug!
Ik zou daarom aanraden alleen iets te kopen bij deze webshop, als je pertinent zeker van je aankoop bent. Want bij terugsturen (binnen de geboden zichtstermijn), is de kans groot dat je kunt fluiten naar de helft van het aankoopbedrag.

berndv

Re: slechte service BUDGETHEAT

Ongelezen bericht door berndv »

Die zichttermijn is wettelijk geregeld. Tevens is daarin geregeld dat u uw hele aankoopbedrag terug moet ontvangen. Maar in welke gebruikte staat was het dat het voor hen onmogelijk is om weer te verkopen? U geeft aan dat het volledig ongebruikt en in dezelfde verpakking te hebben teruggestuurd, dus dan snap ik niet wat ze bedoelen. Om wat voor product hebben we het hier eiegnlijk?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Er mankeert wel meer aan deze webshops:
Art. 6.5 van de algemene voorwaarden is strijdig met art. 6:96 lid 4 en 5 BW en daarmee vernietigbaar;
Art. 7.1 wijkt af van art. 7:23 lid BW ten nadele van de consument en is daarmee vernietigbaar;
Art. 7.2 wijkt af van art. 7:22 BW ten nadele van de consument en is daarmee vernietigbaar;
Art. 7.3 bemoeilijk het gebruik van het herroepingsrecht en is oneerlijk en onrechtmatig ex art. 6:193c lid 1 onder g jo. 6:193b BW;
Art. 9.1 wijkt af van art. 7:17, 18 en 21 BW ten nadele van de consument en is daarmee vernietigbaar.
enz....

momas

Ongelezen bericht door momas »

Het ging om een thermostaat van 80 euro. Ik zag al direct dat ik deze niet kon gebruiken en heb gevraagd of ik hem kon terugsturen. Aanvankelijk was dat geen probleem, maar na terugsturen werd gemeld dat de originele verpakking ontbrak en het product gebruikssporen had. Hetgeen dus niet klopt.
Het is hun woord tegen de mijne en ik trek helaas aan het kortste eind. Voelt onmachtig.
Het meest opvallend vind ik dat ze mij terugmailden dat 70-80% van de teruggezonden producten ''op de schroothoop belandt'' wegens gebruikssporen/ontbreken originele verpakking. Vandaar de aanbeveling voorzichtig te zijn met aankopen bij dit bedrijf.

Gesloten