| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte service van de console-specialist
-
garisanter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 nov 2010 17:08
Slechte service van de console-specialist
Ik heb zeer slechte ervaringen met de console-specialist. In september heb ik een m3i Zero kaartje besteld wat stuk bleek te zijn. Telefonisch probeer ik ze al meer dan een maand te bereiken en ook reageerden ze niet op de mail totdat ik vandaag op hun eigen site een bericht probeerde te plaatsen over de slechte service en dat ik vermoede te zijn opgelicht.
Toen kreeg ik eindeljik een reactie! Helaas was het een erg verveldende, intimideren en onprofessionele mail waarin ze alleen ingingen op mijn opmerking dat ik vermoedde te zijn opgelicht. Een oplossing voor het probleem hebben ze nog steeds niet geboden!
Ik hoop dat ik met hulp van de consumentenbond mijn geld terug krijg en ga maar een nieuw kaartje bij een wat klantvriendelijker bedrijf bestellen.Dit is een echte afrader! Als iemand nog tips heeft hoe ik het probleem op kan lossen hoor ik het graag.
Toen kreeg ik eindeljik een reactie! Helaas was het een erg verveldende, intimideren en onprofessionele mail waarin ze alleen ingingen op mijn opmerking dat ik vermoedde te zijn opgelicht. Een oplossing voor het probleem hebben ze nog steeds niet geboden!
Ik hoop dat ik met hulp van de consumentenbond mijn geld terug krijg en ga maar een nieuw kaartje bij een wat klantvriendelijker bedrijf bestellen.Dit is een echte afrader! Als iemand nog tips heeft hoe ik het probleem op kan lossen hoor ik het graag.
-
vogelaarrb
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 nov 2010 13:04
Re: Slechte service van de console-specialist
Ook ik wil graag reageren op de console-specialist.
Ik heb twee maanden geleden een R4i dsi xl kaart gekocht bij de console-specialist. Deze werkte in eerste instantie goed!
Nadat mijn zoontje twee weken niet met zijn Ds gespeeld had en hem weer wou gaan gebruiken kwamen er foutmeldingen in het scherm te staan!
Ik heb toen met de console-specialist gemaild en kreeg na drie mail eindelijk bericht dat het te maken had dat we online zijn gegaan en een software update hadden gedaan!
Nu hebben twee mensen op mijn aanraden ook z'n R4i kaartje gekocht en ook deze mensen hebben de zelfde storing.
Ikzelf en deze mensen zijn zeer zeker niet op internet geweest (geen draadloos internet in huis of elders) dit wederom aangegeven bij de console-specialist en geen mail meer ontvangen ook de andere mensen hebben alleen maar één reactie gehad met de mededeling dat ze de software hadden geupdate en kregen geen verdere reactie's op hun vervolg mail!
Ik heb ook diverse malen hun mob nummer geprobeerd te bereiken maar hier werd nooit opgenomen!
Ook mijn nette maar niet positive brief die ik op hun site wou plaatsen is nooit geplaatst er worden natuurlijk alleen maar de lovende mails geplaasts!!
Ik adviseer u om hier zeker geen zaken mee te doen!
Mvg Ron Vogelaar
Ik heb twee maanden geleden een R4i dsi xl kaart gekocht bij de console-specialist. Deze werkte in eerste instantie goed!
Nadat mijn zoontje twee weken niet met zijn Ds gespeeld had en hem weer wou gaan gebruiken kwamen er foutmeldingen in het scherm te staan!
Ik heb toen met de console-specialist gemaild en kreeg na drie mail eindelijk bericht dat het te maken had dat we online zijn gegaan en een software update hadden gedaan!
Nu hebben twee mensen op mijn aanraden ook z'n R4i kaartje gekocht en ook deze mensen hebben de zelfde storing.
Ikzelf en deze mensen zijn zeer zeker niet op internet geweest (geen draadloos internet in huis of elders) dit wederom aangegeven bij de console-specialist en geen mail meer ontvangen ook de andere mensen hebben alleen maar één reactie gehad met de mededeling dat ze de software hadden geupdate en kregen geen verdere reactie's op hun vervolg mail!
Ik heb ook diverse malen hun mob nummer geprobeerd te bereiken maar hier werd nooit opgenomen!
Ook mijn nette maar niet positive brief die ik op hun site wou plaatsen is nooit geplaatst er worden natuurlijk alleen maar de lovende mails geplaasts!!
Ik adviseer u om hier zeker geen zaken mee te doen!
Mvg Ron Vogelaar
-
Console Specialist
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2010 15:18
Re: Slechte service van de console-specialist
U verteld hier niet helemaal de waarheid.garisanter schreef:Ik heb zeer slechte ervaringen met de console-specialist. In september heb ik een m3i Zero kaartje besteld wat stuk bleek te zijn. Telefonisch probeer ik ze al meer dan een maand te bereiken en ook reageerden ze niet op de mail totdat ik vandaag op hun eigen site een bericht probeerde te plaatsen over de slechte service en dat ik vermoede te zijn opgelicht.
Toen kreeg ik eindeljik een reactie! Helaas was het een erg verveldende, intimideren en onprofessionele mail waarin ze alleen ingingen op mijn opmerking dat ik vermoedde te zijn opgelicht. Een oplossing voor het probleem hebben ze nog steeds niet geboden!
Ik hoop dat ik met hulp van de consumentenbond mijn geld terug krijg en ga maar een nieuw kaartje bij een wat klantvriendelijker bedrijf bestellen.Dit is een echte afrader! Als iemand nog tips heeft hoe ik het probleem op kan lossen hoor ik het graag.
Het probleem dat u heeft met het kaartje is zoals wij al vele malen hebben aangegeven niet een defect in het product maar incorrect gebruik.
In uw emails geeft u aan de aangedragen oplossingen niet te proberen want u wilde het geld terug.
U heeft de kaart op 19 september besteld.
De eerste email die wij van u ontvingen van op 1 november dit is ruim 6 weken later.
U heeft 7 dagen bedenktijd daarna is garantie van toepassing.
U geeft aan dat de kaart defect is en wij hebben aangeboden deze te vervangen echter gaat u daar niet meer akkoord u wilde alleen akkoord gaan met een terugstorting van het bedrag.
Wij hebben aangegeven dat garantie van toepassing is gezien het kaartje als 6 weken in uw bezit was.
U besluit dan niet het kaartje naar ons op te sturen voor garantie en dus vervanging indien het defect is maar om niet te reageren op onze laatste email.
U beschuldigt ons van oplichting omdat u een kaartje heeft ontvangen waarvan u niet weet hoe u deze moet gebruiken en dan ook nog eens de aangeboden oplossingen niets eens probeert.
Wij hebben meerdere malen geprobeerd met u tot een redelijke oplossing te komen maar wie niet geholpen wil worden kunnen wij ook niet helpen helaas.
-
Console Specialist
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2010 15:18
Re: Slechte service van de console-specialist
De berichten van de heer vogelaar zijn aangepast.
Wij hopen de communicatie met de heer vogelaar voort te kunnen zetten via email.
Wij hopen de communicatie met de heer vogelaar voort te kunnen zetten via email.
Laatst gewijzigd door Console Specialist op 28 nov 2010 11:15, 2 keer totaal gewijzigd.
-
vogelaarrb
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 nov 2010 13:04
Re: Slechte service van de console-specialist
Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.
Gebruikers mogen alleen bijdragen plaatsen waarvan zij de (auteurs)rechten hebben of voor welke zij toestemming hebben om deze bijdragen elektronisch openbaar te maken en te verveelvoudigen.
Gebruikers mogen alleen bijdragen plaatsen waarvan zij de (auteurs)rechten hebben of voor welke zij toestemming hebben om deze bijdragen elektronisch openbaar te maken en te verveelvoudigen.
-
Console Specialist
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2010 15:18
Re: Slechte service van de console-specialist
De heer Vogelaar wenst alle email communicatie zonder onze toestemming openbaar te maken dit is in onze ogen ongepast.
Tevens is de heer Vogelaar vrij om langs te komen zodat wij kunnen aantonen dat het probleem niet in de kaart zit maar in de software versie van de DSi zoals nu gebleken vermoedelijk het probleem is.
Het is erg jammer dat sinds wij gestopt met flashkaarten er meerdere van dit soort berichten opduiken.
Wij hebben besloten na het stoppen met de verkoop van flashkaarten de website wel online te houden voor support.
De meeste gestopte collega's hebben hun website volledig offline gehaald.
Misschien hadden wij beter ook onze website offline kunnen halen.
Wij ontvangen per dag nog steeds 500-600 emails waarvan ongeveer 1% van onze eigen klanten is.
De overige emails zijn van mensen met problemen met flashkaarten die ooit bij een andere shop een flashkaart hebben gekocht.
Uiteraard is het voor ons zeer lastig om te filteren welke emails wel van onze klanten afkomstig zijn en gebeurd het dus weleens dat wij emails van onze eigen klanten over het hoofd zien.
Tevens is de heer Vogelaar vrij om langs te komen zodat wij kunnen aantonen dat het probleem niet in de kaart zit maar in de software versie van de DSi zoals nu gebleken vermoedelijk het probleem is.
Het is erg jammer dat sinds wij gestopt met flashkaarten er meerdere van dit soort berichten opduiken.
Wij hebben besloten na het stoppen met de verkoop van flashkaarten de website wel online te houden voor support.
De meeste gestopte collega's hebben hun website volledig offline gehaald.
Misschien hadden wij beter ook onze website offline kunnen halen.
Wij ontvangen per dag nog steeds 500-600 emails waarvan ongeveer 1% van onze eigen klanten is.
De overige emails zijn van mensen met problemen met flashkaarten die ooit bij een andere shop een flashkaart hebben gekocht.
Uiteraard is het voor ons zeer lastig om te filteren welke emails wel van onze klanten afkomstig zijn en gebeurd het dus weleens dat wij emails van onze eigen klanten over het hoofd zien.
Laatst gewijzigd door Console Specialist op 28 nov 2010 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Slechte service van de console-specialist
Met alle respect, maar we spreken hier niet over oplichting, maar over een geschil. Het product is geleverd en heeft een tijdje gewerkt tot tevredenheid van de klant. Hierna is het product helaas door nog onbekende reden defect geraakt (waarschijnlijk iets met software als ik dat lees). De discussie en het over en weer beschuldigen van elkaar heeft hier geen zin. Beide partijen moeten maar even met elkaar bellen om het probleem op te lossen, want er is dus blijkbaar wel een oplossing.
In ieder geval is het zo dat de kaart nu onder de garantie valt. Of het product gaat dus retour en wordt vervangen of gerepareerd. Aangezien de producten niet meer verkocht mogen worden kan dus geld teruggevraagd worden omdat er geen vervangend product is. De aanbieder moet dus de kans krijgen om het probleem te herstellen. Hierin moet de koper echter wel meewerkend zijn en het standpunt om direct geld retour te vragen is in deze dus niet van toepassing. De verkoper heeft namelijk het recht om tot 3 maal toe het product te herstellen binnen de garantietermijn.
In ieder geval is het zo dat de kaart nu onder de garantie valt. Of het product gaat dus retour en wordt vervangen of gerepareerd. Aangezien de producten niet meer verkocht mogen worden kan dus geld teruggevraagd worden omdat er geen vervangend product is. De aanbieder moet dus de kans krijgen om het probleem te herstellen. Hierin moet de koper echter wel meewerkend zijn en het standpunt om direct geld retour te vragen is in deze dus niet van toepassing. De verkoper heeft namelijk het recht om tot 3 maal toe het product te herstellen binnen de garantietermijn.
-
vogelaarrb
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 nov 2010 13:04
Re: Slechte service van de console-specialist
Vind het jammer dat mijn mail niet meer geplaatst is er staat echter niets meer in dan dat de console specialist in eerste instantie in de publieke reactie gemeld heeft inkl mijn reactie!
Ik zal wederom kontact opnemen met de console specialist!
En zal de uitslag hier melden goed of slecht!
Mvg Ron Vogelaar
Ik zal wederom kontact opnemen met de console specialist!
En zal de uitslag hier melden goed of slecht!
Mvg Ron Vogelaar
-
Console Specialist
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17 aug 2010 15:18
Re: Slechte service van de console-specialist
Beste Wini,wini25 schreef:Met alle respect, maar we spreken hier niet over oplichting, maar over een geschil. Het product is geleverd en heeft een tijdje gewerkt tot tevredenheid van de klant. Hierna is het product helaas door nog onbekende reden defect geraakt (waarschijnlijk iets met software als ik dat lees). De discussie en het over en weer beschuldigen van elkaar heeft hier geen zin. Beide partijen moeten maar even met elkaar bellen om het probleem op te lossen, want er is dus blijkbaar wel een oplossing.
In ieder geval is het zo dat de kaart nu onder de garantie valt. Of het product gaat dus retour en wordt vervangen of gerepareerd. Aangezien de producten niet meer verkocht mogen worden kan dus geld teruggevraagd worden omdat er geen vervangend product is. De aanbieder moet dus de kans krijgen om het probleem te herstellen. Hierin moet de koper echter wel meewerkend zijn en het standpunt om direct geld retour te vragen is in deze dus niet van toepassing. De verkoper heeft namelijk het recht om tot 3 maal toe het product te herstellen binnen de garantietermijn.
Het probleem was vermoedelijk door de klant zelf op te lossen.
Dit kunnen wij uiteraard niet met zekerheid stellen.
Wij hebben daarom ook aangeboden om het product te controleren en eventueel te vervangen.
Echter wenste deze klant hier geen gehoor aan te geven en wilde met behulp van consumentenbond en andere instanties haar geld terug krijgen.
Het onderliggende probleem bij de meeste ontevreden klant komt omdat wij proberen onnodige retouren te voorkomen.
Van alle retouren die wij ontvangen is ongeveer 10% echt defect en betreft het bij 90% van de producten het niet correct volgen van de instructies.
Flashkaarten zijn en blijven een product waar enige know how voor nodig is.
Klanten mailen ons vaak niet met een vraag maar met de mededeling dat het kaartje defect is.
In veel gevallen kunnen wij oplossingen aanbieden om het probleem op te lossen maar de klant zal dit niet accepteren.. deze heeft vast gesteld dat het product defect is en alle oplossingen die wij aandragen worden dan gezien als het probleem afschuiven en niet willen verlenen van garantie.
Het enige wat wij willen doen is voorkomen van onterechte retourzendingen.
In plaats van de aangegeven mogelijk oplossingen uit te proberen gaan een aantal klanten over op dreigementen waarbij aangiftes bij de politie vanwege oplichting en negatieve recensies over het internet verspreiden de kroon spannen.
Bekijk het eens vanuit ons oogpunt:
Wij spendeerden enorm veel tijd en kosten aan retourzendingen die onterecht retour gezonden werden (3 a 4 uur per dag).
Alle retouren worden grondig gecontroleerd en nagekeken en getest.
Als dan blijkt dat in 90% van de zendingen de klant makkelijk het probleem zelf had kunnen verhelpen besteden wij enorm tijd en kosten aan retourzendingen die zelf makkelijk op te lossen waren.
Daarom zullen wij altijd eerste proberen uit te sluiten dat het probleem niet door verkeerd gebruik van het product is.
Wat alles vermoeilijkt is dat een aantal klanten niet duidelijk kunnen aan geven wat het probleem is omdat zij eigenlijk de technische vaardigheid niet bezitten om eigenlijk met dit product om te gaan.
Wij vragen regelmatig klanten om retour gezonden producten visueel te markeren.
Ervaring leert namelijk dat als wij het product waar niets mee aan de hand was terug zenden in werkende staat de meeste klanten nooit zullen geloven dat dit hetzelfde product is.
Door klanten het product te laten markeren wordt onomstotelijk bewijs geleverd dat hetzelfde product wat zij al in hun bezit hadden niet een defect product is.
Klanten willen vaak zelf bepalen wat mogelijk is en wat niet.
Wat bijvoorbeeld resulteert in een product na 6 maanden willen ruilen voor een andere product met 2x de prijs zonder bijbetaling.
Indien wij deze verzoeken niet honoren dan gebeurd het weleens dan klanten op dit soort fora een onterecht of gefabriceerd bericht.
Ik ben een groot voorstander van dit soort fora omdat het zeer belangrijk is om ervaringen te delen.
Helaas wordt het door heel veel klanten gebruikt als soort van chantagemiddel om de dingen die zij acceptabel vinden door te drukken.
Wij zijn op enorm rare verzoeken in gegaan om onze naam schoon te houden maar op een gegeven moment moet je als bedrijf een beslissing nemen om je niet meer te laten chanteren.
-
vogelaarrb
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 nov 2010 13:04
Re: Slechte service van de console-specialist
wini25 schreef:Met alle respect, maar we spreken hier niet over oplichting, maar over een geschil. Het product is geleverd en heeft een tijdje gewerkt tot tevredenheid van de klant. Hierna is het product helaas door nog onbekende reden defect geraakt (waarschijnlijk iets met software als ik dat lees). De discussie en het over en weer beschuldigen van elkaar heeft hier geen zin. Beide partijen moeten maar even met elkaar bellen om het probleem op te lossen, want er is dus blijkbaar wel een oplossing.
In ieder geval is het zo dat de kaart nu onder de garantie valt. Of het product gaat dus retour en wordt vervangen of gerepareerd. Aangezien de producten niet meer verkocht mogen worden kan dus geld teruggevraagd worden omdat er geen vervangend product is. De aanbieder moet dus de kans krijgen om het probleem te herstellen. Hierin moet de koper echter wel meewerkend zijn en het standpunt om direct geld retour te vragen is in deze dus niet van toepassing. De verkoper heeft namelijk het recht om tot 3 maal toe het product te herstellen binnen de garantietermijn.
Goedendag wil nog wel even zeggen dat ik het in mijn berichten nooit heb gehad over oplichtig!
Re: Slechte service van de console-specialist
Jij hebt het niet over oplichting gehad, maar de TS heeft wel deze opmerking geplaatst. Ik reageer ook enkel in het algemeen en dus voor iedereen gewoon een punt om mee te nemen in de discussie.
-
vogelaarrb
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 nov 2010 13:04
Re: Slechte service van de console-specialist
Oke.
Ik heb net een mail gestuurd naar de console-specialist en hoop dat wij er nu wel uitkomen deze heeft aangegeven in zijn eerdere mail dat de meeste mensen alleen klagen of niet de verholpen klachten vermelden op dit forum!
Wel ik beloof hierbij niet de gehele mail maar wel de uitkomst te melden!
Mvg Ron Vogelaar
Ik heb net een mail gestuurd naar de console-specialist en hoop dat wij er nu wel uitkomen deze heeft aangegeven in zijn eerdere mail dat de meeste mensen alleen klagen of niet de verholpen klachten vermelden op dit forum!
Wel ik beloof hierbij niet de gehele mail maar wel de uitkomst te melden!
Mvg Ron Vogelaar
-
vogelaarrb
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 27 nov 2010 13:04
Re: Slechte service van de console-specialist
Goedendag mensen,
Daar ik belooft heb dat ik netjes een reactie achter zou laten van de oplossing die door de console specialist geboden zou worden hier het volgende:
Gisteren heb ik nadat ik in samenspraak met de console specialist het r4i kaartje retour had gezonden voor controle vermoedelijk een geheel nieuw kaartje gekregen!?
Het opstart icoontje is namelijk veranderd.
Hoe dan ook de r4i kaart werkt zo wie zo weer geheel naar behoren!
Ik en mijn zoontje zijn dan ook zeer blij dat wij al met al tot een nette afhandeling zijn gekomen betreffende ons probleem.
Nogmaals bedankt concole specialist!
Mvg Ron Vogelaar
Daar ik belooft heb dat ik netjes een reactie achter zou laten van de oplossing die door de console specialist geboden zou worden hier het volgende:
Gisteren heb ik nadat ik in samenspraak met de console specialist het r4i kaartje retour had gezonden voor controle vermoedelijk een geheel nieuw kaartje gekregen!?
Het opstart icoontje is namelijk veranderd.
Hoe dan ook de r4i kaart werkt zo wie zo weer geheel naar behoren!
Ik en mijn zoontje zijn dan ook zeer blij dat wij al met al tot een nette afhandeling zijn gekomen betreffende ons probleem.
Nogmaals bedankt concole specialist!
Mvg Ron Vogelaar
