LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Spring geen gat in de lucht met Karwei trampoline

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Woeno

Spring geen gat in de lucht met Karwei trampoline

Ongelezen bericht door Woeno »

Via de webshop van Karwei een trampoline met veiligheidsnet aangeschaft. Het product voldoet aan de verwachtingen dat is het punt niet. Echter een stevige zomerstorm blaast het ding over een 2 meter hoge heg op zijn kant en metalen buizen van het veiligheidsnet raken onherstelbaar verbogen.

Contact gezocht via email met de klantenservice van de webshop of er een mogelijkheid bestond losse buizen te kopen. Dit was niet mogelijk werd er gemeld, ik kon alleen een hele nieuwe kopen. Maar ik kon contact opnemen met de dichtstbijzijnde Karwei winkel, waar ik hem dus niet had gekocht omdat ze geen voorraad hadden. Bovendien ging het niet om garantie maar om vervanging.

Nu is de trampoline van het merk Handson, een merk dat door Intergamma bv. (Karwei en Gamma dus) zelf op de markt wordt gebracht. Ik vind het vreemd dat van een dergelijk artikel geen onderdelen verkrijgbaar zijn. Immers ik ga ook geen nieuwe auto kopen als de uitlaat stuk is. Op internet zie ik dat van diverse andere merken trampolines te leveren door sport- en spelwinkels wel allerlei onderdelen los verkrijgbaar zijn.

Op mijn verzoek om het adres van de fabrikant, om daar een poging te wagen, wordt negatief gereageerd. Ik vind dat als je dit soort artikelen verkoopt je er ook voor moet zorgen dat onderdelen besteld kunnen worden en houdt je anders als bouwmarkt gewoon bij gereedschap en bouwmateriaal.

Iemand een suggestie hoe ik aan die buizen zou kunnen komen? En advies: voor je een trampoline koopt, kijk eerst of er onderdelen van beschikbaar zijn.

sylvesterb

Re: Spring geen gat in de lucht met Karwei trampoline

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Woeno schreef:Via de webshop van Karwei een trampoline met veiligheidsnet aangeschaft. Het product voldoet aan de verwachtingen dat is het punt niet. Echter een stevige zomerstorm blaast het ding over een 2 meter hoge heg op zijn kant en metalen buizen van het veiligheidsnet raken onherstelbaar verbogen.

Contact gezocht via email met de klantenservice van de webshop of er een mogelijkheid bestond losse buizen te kopen. Dit was niet mogelijk werd er gemeld, ik kon alleen een hele nieuwe kopen. Maar ik kon contact opnemen met de dichtstbijzijnde Karwei winkel, waar ik hem dus niet had gekocht omdat ze geen voorraad hadden. Bovendien ging het niet om garantie maar om vervanging.

Nu is de trampoline van het merk Handson, een merk dat door Intergamma bv. (Karwei en Gamma dus) zelf op de markt wordt gebracht. Ik vind het vreemd dat van een dergelijk artikel geen onderdelen verkrijgbaar zijn. Immers ik ga ook geen nieuwe auto kopen als de uitlaat stuk is. Op internet zie ik dat van diverse andere merken trampolines te leveren door sport- en spelwinkels wel allerlei onderdelen los verkrijgbaar zijn.

Op mijn verzoek om het adres van de fabrikant, om daar een poging te wagen, wordt negatief gereageerd. Ik vind dat als je dit soort artikelen verkoopt je er ook voor moet zorgen dat onderdelen besteld kunnen worden en houdt je anders als bouwmarkt gewoon bij gereedschap en bouwmateriaal.

Iemand een suggestie hoe ik aan die buizen zou kunnen komen? En advies: voor je een trampoline koopt, kijk eerst of er onderdelen van beschikbaar zijn.
Deze trampolines worden geïmporteerd en niet in Nederland geproduceerd. Het is dus niet vreemd dat er geen losse onderdelen zijn, als de karwei/gamma dit op voorraad zouden moeten houden zou de trampoline veel duurder worden.

De trampolines die door sport- en spelwinkels worden verkocht zijn veel duurder in aanschaf en worden veelal wel in Nederland (of Europa) geproduceerd en dan heeft de leverancier soms wel onderdelen.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik zou eens erover nadenken of dit buitenproduct niet ondeugdelijk is wanneer het weggeblazen kan worden door een storm. Is het dan niet een noodzaak, dat de producent ook een verankering meelevert, tenminste aanbeveelt? Een waarschuwing zou op zijn plaats geweest zijn.

Ik zie dat allemaal als een tekortkoming en zou geld terug eisen! Het product is onveilig!

ADVIES: Stuur een email naar Consuwijzer en u wordt gratis door een jurist geadviseerd: https://www.consuwijzer.nl/thema/onveilige-producten

Woeno

In de begeleidende handleiding staat wel een aanbeveling om bij stormverwachting de trampoline uit de wind te plaatsen of aan de grond te verankeren (grondankers worden niet meegeleverd). Naar mijn menig stond hij in de hoek tussen twee heggen beschut. Het ding is ook behoorlijk zwaar, dus ik had niet op zoveel windkracht gerekend. De tuinmeubels zijn gewoon op hun plaats gebleven en die zijn aanzienlijk lichter. De schade op de inboedelverzekering verhalen is door een eigen risico ook niet interessant en ik wil gewoon voor die buizen betalen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een trampoline heeft een stuk meer oppervlak en zal dus mogelijk minder kracht per vierkante centimeter nodig hebben.

Dat gezegd hebbende, je verwijt nu een bouwmarkt dat men zich maar bij gereedschap en bouematerialen moet houden, maar ondertussen ga je zelf dus je trampoline bij de bouwmarkt halen. Dat vind ik een beetje hypocriet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:Dat gezegd hebbende, je verwijt nu een bouwmarkt dat men zich maar bij gereedschap en bouematerialen moet houden, maar ondertussen ga je zelf dus je trampoline bij de bouwmarkt halen. Dat vind ik een beetje hypocriet.
Volgens mij is het verwijt, dat er geen reserve onderdelen leverbaar zijn....en dat lijkt me niet misplaatst.
Dit voedt de weggooi cultuur.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

16again schreef:
Nijogeth schreef:Dat gezegd hebbende, je verwijt nu een bouwmarkt dat men zich maar bij gereedschap en bouematerialen moet houden, maar ondertussen ga je zelf dus je trampoline bij de bouwmarkt halen. Dat vind ik een beetje hypocriet.
Volgens mij is het verwijt, dat er geen reserve onderdelen leverbaar zijn....en dat lijkt me niet misplaatst.
Dit voedt de weggooi cultuur.
Tsja, ik denk toch dat het vrij logisch dat er geen reserver onderdelen zijn. Ten eerste omdat mogelijk de gehele constructie en dus veiligheid in gevaar is door de enorme klapper die het ding heeft gemaakt. Er kunnen haar scheuren in zitten die mogelijk niet met het ooog zichtbaar zijn.
Ten tweede kost hebben hebben en aanhouden van reserve onderdelen geld maar ook middelen die weer slecht zijn voor het milieu.
Ten derde, dit product kan prima gerecycled worden en van wegwerpen is dus geen sprake.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

KARWEI handelt volkomen a-sociaal ... meneer de salesmanager!

We zijn bezig met de overstap in een cirulaire economie om het millieu en resourchen te sparen. Uiteindelijk zullen bedrijven die nog in de wegwerp- en niet-reparabele fase zijn blijven steken de status van a-sociaal opgedrukt krijgen. Géén vervangende onderdelen te (willen) aanbieden is dus in mijn ogen vandaag de dag al behoorlijk a-sociaal. Een levensduur van vijf jaren zou toch verwacht moeten kunnen worden en bijdragen aan reparatiemogelijkheden is een onderdeel van een visie. M.a.w. is de constructie te licht en een verankering moet onderdeel van het gehele paket worden, vervangende onderdelen moeten ter beschikking staan, bij voorbeeld onafhankelijk van de verkoper op een onderdelenwebsite, kostendekkend + winstmarge.

Indien u werkelijk niet aan onderdelen kunt komen, zou ik het KARWEI-management met een CC naar het hoofdkantoor, op hun verantwoordelijkheden wijzen en misschien krijgt een hierdoor geïnspireerde salesmanager sneller inzicht in het foute en a-sociale handelen zonder visie.
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 24 jun 2017 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

InterGamma importeert een volle container met bv trampolines. De prijs per stuk kan zo laag gehouden worden. Wat u wilt is dat er in deze container ruimte vrijgehouden wordt voor allerlei losse onderdelen. Er kunnen dus minder trampolines mee, dus de prijs per stuk gaat omhoog. Dan liggen alle onderdelen ergens op voorraad te verstoffen totdat er iemand zich komt melden die, door eigen toedoen, een onderdeel nodig heeft. En hoe lang zouden deze onderdelen moeten blijven liggen, 1 jaar, 10 jaar? Allemaal dood geld wat nog meer geld kost vanwege opslag.

Geloof het of niet, 1 losse buis bestellen in het verre oosten en hierheen laten komen is net zo duur als een complete trampoline. En ja, weggooicultuur, maar daar werkt u net zo hard aan mee om daar (goedkoop) een trampoline te kopen.

Woeno

Zo goedkoop was hij nu ook weer niet en misschien wordt hij wel ergens in Europa of zelfs Nederland gefabriceerd. De leverancier hoeft ook geen onderdelen op voorraad te houden zolang er nog fabricage is. Misschien moet ik er toch maar nog een kopen, dan heb ik veel onderdelen zelf op voorraad.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef:Tsja, ik denk toch dat het vrij logisch dat er geen reserver onderdelen zijn. Ten eerste omdat mogelijk de gehele constructie en dus veiligheid in gevaar is door de enorme klapper die het ding heeft gemaakt. Er kunnen haar scheuren in zitten die mogelijk niet met het ooog zichtbaar zijn.
Ten tweede kost hebben hebben en aanhouden van reserve onderdelen geld maar ook middelen die weer slecht zijn voor het milieu.
Ten derde, dit product kan prima gerecycled worden en van wegwerpen is dus geen sprake.
Dat je het logisch vindt dat er geen reserve onderdelen zijn....maakt m.i. alleen maar duidelijk hoe diep het probleem geworteld is.

Wegwerpen is altijd kwalijk, zeker voor iets dat eenvoudig hersteld kan worden. Dat het product gerecycled kan worden is daarbij maar een klein doekje voor het bloeden. Alle metalen opnieuw smelten, en vormen tot het frame van een nieuwe trampoline kost natuurlijk veel meer energie dan een enkele buis vervangen.

Gesloten