LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Sweet Deal

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
sfwnl

Sweet Deal

Ongelezen bericht door sfwnl »

Ruim een maand geleden heb ik via Sweet Deal een tablet besteld en met mijn creditcard betaald. De tablet heb ik niet ontvangen. Na weken van mail- en belcontact met de klantenservice van Sweet Deal konden zij mij kenbaar maken dat de tablet is afgeleverd op adres X. Niet op het door mij opgegeven adres.

Ik heb navraag gedaan bij adres X, de overbuurvrouw die we thuis goed kennen, zij heeft nooit een tablet in ontvangst genomen.

Na contact met de Rabobank is het bedrag niet van mijn creditcard afgeschreven, maar Sweet Deal verzaakt tot op de dag van vandaag nog steeds in het verstrekken van informatie. De tablet is afgeleverd op 'een' adres. Na contact met Selekt Vracht kom ik niet verder want zij mogen niet aangeven wie er voor de tablet heeft getekend. Sweet Deal reageert niet op mijn e-mails, en nu, bijna 1,5 maand later, weet ik nog steeds niet wat er is gebeurd.

Gelukkig heb ik de afschrijving van het bedrag kunnen stopzetten, maar iets in mij wilt weten wat er is gebeurd. Waar is de dief... In mijn straat? De postbode? De distributeur? Heeft Sweet Deal de tablet ooit verzonden?

Wat kan ik nog meer doen, behalve me neerleggen bij de situatie? Ik ben mij ervan bewust dat dat het uiteindelijk zal moeten worden, maar ik sta in mijn recht en wil echt graag weten wat er is gebeurd.

Alvast hartelijk dank voor de reacties.

Harrie Kierie

Re: Sweet Deal

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

sfwnl schreef:maar ik sta in mijn recht en wil echt graag weten wat er is gebeurd.
Welk recht is dat dan?

sfwnl

Dat ik wil weten wie de tablet onrechtmatig in ontvangst heeft genomen. Laat ik het zo zeggen: ik vind dat ik in mijn recht sta. Hierop zullen veel reacties komen dat dit onterecht is, echter heb ik hier niets aan.

Ik zou graag willen weten wat ik nog meer kan doen dan vragen blijven stellen aan Sweet Deal.

devious

Ongelezen bericht door devious »

Je hebt niks ontvangen en niks betaald. Wat kan jou het schelen waar dat tablet heen is? Bel je ook TNT om te vragen waar hun vrachtwagens morgen heen rijden?
Het probleem is voor de verzender, niet voor jou: einde verhaal.

sfwnl

Ik begrijp de reactie Devious. Ik weet dat ik dat uiteindelijk ook zal moeten doen. Echter heb ik hier niks aan en je geeft geen antwoord op mijn vraag. Een reactie plaatsen is dan onnodig, lijkt me.

Dat het mij iets wel kan schelen ligt eraan omdat ik niet weet wie ik niet meer kan vertrouwen. Volgens Selekt Vracht is mijn straat dus niet te vertrouwen, maar het kan ook de postbode geweest zijn. Of Sweet Deal zelf.

Als ik iets online bestel tegen een scherpe prijs, mag ik ervan uit gaan dat ik het ontvang. Dan hoef ik er toch geen rekening mee te houden dat het eventueel wel eens door iemand gejat zou kunnen worden? Waarom zou ik anders iets online kopen?

Als ik iets online bestel doe ik dat met een reden, en niet omdat ik een maand later hetzelfde product voor €100 meer alsnog in de winkel kan gaan halen.

devious

Je zoekt iets dat er niet is. Dat is meer vrijetijdsbesteding dan een probleem. Want er is geen probleem. Jij hebt geen tablet ontvangen en dat moet je melden bij de leverancier. Vervolgens heb je je geld weten terug te halen. Daarmee ben jij officiëel van het probleem af. Dus ga niet verder graven, je loopt alleen maar tegen protocollen aan die het je onmogelijk maken uit te zoeken waar de post is. De afzender moet dat namelijk doen. Maar maakt zich blijkbaar niet druk, en daar zul jij genoegen mee moeten nemen.De wereld draait niet om jou, wen er maar aan.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Swfnl,

Hoe flauw ook - maar je kan er niets tegen doen.
Alles wat mogelijk was - afschrijving van CC blokkeren - heb je gedaan.

Sweet Deal is verzender, en daarom dienen zij ook bij selektvracht de afleverbewijzen op te vragen. Als ontvanger ben je in dat contract namenlijk geen partij, of slechts passief - en mag Selektvracht jou ook niet de afleverbewijzen geven.

Ik zou de simpele zwart witte conclusie trekken: Sweet Deal is niet te vertrouwen.
Zij hebben OF niet verzonden, OF trekken zich terug (ze reageren niet volgens jou) - wat voor mij al een duidelijk signaal is dat ze niet helemaal 100% zijn.

Mijn reactie - verspil aan deze jokers geen tijd meer, en zoek naar een andere deal voor wat je wilt hebben.

sfwnl

Bedankt voor de reacties. Met name Guardian.

Als ik denk dat ik een verschil kan maken, ga ik daarvoor. Als ik daar zelf beter van word zie ik geen reden om het niet te proberen. Ik zie nu in dat het proberen nutteloos is en zal me erbij neerleggen. Ik vond het het proberen waard. Bedankt!

@Devious Een erg nare manier van reageren op een situatie die iemand dwarszit. Daar help je iemand niet mee. Maar het is natuurlijk altijd gemakkelijk om lekker anoniem mensen af te vallen die naar jouw mening te veel aandacht vragen in deze 'o zo oneerlijke en harde wereld'. Evengoed bedankt voor je reacties.

Topic mag wat mij betreft gesloten worden.

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

sfwnl schreef: @Devious Een erg nare manier van reageren op een situatie die iemand dwarszit. Daar help je iemand niet mee. Maar het is natuurlijk altijd gemakkelijk om lekker anoniem mensen af te vallen die naar jouw mening te veel aandacht vragen in deze 'o zo oneerlijke en harde wereld'. Evengoed bedankt voor je reacties.
Er is niks mis met zijn manier van reageren. Hij vertelt je precies hoe het zit, alleen wil jij dat niet horen. Jij bent geen enkele partij in deze. Er is van jou niets gestolen en je geld heb je terug. Jij hebt dus geen rechten en niets te willen. Zo simpel is het.

devious

sfwnl schreef:...Als ik denk dat ik een verschil kan maken, ga ik daarvoor. Als ik daar zelf beter van word zie ik geen reden om het niet te proberen. Ik zie nu in dat het proberen nutteloos is en zal me erbij neerleggen. Ik vond het het proberen waard. Bedankt! ...
pfff, duurde ff voordat dat kwartje viel.

sfwnl

Nee ik ga geen zout op de wonden strooien maar wil wel graag iets delen. Vandaag kreeg ik een reactie op een mail die ik twee weken geleden heb verstuurd. Een reactie van Selekt Vracht welteverstaan.

Zij zouden het pakket (waarvoor getekend had moeten worden) bij de overburen (die niet thuis waren) op de tuintafel hebben achtergelaten.

Ik durf nooit meer iets online te bestellen.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sfwnl schreef:Nee ik ga geen zout op de wonden strooien maar wil wel graag iets delen. Vandaag kreeg ik een reactie op een mail die ik twee weken geleden heb verstuurd. Een reactie van Selekt Vracht welteverstaan.

Zij zouden het pakket (waarvoor getekend had moeten worden) bij de overburen (die niet thuis waren) op de tuintafel hebben achtergelaten.

Je kan prima online bestellen - maar vraag eerst met wie ze bestellingen verzenden.
Op de tuintafel? Van de chauffeur zelf..

Was het een pakket waarvoor getekend moest worden? Dan is het helemaal valsheid in geschrifte en diefstal - maar dat kost je een hoop energie met 99% zeker 0 resultaat.

sfwnl

Volgens mijn eerste contact met Selekt Vracht (1 maand geleden dus) ging het om een pakket waarvoor getekend moest worden. Ik ben daar zelf eigenlijk gewoon van uit gegaan, want het is wel iets anders dan een paperback van bol.com.

Raar dat ze nu pas laten weten dat het pakket (zogenaamd) op de tuintafel is neergelegd. Ben benieuwd wat de chauf nog meer op de tuintafels heeft neergelegd.

Ik ga er verder ook geen moeite meer in steken, maar deze mail maakte me weer even ontzettend boos. Was benieuwd wat de repliers op deze topic ervan zouden vinden. Devious, ik verwacht een scherpe reactie :)

Selekt Vracht gaf trouwens ook aan dat de verzender Qualitee zou zijn. Verrassend als dit het resultaat van www.qualitee.nl is. HTTP 404 Not Found.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

sfwnl schreef:Nee ik ga geen zout op de wonden strooien maar wil wel graag iets delen. Vandaag kreeg ik een reactie op een mail die ik twee weken geleden heb verstuurd. Een reactie van Selekt Vracht welteverstaan.

Dat is misschien een beetje overdreven.
Als je iets besteld waarvoor je met acceptgiro achteraf kunt betalen, is er niks aan de hand.

sfwnl

Als ik iets online bestel moet het vanzelfsprekend zijn dat ik het product ontvang. Dan zou ik niet 'voor de zekerheid' om een acceptgiro moeten vragen.

Er zijn trouwens weinig webshops die acceptgiro's meesturen.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Dat heeft misschien te maken met het feit dat niet alle klanten zo netjes zijn om de rekening te betalen? Je hebt het tenslotte al in huis, waarom dan nog betalen ook?

Gesloten